Honlaptanácsadó blog

A honlapkészítés 7 főbűne

Azonnal kijavítandó honlaphibák

Írta: Varga Klára

A honlapod elűzi, vagy vonzza a látogatókat? Ahogy megérkeznek, tovább is állnak, vagy szépen besétálnak az értékesítési csatornába? Visszajáró vendégek, vagy legfeljebb egy egyéjszakás kalandra ugranak be?

1. A honlapon nincs értékesítési csatorna

Nézd csak a fenti képet: minden honlapkészítőnek és minden honlaptulajdonosnak kötelező tudni, hogy a jó honlapkészítés itt kezdődik. Egyszerű, ugye?

 

Tudom, hogy sokan idegenkednek a feliratkoztatástól, talán épp te is. De fordítsuk meg a dolgot! Ha valakit feliratkozatunk, azt is jelenti, hogy 

 

mindenkit hagyunk a saját maga tempójában vásárolni, nem?

 

Van, aki azonnal dönt, van, aki hónapokig ül a problémán, és van, akit noszogatni kell.

 

Ha feliratkozik hozzád, pont azt kerülöd el, amit sokan annyira utálnak: azt a bizonyos “segíthetek?” kérdést, amit minden üzletben nekünk szegeznek.

 

Nem, basszus, ne segíts, majd én szólok, ha segítség kell!

 

Persze az értékesítési csatorna nem kötelezően a feliratkoztatás. De nagy bakot lő, aki azt képzeli, hogy majd maguktól vissza fognak járni a látogatók a honlapjára.

 

**********************************************

Kapcsolódó Facebook bejegyzés:

Te szereted az egyéjszakás kalandokat?

**********************************************

 

 

2. A “mindent bele” attitűd

Emlékszel a 80-as évek kirakataira? Fiatalabbak kedvéért: minden, ami a boltban kapható volt, kint volt a kirakatban is. Egymás hegyén, hátán állt vasaló, daráló, mosógép.

 

Sok weboldalon érzek valami rejtett vonzódást efelé. Csakhogy ez nem csupán ronda kirakatot (ronda honlap-nyitólapot) eredményez! Ez áttekinthetetlen lesz.

 

Ennél sokkal okosabban kell honlapot készíteni, ha valódi figyelmet akarsz. Egyetlen headline, egyetlen jó kép, egyetlen rövid bekezdés. Ennél nincs hatékonyabb módszer a figyelem felkeltésére a honlapon.

 

A “régi időkben” nem volt verseny. Ma nap, mint nap ezerszeresen meg kell, dolgozunk a figyelemért.

 

 

3. Honlapdesign – minek az?

Az első benyomás megismételhetetlen, ellenben nagyon fontos. Vajon milyennek látja a látogató a te honlapodat?

 

Egy letisztult, magabiztos vállalkozást lát mögötte? Vagy egy szedett-vedett, zsákutcákkal, ad hoc próbálkozásokkal operáló próbálkozást?

 

Eleganciát és stratégiát mutat a weboldal, vagy kapkodást és átgondolatlanságot?

 

Üzleti partnered a ruhád, autód, órád alapján fog téged felcímkézni. Az online látogató weboldalad alapján.

 

A jó honlapdesign azért fontos, hogy büszkén tudd viselni ezt a címkét.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

 

4. A konkurencia weboldalának másolása

“Ne a versenytársakra figyelj, ők soha nem fognak neked pénzt adni!" Jeff Bezostól, az Amazon egyik alapítójától származik a mondás.

 

Persze, ismerni kell a konkurenciát, de másolni őket öngyilkosság.

  • Valószínűleg a konkurencia honlapja sem tudományos alapon olyan, amilyen.
  • Valószínűleg az övék sem működik olyan jól, mint azt képzeled.
  • Valószínűleg ők is másolták valakiről.

Akkor meg minek másolni őket?

 

**********************************************

Kapcsolódó Facebook bejegyzés:

Brian élete, avagy ki az igazi egyéniség?

**********************************************

 

 

5. Megfeledkezni a közönségről honlapkészítés közben

Erre nagyon oda kell figyelned. Sok honlapkészítő merő jó szándékból nem figyel oda arra, kinek is fog szólni a honlap.

 

Mert mondjuk szerelmes a fehér alapon halványszürke betűkkel írt honlapokba.  Vagy a 8-as betűméretbe. Miközben a te célcsoportod nagyítóval sem képes elolvasni az ilyen szöveget.

 

Neked kell kezedbe venni a dolgot, és figyelmeztetni, hogy szerelmi ügyeit otthon intézze. Neked saját közönségedet kell elérned, nem a honlapkészítő kreatív hobbiját támogatnod.

 

 

6. Agyonbonyolítani a honlapot

Ami számodra és a honlapkészítőnek egyértelmű, a közönségnek nem biztos, hogy az lesz.

 

A 4 kérdés, ami a honlaplátogatót érdekli:

  • Jó helyen járok?
  • Van náluk az, amit én keresek?
  • Van náluk valami jobb cucc is (ha nem ez az, amit akarok)?
  • Mit csináljak most?

Igen, a weboldalt úgy kell kialakítani, hogy minden egyes oldalán világos választ kapjon a ezekre a kérdésekre.

 

Ettől még lehet iszonyatosan furfangos, soklépcsős értékesítési folyamatod. A látogatónak ebből semmit nem kell látnia.

 

 

7. A honlapkészítést házon belül megoldani

A honlapkészítés egy szakma. Technikai tudást, online marketing felkészültséget, keresőoptimalizálási ismereteket, webdesign készséget minimum igényel.

 

Biztos, hogy mindegyikre van ember a saját vállalkozásodban?

 

Az okos vállalkozó tudja, hogy egy rossz honlap sokkal nagyobb veszteség, mint a pénz, amit kifizetett érte.

 

Egy rossz honlap annyi pénzbe kerül neked, amennyi potenciális megrendeléstől elesel miatta.

 

**********************************************

Kapcsolódó Facebook bejegyzés:

10 legnagyobb tévedésed honlapod látogatóival kapcsolatban

**********************************************

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook