Honlaptanácsadó blog

A 8 leggyakoribb hiba, ami miatt ajánlataid nem érnek célba

És hogyan csinálják a kofák?

Írta: Varga Klára

Szuper ajánlatod van, a vevők mégsem harapnak rá? Tiéd a piac legjobb hírlevele, de ezt rajtad és kollégáidon kívül senki nem veszi észre? Sok a feliratkozód, ám ha ki kellene nyitni a pénztárcát, senki sem jelentkezik?

Mit gondolsz, mi weboldalad legfontosabb pontja? Ha csupán egyetlen dolgot nevezhetsz meg, mi lenne az? Mi az, amin a legtöbb áll vagy bukik?

 

A szolgáltatásaid bemutatása? Nem talált. A bemutatkozásod? Nem hiszem.

 

Minden egyes weboldal legfontosabb pontja ott van, ahol a látogatót cselekvésre bíztatjuk. Lehet ez vásárlás, letöltés, feliratkozás, szinte bármi. A cselekvés pedig egy linkre való kattintással, vagy gomb megnyomásával történik.

 

A legfontosabb pont tehát a cselekvésre való felhívás mondata. A felhívás cselekvésre, az elhíresült call-to-action. Ha nincs call-to-action, az annyit jelent, hogy nincs kimondott cél.

 

 

Hogyan csinálják a kofák?

Amikor a piacon lelassítok egy-egy stand előtt nézelődni, a kofák magától értetődő egyszerűséggel szólítanak meg ajánlva legjobb portékájukat: “Jöjjön, drága, vigyen ebből a gyönyörű eperből a kisfiának!”

 

Tudják, hogy a vásárlást ösztönözni kell, méghozzá határozottan. Nagy a konkurencia, a vevőben pedig nagy a bizonytalanság. (Plusz zseniálisan képesek az érzelmekre hatni, de ez egy külön cikk témája lesz: hát milyen anya az, aki megvonja gyerekétől a finom falatot?)

 

Vajon ez az ösztönös kereskedői magatartás miért nem látszik a legtöbb weboldalon? Vajon te, aki a való életben kitűnően értékesítesz, ügyfeleid imádnak, és rendre továbbajánlanak, miért nem vagy képes hasonló hatékonysággal online értékesíteni?

 

Nézzük a 8 leggyakoribb hibát, amit a “nézelődők” megszólításában elkövethetsz!

 

 

1. Feltételes mód

“Ha felkeltettük érdeklődését, adja meg email címét, és letöltheti a rézfarkú baglyokat”. Mi a baj ezzel a call-to-actionnel? Az, hogy ez nem call-to-action, azaz nem felhívás cselekvésre. Ez egy óvatos kérés.

 

Mit szólsz ehhez: “Adja meg email címét, és azonnal élvezheti a rézfarkú baglyok energetizáló hatását!”

 

Ha nem beszélsz magabiztosan, akkor nem fog átmenni az üzenet. A marketingben nincs helye az udvariaskodásnak.

 

Mondd meg pontosan, magabiztosan mit vársz el a látogatótól!

 

 

2. Nincs egyértelmű felhívás

ikea_call_to_action.jpg

 

Mit gondolsz, miért írja az IKEA az ajánlatára, hogy “Kattints ide”? Tisztában vannak internetezési szokásainkkal: mechanikusan szkenneljük az oldalt, és nem gondolkodunk. Igen, kicsit birkák vagyunk, azt tesszük, amit mondanak nekünk.

 

Elég szájbarágósan leírod, hogy mi az ajánlatod, és azt is megmondod, hogy ezért mit kell tennie a látogatónak?

 

 

3. Öntömjénezés

A “hihetelen”-nek hirdetett kedvezmény könnyen tényleg hihetetlen marad, ha saját magad állítod ezt portékádról. A “lehető legjobb” megoldás arra készteti az érdeklődőt, hogy utánajárjon a többi megoldásnak is. Attól még, hogy te “fantasztikus”-nak jellemzed termékedet, még nem jelenti, hogy mások el is hiszik ezt.

 

Kerüld az öntömjénezést még akkor is, ha tudod, hogy tényleg tiéd a legszuperebb ajánlat!

 

 

4. Döntési para

Miért kezdte tegnap nálam az asztalos a bútorlapválasztást azzal, hogy megmutatta a leggyakrabban választott mintákat? Mit gondolsz, miért látni webáruházakban egyre gyakrabban, hogy melyek a legnépszerűbb termékek?

 

Dönteni nagy felelősség, ami sok embert riaszt. Könnyítsd meg te is a döntést!

 

Tedd Facebook követőid dobozát az oldalsávba, tüntesd fel az elégedett ügyfelek véleményét, vagy mutassa egy számláló, hogy hányan döntöttek már ajánlatod mellett!

 

 

5. Nincs konkrét előny

Mi nem előny?

 

“Iratkozzon fel hírlevelünkre!” = Az ajánlataiddal akarsz bombázni?

 

És mi az előny? Például a fent már említett rézfarkú baglyok azonnali energetizáló hatása.

 

Emeld ki, mi az az előny, amit a feliratkozók, jelentkezők kapni fognak. Hogy miért éri meg nekik adni valamit (email címet, lájkot, pénzt) azért, amit kínálsz.

 

 

6. Túl rizikós ajánlat

Ha ajánlatod nem ingyenes, esetleg nagyértékű szolgáltatást árulsz, ahol az ügyfél előre nem is tudja pontosan, mit kap a pénzéért cserébe, a pénzvisszafizetési garancia megdobja a konverziót. Ha valamit viszont ingyen adsz, azt is hangsúlyozd egyértelműen.

 

Hagyd az “árelőny”, vagy akár a “díjmentes” és hasonló, finomkodó szavakat, írd le, hogy “ingyen”! Szép szó az, szeretik az emberek.

 

 

7. Nincs értékesítési folyamat

Tiéd a legszuperebb ajánlat, éveken át csiszoltad az értékesítési szöveget, kipróbáltál különböző gombméreteket és -színeket, rendszeresen hirdetsz, és a keresőben is jó helyen szerepel az oldalad.

 

Mostanra elmondhatod, hogy többtízezres adatbázisod van. A vásárlók száma mégsem nőtt jelentősen.

 

Álljunk meg egy pillanatra: ugyanolyan gondossággal építetted ki az értékesítési folyamatodat, mint amilyen akkurátusan a feliratkozókat gyűjtötted? Mert a munka akkor kezdődik igazán, amikor az érdeklődőből leadet gyártunk, majd a leadből ügyfelet.

 

Nem elég feliratkozókat gyűjteni. A művészet az, hogy belőlük fizető vásárlókat varázsoljunk.

 

 

8. Nem látszik a felhívás

Ami nem látszik első blikkre, az szinte nincs. Ha az oldal megnyitásakor nem tűnik azonnal szembe a felhívás cselekvésre, sok érdeklődőt fogsz elveszíteni.

 

Mi a helyzet a hosszú sales oldalakkal? Teljesen rendben vannak. Ki mondta, hogy csak egy call-to-action gombot lehet elhelyezni egy oldalon?

 

Ha hosszú a szöveged, mert bonyolult az ajánlatod, akkor is legyen egy felhívás az oldalsávban, vagy a legértékesebb, görgetés nélkül elérhető felületen.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook