Honlaptanácsadó blog

A 4 dolog, hogy megszerezd a szuperügyfelet - igen, válság idején is

Okos honlaptulajdonosok, ismét figyelem!

Írta: Varga Klára

A szuperügyfelet nem egyszerű megszerezni. Van viszont két jó hírem: 1. A szuperügyfél a válság idején is vásárol, hiszen őt nem küldte padlóra a recesszió. 2. A szuperügyfél megszerzésére fordított energia és pénz bőven megtérül. Nézzük, hogyan érdemes hozzáfogni a becserkészéséhez!

A cikk első részét a szuperügyfelekről itt olvashatod. Ezt a részt ismét elsősorban szolgáltatóknak ajánlom.

 

A szuperügyfél tudja: az olcsó a drága

Először is, az olcsósági versenybe ne szállj be: menjenek tönkre mások, ne te. Legyél büszke rá, hogy nem vagy olcsó! Nyilván oka van ennek: többet foglalkozol az ügyféllel, a szolgáltatásod több időt és energiát igényel, mint a versenytársé, a terméked jobb minőségű, olyan pluszt kínálsz, amit más nem, stb.

 

A szuperügyfél értékelni fogja a pluszt, amit adsz, így nem riasztják el a magasabb árak. Legyél büszke rá, hogy drágább vagy, mint szomszédpisti!

 

Hadd hozzak példát a saját házunk tájáról: honlapkészítők között nem gyakori, hogy valaki kiteszi weboldalára az árait. Évekig mi sem tettük, rengeteg megkeresésünk volt, rengeteg árajánlatot írtuk, rengeteg időnk ment el ezzel.

 

Aztán gondoltunk egy merészet, és kitettük az árainkat. Mi lett az eredmény? Egy jó előszűrő: az olcsójánost-keresők kapcsolatba sem lépnek velünk. Azok kezdtek jelentkezni, akik később javarészt szuperügyfeleinkké váltak.

 

Olyan ügyfeleink vannak mára, akik tudják, hogy ha jó munkát szeretnének, annak ára van. Nem alkudoznak, viszont elvárják cserébe a minőséget. Mindig ilyen vállalkozást szerettem volna vezetni.

 

#1. Tehát vállald fel bátran áraidat: a legolcsóbbat keresők nem fogják az idődet rabolni, a szuperügyfelet viszont nem fogja elrettenteni. (A konkurencia meg úgyis tudja, mennyiért dolgozol.)

 

 

Amit nem könnyű megszerezni

Mivel a szuperügyfél nem elsősorban ár alapján dönt, a legfontosabb feladatod, hogy a bizalmát megszerezd. Meg kell mutatnod, hogy jó minőséget kínálsz. Ehhez nem elég, hogy a weboldalon szép sablonszövegben leírod, hogy „célunk ügyfeleink maximális elégedettsége, blabla”.

 

Mik lehetnek bizalomépítő eszközök?
 

  1. Facebook profil, ahol rendszeresen kommunikálsz 
  2. Ügyfélvélemények
  3. Garancia
  4. Részletes cégadatok
  5. Legyen arca a vállalkozásnak (fotók)
  6. Adatvédelem, ha email címet is bekérsz
  7. Jó ügyfélszolgálat


A fentiekkel egy azonnali „bizalomgerjesztő” jelzőt fogsz csupán kiérdemelni, ami kezdésnek nem rossz, ám az eladáshoz kevés. Biztos lehetsz benne, hogy a szuperügyfél nem impulzusból vásárol, hanem alaposan szétnéz a piacon. Így többször vissza kell csábítanod a szuperügyfél-jelöltet honlapodra, és ezt nem lehet mással, mint jó tartalommal.

 

Megkerülhetetlen tehát a blog – ami nem mellesleg tökéletes kommunikációs alap a Facebookhoz is. A kommentekben bizonyíthatod, milyen jól kezeled az esetleges kifogásokat, másik oldalról is megmutathatod érveidet, és nem mellesleg emberi arcodt.

 

#2. Az alapvető bizalomépítő eszközöket akár azonnal kiteheted weboldaladra. A blogot pedig emésztgessd, aztán vágj abba is bele!

 

 

Legyél kiszámítható

Ez olyan evidensnek tűnik, mégis sok vállalkozás elvérzik itt: ha a honlapon ígéred, hogy 24 órán belül válaszolsz, ne 2 nap múlva menjen a mail egy bocsánatkéréssel. Ha azt mondod, még 3 napig tart az akció, ne hosszabbítsd meg. Ha 1 órán belül visszahívást ígérsz, akkor is csörögj, ha még nem sikerült a problémát megoldani.

 

#3. Tartsd be ígéreted még a legjelentéktelenebbnek tűnő ügyekben is!

 

 

Ne engedd el a szuperügyfél kezét!

Ha valaki már pénzt hagyott nálad, sokkal könnyebben megteszi ezt legközelebb is. Jórészt rajtad múlik, hogy ez így lesz-e. Hogy elengeded-e az ügyfél kezét, vagy megtartod a kapcsolatot. Nem olyan sablonos dologra gondolom, hogy küldj karácsonyi üdvözletet vagy akciós ajánlatot.

 

Kicsit rafináltabb, bár több energiát igénylő dologra gondolok. Vegyünk példának egy víztisztítót forgalmazó vállalkozást: félévenkénti ingyenes karbantartás, ahol persze megmutatja a legújabb zuhanyszűrőt az ügyfélnek. (Jó, itt adhatsz kedvezményt, de csak azért, hogy érezze kivételes státuszát az ügyfél.)

 

Egy ügyvéd felhívhatja a vállalkozás figyelmét, ha azt érintő jogszabályváltozás áll be. Egy úszásoktató kínálhat az úszni már tudó gyereknek nyári vízitábort, de ugyanezt megteheti a francianyelv-tanár nyelvi táborral.

 

#4. Gondold végig, mit tudsz kínálni, ami egyrészt jól hangzik a weboldalon, másrészt lehetőséget teremt a kapcsolat ápolására és az újbóli eladásra!


Szeretnél te is Szuperügyfeleket? Töltsd le az ingyenes e-bookot, és vidd el a legjobb ügyfeleket versenytársaid elől.

 

 

Facebook