Honlaptanácsadó blog

A 3 legnagyobb Facebook-hiba

Nem mondod, hogy te is rosszul csinálod???

Írta: Varga Klára

Te is azok közé tartozol, akik szerint a Facebook ablakon kidobott pénz, felesleges energia? Ritkán mondok ilyet, de most nagyot tévedsz!

Nem vezeted el Facebook-követőidet a célig

Mi a célod a Facebook oldalddal? Nyilván az, hogy vásároljanak. Ez viszont nem úgy fog megtörténni, hogy id. Hagymásiné Feldebrői Ilike látja a posztodat, aztán jelentkezik nálad, hogy szeretne venni tőled valamit.


Id. Hagymásiné Feldebrői Ilike akkor fog vásárolni tőled, ha végigviszed az értékesítési folyamatodon. Ugyanúgy, mint weboldallátogatóidat.


Ha Ilike lájkol, vedd rá, hogy sétáljon be az adatbázisodba. Hogy hogyan? Erről nemrég posztoltam a 4-lépcsős tippet, olvasd el: http://bit.ly/Feliratkozobol-Vevo

 

 

Meg akarod úszni

Ha azt gondolod, elég, ha Facebook oldaladon a legfrissebb céginformációkat megosztod, hogy angol nyelvű oldalak linkjét posztolod, hogy a friss iparági híreket megjegyzés nélkül kitolod, rossz úton jársz.

 

Akkor te egyszerűen a megúszásra játszol! Elhiteted magaddal, hogy csinálod a Facebookot, hogy marketingezel, közben pedig egy fenét. Semmi hasznosat nem csinálsz: sem a követőid számára, sem a saját vállalkozásod számára.

 

Követőid tudnak híreket olvasni – nem kell híreket tolnod nekik.

Ha az angol nyelvet akarják gyakorolni, elmennek egy szinten tartó tanfolyamra.

 

Akit pedig a vállalatod szervezeti felépítése érdekel, azonnal tiltsd ki Facebook oldaladról:) 

 

Ahogy egyébként semmit az égadta világon, úgy a Facebookot sem érdemes félgőzzel csinálni.

 

 

Azt hiszed, rólad szól a Facebook

Szerintem azt már tudod, hogy a jó weboldal nem rólad szól. A jó weboldal a vevődről szól.

 

Őszintén:


- Te mikor mentél utoljára fel azért a Facebookra, hogy vásároljál?

- Mikor mentél fel azért, hogy megtudd a legújabb híreket az egyik márkáról?

- Mikor mentél fel azért, hogy termékparamétereket böngéssz át?

 

Na ugye. A Facebookon senki nem akar vásárolni. A Facebookra az ismerősök miatt járnak az emberek. Igen, a te követőid is.

 

És te, mint vállalkozás, remélhetőleg szintén ezért jársz a Facebookra: hogy megdumálj dolgokat az ismerőseiddel. Más kérdés, hogy te őket nem a telefonodban, hanem a CRM rendszeredben tárolod.

 

Még egy fontos dolog: szeretném, ha követnél a Facebookon is. Nem csak azért, mert sok-sok hasznos honlap- és online marketing tippet ott osztok meg napi szinten, hanem mert fontos, hogy megtanulj facebookozni. Gyere, tarts velem: https://www.facebook.com/honlaptanacsado 

 

 

Facebook