Honlaptanácsadó blog

A 10 leggyakoribb honlapkészítési hibátok

Itt az alkalom, hogy mások hibáiból tanulj

Írta: Varga Klára

Mit mondjak, izé… Karakteres ez a pink cucc. Nagyon menő vagy, tényleg. De biztos, hogy az édesapádtól megörökölt szivar-webáruházad 40+-os férfi vevőinek ez ugyanúgy fog tetszeni?

Pár hónapja egy Facebook-poszt kapcsán átnéztem pár tucat kisvállalati weboldalt, és jól látszik, mik azok a honlapkészítési hibák, amiket a legtöbben elkövettek. Vajon te is?

b.png 

1. Miért pont te?

Nincs egyedi érték, sok profi konkurens viszont nagyon is van. Hűha, rossz kombó.

 

Ha a Google első helyen dobja ki honlapodat, biztosan sok vásárlód van. Ha nem, akkor csak a szerencsében bízhatsz.

 

  • Hol az egyedi érték?
  • Miért te?
  • Miért itt?
  • Miért most? 

 

Mondd meg már a honlapod nyitólapján, különben senki nem fogja tudni, miért kéne nálad eltölteni 3 másodpercnél hosszabb időt.

 

2. 550 pixel

Az 550 pixel bűvös szám a honlapkészítésben. Muszáj okosan kihasználnod a honlapon görgetés nélkül látható 550 pixelnyi helyet. A nyitólapot úgy érdemes kialakítanod, mint egy magazin címlapot: a legjobb cuccokat ki kell emelni, szem elé kell tolni.


3. Az egyetlen fegyver

Nem látok mást a nyitólapon, minthogy azért érdemes itt tovább böngésznem, mert alacsonyak az árak. Tuti bukta.

 

Szégyenlős vagy? Ne legyél az! Mondd meg a honlaplátogatódnak egyértelműen, miért vagy jó, mit tudsz jobban, mit csinálsz máshogy, mint a versenytársak. A marketing legnagyobb ellensége a szerénység.

 

4. Rossz design

Nem kell művésznek lenned. Nem kell, hogy a legújabb, gyorsan tovarepülő trendnek megfeleljen a weboldalad. Nem kell, hogy a honlapkészítőd portfólió-borítóján díszelegjen a honlapod.

 

De kell viszont, hogy a design annyira igényes legyen, mint a célcsoportod. Pont annyira!

 

Ha rossz designt használsz, rossz vevőt vonzol be. És ezt csúnyán megfizeted nap, mint nap.

 

5. Mit akarsz?

Értem én, hogy legfőbb célod az eladás, de nem kérheted a honlaplátogatóidat azonnal arra, hogy vegyenek tőled egy 100.000 Ft értékű szolgáltatást. Ahhoz először meg kell szerezned a bizalmukat, ami akár több hetes, több hónapos munka is lehet.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Egy weboldalnak egyetlen fő célja legyen: például feliratkoztatás hírleveledre, blogodra, e-book letöltés, regisztráció ingyenes mini-tréningre, termékminta-igénylés, demóletöltés, online villámkonzultáció-igénylés, tesztkitöltés.

 

Ha nem mondod meg, mit akarsz, nem is fogod megkapni. (Félve kérdezem: ugye te magad azért kitaláltad a honlapkészítés során, hogy mit vársz majd el az egyszeri látogatódtól?) 

 

6. Nem segíted a vevődet

Bemegyek a boltodba, nem köszönsz, nem nézel rám. A termékek a fogason lógnak, rajtuk árcédula. Nem tudom, melyik cucc mire való, melyik állna jól nekem, melyiket érdemes választanom. Közben te a pultod mögött lábasból kanalazod a hétvégéről megmaradt pörköltet.

 

Ugye nem ismertél magadra? Akkor jó☺

 

Mégis, sok KKV-honlapon kábé ez az érzésem. O.K., ahol nincs verseny, végülis lehet így eladni. De amint jön majd valaki, aki mosolyog is mellé, akinek fontos a vevő, sőt, aki képes a vevő fejével gondolkodni, az győzni fog.

 

Pici személyesség, pici hangulat, egy kis jófejség a weboldalon csodákra képes: egyszerűen jobb ott vásárolni, ahol jó a hangulat. 

 

7. Elment melletted a világ

Divat volt régen, hogy véget nem érő "értékesítési" oldalakon árulták a megboldogult guruk a portékájukat. Lehet, hogy te is másoltad őket?

 

Ébresztő! Nem úgy vásárol (iratkozik föl, tölt le, stb.) a mai vevő, mint az 50-10, de akár a 3 évvel ezelőtti.

 

  • Nem esik hanyatt attól, hogy van letölthető e-bookod.
  • Nem fog heteket várni, míg az ingyenes emailes tréninged végére ér.
  • Nem fog email címet vakon megadni csak azért, mert lyukat beszélsz a hasába.

 

Ehelyett megnézi a Facebook oldaladat, csekkolja, hogyan kommunikálsz a követőiddel, mit mondanak rólad a vevőid, és beleolvas a blogodba.

 

Ha nagyon-nagyon jó az ajánlatod, megadja az email címét, de lehet, hogy csak egy lájkot nyom. Ennyi is elég kell, legyen ahhoz, hogy vevőt faragj belőle.

 

8. Azonnal el akarsz adni

Hihetetlen hirtelen jön az ajánlat, fel sem fogtam, hol járok, de máris vegyek valamit? Nem fogok. És a többi honlaplátogatód sem.

 

Ráadásul olyan sok a szöveg a nyitólapon, hogy képtelenség pár másodperc alatt rájönni, hogy miről szól egyáltalán a weboldal. Legyél egyértelmű, de ne próbálj rögtön eladni!

 

9. Káosz

Az az érzésem, hogy mindent egyszerre akarsz megmutatni. Azt sem tudom, hova kapjam a fejem, annyi féle/fajta impulzus ér. Gondold végig a fontossági sorrendet.

 

Érdemes honlapkészítés közben így gondolkodni: a nyitólapon felcsigázod az érdeklődőt, a termékoldalon pedig - tehát ott, ahol el akarsz adni - az előnyöket, érveket, infókat sorolod fel.

 

10. Kinek készíted a honlapot?

Mit mondjak, izé… Karakteres ez a pink fejléc, meg látom a ruháidon, hogy imádod az élénk színeket. Nagyon menő vagy, tényleg. De biztos, hogy az édesapádtól megörökölt szivar-webáruházad 40+-os férfi vevőinek ez ugyanúgy fog tetszeni?

************************

Kíváncsi vagy, milyen honlapkészítési tippeket adtam azoknak, akik a Facebookon elküldték weboldalukat villámauditra? Itt megnézheted őket: http://bit.ly/Honlapkészítési-hibák (a hozzászólásokat nézd).

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook