Honlaptanácsadó blog

6 hiba, amit honlapkészítéskor te, mint ügyfél elkövethetsz

Hogyan hozd ki a legtöbbet honlapkészítődből?

Írta: Varga Klára

Hogy mi van? Ez elírás, az ügyfél nem követhet el hibát, hát nem is ő dolgozik a honlapon!!

Nem, ez nem elírás. Az ügyfél igenis hibázhat honlapkészítés közben.

Előre bocsátom, hogy a mi cégünkben nem divat az ügyfelet leszólni. Ügyfeleinket tiszteljük, és a legjobb honlapot akarjuk számukra elkészíteni. Ezt a hozzáállást minden munkatársunktól elvárjuk.

 

Honlapkészítés közben mi legfeljebb javasolunk, indokolunk, példákat hozunk fel legjobb tudásunk alapján. Az ügyfél mondja ki az utolsó szót, övé a végleges döntés. Ha rossz döntéseket hoz, akkor hibázik.

 

És ezekkel a hibákkal nem a honlapkészítőnek árt, hanem saját magának. Ezért tartom fontosnak, hogy írjak a zsákutcákról. Hogy te ne kövesd el ezeket.

 

 

1. Patchwork honlapkészítés

Nyilván azért választod az adott honlapkészítőt, mert megbízol benne. Bízol a tudásában, tapasztalatában, és abban, hogy a honlapkészítés közben mindent el fog követni azért, hogy a honlap nyereséges legyen.

 

Te profi a saját szakmádban, és reméljük, hogy a honlapkészítő is profi a sajátjában.

 

Ha ezt elfogadjuk, akkor nyilvánvaló, hogy a honlapterv, amit prezentál egy alaposan átgondolt, kerek egész. Ismétlem, egész.

 

Ha az egészet elkezdjük darabjaira szedni, elemeit átrakosgatni, átszínezni, a betűtípusokat keverni, már nem lesz kerek egész. Veszít konzekvensségéből, veszít hatásából, eredményességéből.

 

Itt természetesen nem arra gondolok, hogy a honlap készíttetőjének nincs beleszólása a honlapkészítésbe. Dehogynem, nagyon is számítunk rá, fontos, hogy sajátjának tudja érezni a honlapot.

 

Ha még a honlapkészítés előtt sikerült pontosan egyeztetni a célokat és az odavezető utat, akkor nincs más dolgod, mint átengedni az irányítást a honlapkészítőnek a megvalósítás terén.

 

 

2. A logó, a logó: legyen nagyobb a honlap fejlécében!

Ezzel a kéréssel szerintem minden honlapkészítő tucatszor találkozott már.

 

Kedves ügyfelünk, volt ügyfelünk és leendő ügyfelünk! Továbbá kedves mindenki, aki esetleg sosem lesz ügyfelünk! (Remélem, ezt a hibát nem sokan követik el:)

 

A logó ne legyen nagyobb, ugyanis senki nem kíváncsi rá. Én értem, hogy neked tetszik, hogy sokat gondolkodtál rajta, meg egy csomó pénzt fizettél ki érte. És jól is tetted, hiszen számos helyen a logó fogja képviselni a vállalkozást.

 

Ám a honlap – jó esetben – a logó szín- és formavilágának, tipográfiájának továbbgondolása nagyobb felületen. Szükségtelen értékes helyet elvenni a fejlécben a nagyobb logó kedvéért. Kerüljön honlapja fejlécébe jól pozícionáló szlogenje – ezerszer többet mond a logónál.

 

 

3. Megkérdeztem a barátom, és ő azt mondta, hogy neki nem tetszik a honlap

Ha veszünk egy új lakást, szeretnénk, ha minden rokonunknak, barátunknak tetszene, és azt sem bánjuk, ha kicsit irigykednek ránk. Ugyanígy vagyunk egy jó autóval, de egy jó pasival/nővel egyaránt.

 

Ha a kedves barátnak nem tetszik a honlap, vissza szoktam kérdezni: ő a célcsoportod? Ha a válasz “nem”, akkor magától értetődik a válaszom: akkor miért veszed figyelembe a honlapkészítéskor a véleményét? Nem neki készül a honlap.

 

Ha a válasz “igen” (azaz a barát nem pusztán barát, hanem célcsoport is), akkor arra szoktam kérni az ügyfelet, kérdezzen meg még legalább 10 célcsoportba tartozó embert. Lehetőleg olyanokat, akik semlegesek: tehát ügyfelek, leendő ügyfelek. Akiknek a honlap készül.

 

Ilyenkor szokott általában kiderülni, hogy a honlap mégis csak rendben van.

 

Olyan honlap nem létezik, ami a célcsoport minden egyes tagjának tetszeni fog. Legfeljebb olyan van, ami annyira átlagos, hogy fel sem tűnik a célcsoportnak. Olyat meg minek készíttetni?

 

 

(Vezeklés: kicsit furán érzem magam, hogy ügyfelek által elkövetett hibákról írtam. Kompenzációképp elmondom, hogy a sarki autószerelőnél a valaha feltett 10 leghülyébb ügyfélkérdés című aranybecsű gyűjteményt biztosan én ihlettem.)

 

Mivel krónikus hosszúszövegírás-szindrómában szenvedek, a következő 3 honlapkészítés-hibáról ebben az írásban olvashatsz. 

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook