Honlaptanácsadó blog

5 biztos konverziónövelő tipp webáruházakhoz, amiről nem tudtál eddig

Olvasd el és valósítsd is meg!

Írta: Varga Klára

Tudtad, hogy a webáruházakban 99%-ban rosszul működik a kosár? És hogy a profi webáruházsablonok 75%-át azonnal kukába kellene dobni? Mondom, miért!

Hogy szükség van jó termékfotókra, csábító termékleírásokra, különféle fizetési opciókra, stb. evidens. Ezt ráadásul a legtöbb webáruházzal foglalkozó tanulmányból megtudhatod.

 

Én ennél izgalmasabb dolgokat szeretnék most mutatni neked.

 

5-kulonleges-webaruhazkonverzio-novelo-tipp.jpg

 

1. Értékajánlat

Mielőtt bármilyen online vállalkozásba kezdesz, muszáj tisztáznod, hogy miért lesz érdemes téged választani. Ha nyitsz egy pékséget, lehet, hogy sokan mennek majd oda a háztömbből, csak azért, mert közel van.

 

Én is a sarki autószerelőnél cseréltetem le a gumit. Nem azért, mert jó a szerviz, hanem mert praktikus.

 

(Persze ezerszer jobban fog menni a pékséged vagy szerelőműhelyed, ha kitalálod, miért különleges. Akkor nem csak a háztömbből járnak majd oda, hanem az egész városból.)

 

Online az összes versenytársad, MINDENKI a szomszédban van. Egy kattintás nem távolság. Az országhatárok sem számítanak már sokat.

 

Ha nem érteted meg azonnal a honlaplátogatóddal, miért érdemes nálad vásárolni, nem marad más eszközöd a meggyőzésre, mint az árverseny.

 

Hogyan fogalmazd meg az értékajánlatodat?

 

  • Magyarázd el, hogy a terméked hogyan javítja a potenciális vevőd helyzetét
  • mutasd meg az előnyöket
  • mondd meg, hogy miért tőled vásároljanak és ne a konkurenciától
  • legyél világos és konkrét
  • ne túlozz
  • kerüld a szakzsargont!

 

Fontos, hogy mindez 5 másodperc alatt elolvasható és megérthető legyen.

 

A hőtérképes elemzésekből tudjuk, hogy nem szabad megfeledkezned arról az alapszabályról sem, hogy az értékajánlat görgetés nélkül látható kell, legyen.

 

Nézd meg ezt a gördítéseket ábrázoló mobilos hőtérképrészletet:

 

aistikas-gorgetesi-hoterkep-top.jpg

Luxus a köbön: a nyitólap gördítés nélkül látható felülete semmiféle maradásra ösztönző információt nem tartalmaz

 

A piros felület mutatja azt a részt, amit minden látogató lát: a tér legnagyobb részét a logó, valamint üres felületek teszik ki.

 

Vajon ez maradásra ösztönzi a látogatókat? Felkelti a kíváncsiságukat?

 

Annyira nem, hogy a látogatók 25%-a gördítés nélkül, azonnal továbbáll! 

 

Piszkosul nagy luxus a gördítés nélkül látható felületet felesleges dolgokra elpazarolni!

 

Még webáruházkészítés előtt találd meg azt az értékajánlat-szöveget, amire a vevőid valóban rezonálnak. Majd tedd jól látható helyre és meglátod, nőni fog a konverziód.


2. Kosártartalom megőrzése

Sokan vásárolnak olyan módon, hogy belepakolják a kosárba az őket érdeklő terméket, majd átmennek egy másik webáruházba, hogy ott is szétnézzenek. Összehasonlító vásárlásnak hívjuk ezt, nem ritka dolog a weben.

 

osszehasonlito-vasarlas.jpg

 

Ha visszatérnek hozzád, és nem látják ugyanazt a telepakolt kosarat, jó eséllyel el is vesztetted őket.

 

Hogy elkerüld ezt, használj webáruházadban cookie-kat, hogy a kosár a visszatéréskor is pont úgy álljon rendelkezésre, ahogy a vevő otthagyta.


3. Ingyenes szállítás

Tudod, miért az egyik legjobb konverziónövelő módszer webáruházakban és termékértékesítő weboldalakon az ingyenes szállítás?

 

Nem azért, mert az emberek nem akarnak költeni! A megoldásért ismét a pszichológiához érdemes fordulni:

 

csökkenteni akarják a vásárlással járó rizikót.

 

ingyenes-szallitas-konverzionoveles.jpg

 

Egyszerűen arról van szó, hogy ha a szállítás ingyenes, nem fognak meglepődni/csalódni/ az esetleges nagy pluszköltségen, ami a pénztárban vár rájuk.

 

Az, hogy tudják, mire számíthatnak fontosabb, mint a megspórolt pénz. Hiszen pontosan tudják, hogy a szállítási díj bele van építve az árba.

 

De a kiszámíthatóságra való vágy felülírja a józan észt - mint oly sokszor az online marketingben. Használd ki!

 

Figyelem, az olcsó szállítás nem azonos az ingyenessel! Hatalmas pszichológiai különbség van a kettő között, így az alacsony szállítási díjjal nem érdemes megpróbálnod kiváltani az ingyenes szállítást.


4. Hozd vissza a kosárelhagyókat

A telepakolt kosarak 70%-át elhagyják a potenciális vevők. Világos tehát, hogy ha nem teszel semmit, hogy visszacsábítsd a kosárelhagyókat, rengeteg pénzt hagysz elfolyni a webáruházadban.

 

Hogyan csábítsd vissza őket?

 

elhagyott-kosar.jpg

 

1. Email

Küldj emailt, ha megvan a címük. Sőt, jobb, ha 2-3 emailben figyelmezteted őket, ha nem reagálnak az elsőre. Fontos, hogy az első email a kosárelhagyást követően azonnal kimenjen. Minél több idő telik el, annál kevésbé emlékszik a látogató az ajánlatodra.

 

2. Remarketing

Képzeld el, hogy a vevőd telepakolja a kosarát, majd mégsem vásárol. Felmegy, mondjuk a Facebookra, és a hírfolyamában meglát egy posztot tőled, hogy menjen vissza a webáruházba, hiszen ott várja a teli kosár.

 

Ez a módszer akkor tökéletes, ha nem tudtad begyűjteni a vevőd email címét.

 

3. Exit popup

Az Optimonkot és társait is használhatod arra, hogy egy jó ajánlattal (pl. kuponnal) visszahívd a kosárelhagyót, illetve begyűjtsd email címüket.


5. Legfontosabb gombok hajtás felett

Hihetetlen, de ezt az alapvető konverziós hibát még a prémium webáruházsablonok jelentős hányada is elköveti!

 

A call-to-action gombok webáruházad legfontosabb elemei (jó, jó, a többi 15 nagyon fontos mellett). Hiszen azért készíttetted a webáruházat, hogy ezeket a gombocskákat megnyomják a vevők.

 

És a gombok közül is a legfontosabbak a “kosárba teszem” és a "pénztár" gomb.

 

egermozgas-hoterkep-aistikas.jpg

Súlyos hiba: a hajtás felett látható kuponkód mező elvonja a figyelmet a hajtás alatt található pénztár gombról 


Ahogy a hőtérképes tesztek sorra igazolják, webáruházad legfontosabb elemeinek a görgetés nélkül látható felület fölött kell lennie.

 

Nem lehet olyan fontos a termékinfó, a szállítási infó, a raktárkészlet vagy a kuponkód, hogy ezek a gombok a webáruházkészítés során a hajtás alá kerüljenek. Figyelj oda rá!

 

Csak honlapot szeretnél vagy vevőket is?

mercus-honlapcsomagok-s-l-xl
Mások honlapokat gyártanak.
Mi új vevőket neked.

 
 

Jobb weboldalt, több vevőt szeretnék!

 

 

 

Facebook