Honlaptanácsadó blog
4P - részlet egy levélváltásból
Mi minden kell ahhoz, hogy dőljenek a vásárlók?
Itt, a Honlaptanácsadó blogon igyekszem olyan megoldásokról írni, amikről tudom, hogy ügyfeleinket foglalkoztatják, és amikről remélem, téged is érdekelnek. A mai cikket egy múlt heti email ihlette, mutatom:
Előzmény:
Néhány hónapja megkeresett egy blogolvasóm (nevezzük Tamásnak) azzal, hogy készített egy weboldalt, nézzem meg, jó lesz-e. Azt javasoltam többek között, hogy várjon néhány hónapot, míg a konkrét számok tükrében egyértelműek lesznek az eredmények.
Múlt héten Tamás ismét megkeresett, mivel a weboldal nem hozta az elvárt eredményeket.
A levél:
“Üdvözöllek Klára!
[...] Kérdésem a következő: A már meglévő honlap átalakításában segítetek, hogy ügyfélszerzőbb legyen?
Ha igen, mi a biztosíték, hogy jön is ügyfél? Itt arra gondolok, hogy ha a ti honlapotok se hoz ügyfelet, akkor vállaltok valamiféle garanciát?
Üdv.
Tamás”
A dilemma:
Érthető Tamás aggodalma: nem jött be az első honlap, mi lesz, ha a következőre kiad egy csomó pénzt, és marad minden a régiben.
Magam igyekszem a tőlem telhető legjobban kiszolgálni ügyfeleinket. Szeretem, ha biztonságban érzik magukat, ha bíznak bennünk. Ezért mindent meg is teszek.
Ám vannak dolgok, amikre nincs ráhatásunk.
4P - mi kell ahhoz, hogy Tamás weboldalán keresztül (és a te weboldaladon keresztül) dőljenek a vásárlók?
- Product, azaz jó termékpolitika – ide tartozik pl. a termékfejlesztés, pozícionálás, termékmódosítás, csomagolás.
Nézzünk egy pédát: egy kis szoftveres cég fejleszt egy hírlevélrendszert, és azt árulja dobozos termékként (=termékfejlesztés).
Nyilván pozícionálja is a terméket: eldönti, kiknek szánja. Egy néhány fős cégnek teljesen más igényei vannak, mint pl. egy multinak.
Ahogy jönnek az ügyfél-visszajezések, úgy alakítják, fejlesztik a szoftvert.
A csomagolás pedig nem hiszem, hogy bővebb magyarázatra szorul. - Price, azaz jó árpolitika – a különböző célcsoportok számára (pl. viszonteladók, törzsvásárlók, új vásárlók) úgy árazzuk be a terméket, hogy azt képesek és hajlandóak legyenek megfizetni, egyúttal profitot termeljen.
- Place, azaz jó elosztáspolitika – az értékesítés megszervezése és kivitelezése, azaz hol lesz kapható a termék, mikor, hogyan jut el a termék a viszonteladókhoz és a felhasználókhoz.
- Promotion, azaz jó piacbefolyásolási politika – tudatjuk a célcsoporttal, hogy létezik a termék, felkeltjük az igényt és a vágyat a termék iránt. Ennek eszköze lehet a reklám, az értékesítői apparátus felállítása, a PR, a direkt marketing (pl. hírlevelek), Google és Facebook hirdetések, és egyéb (online) marketing eszközök.
Ez a 4P-modell. Mind a 4P-nek rendben kell lennie ahhoz, hogy a termék sikeres legyen. Egyetlen lépés sem ugorható át, mert billegni fog a szék.
Egy weboldal csupán a negyedik P egyetlen tényezője. Bár kulcsfontosságú elemről van szó, ha a többi tényező nem stimmel, a vevők nem biztos, hogy tolongani fognak. Sem Tamásnál, sem máshol.
A válaszom Tamásnak tehát így szólt:
A válasz:
“Kedves Tamás!
[...] Garanciát vállalni arra, hogy egy jó honlappal tömegével érkeznek a vevők sajnos nem lehet. Hiszen önmagában a weboldal nem elegendő ehhez, ez csupán egyetlen eleme a folyamatnak.
Nem tudom, hogy ismered-e a 4P modellt. Ez annyit jelent, hogy 4 feltételnek kell teljesülnie a sikeres termékértékesítéshez: jó termékpolitika (product), jó árpolitika (price), jó elosztáspolitika (place), és jó piacbefolyásolás (promotion). A weboldal az egyik P-nek, a piacbefolyásolásnak csupán az egyik eleme.
[...] A többi P-re nekem ebben a fázisban nincs ráhatásom.
Azt tudom ígérni, hogy a 4P-ből az utolsót egy jó weboldallal és jó kampányokkal rendbe tudom tenni.”
Nálad rendben van a 4P?
csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!
Még több konverziónövelő tippet kérek!
A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz. |