Honlaptanácsadó blog

4P - részlet egy levélváltásból

Mi minden kell ahhoz, hogy dőljenek a vásárlók?

Írta: Varga Klára

Itt, a Honlaptanácsadó blogon igyekszem olyan megoldásokról írni, amikről tudom, hogy ügyfeleinket foglalkoztatják, és amikről remélem, téged is érdekelnek. A mai cikket egy múlt heti email ihlette, mutatom:

Előzmény:

Néhány hónapja megkeresett egy blogolvasóm (nevezzük Tamásnak) azzal, hogy készített egy weboldalt, nézzem meg, jó lesz-e. Azt javasoltam többek között, hogy várjon néhány hónapot, míg a konkrét számok tükrében egyértelműek lesznek az eredmények.

 

Múlt héten Tamás ismét megkeresett, mivel a weboldal nem hozta az elvárt eredményeket.

 

A levél:

“Üdvözöllek Klára!

 

[...] Kérdésem a következő: A már meglévő honlap átalakításában segítetek, hogy ügyfélszerzőbb legyen?

 

Ha igen, mi a biztosíték, hogy jön is ügyfél? Itt arra gondolok, hogy ha a ti honlapotok se hoz ügyfelet, akkor vállaltok valamiféle garanciát?

 

Üdv.

Tamás”

 

A dilemma:

Érthető Tamás aggodalma: nem jött be az első honlap, mi lesz, ha a következőre kiad egy csomó pénzt, és marad minden a régiben.

 

Magam igyekszem a tőlem telhető legjobban kiszolgálni ügyfeleinket. Szeretem, ha biztonságban érzik magukat, ha bíznak bennünk. Ezért mindent meg is teszek.

 

Ám vannak dolgok, amikre nincs ráhatásunk.

 

4P - mi kell ahhoz, hogy Tamás weboldalán keresztül (és a te weboldaladon keresztül) dőljenek a vásárlók?

  • Product, azaz jó termékpolitika – ide tartozik pl. a termékfejlesztés, pozícionálás, termékmódosítás, csomagolás.

    Nézzünk egy pédát: egy kis szoftveres cég fejleszt egy hírlevélrendszert, és azt árulja dobozos termékként (=termékfejlesztés).

    Nyilván pozícionálja is a terméket: eldönti, kiknek szánja. Egy néhány fős cégnek teljesen más igényei vannak, mint pl. egy multinak.

    Ahogy jönnek az ügyfél-visszajezések, úgy alakítják, fejlesztik a szoftvert.

    A csomagolás pedig nem hiszem, hogy bővebb magyarázatra szorul.

  • Price, azaz jó árpolitika – a különböző célcsoportok számára (pl. viszonteladók, törzsvásárlók, új vásárlók) úgy árazzuk be a terméket, hogy azt képesek és hajlandóak legyenek megfizetni, egyúttal profitot termeljen.

  • Place, azaz jó elosztáspolitika – az értékesítés megszervezése és kivitelezése, azaz hol lesz kapható a termék, mikor, hogyan jut el a termék a viszonteladókhoz és a felhasználókhoz.

  • Promotion, azaz jó piacbefolyásolási politika – tudatjuk a célcsoporttal, hogy létezik a termék, felkeltjük az igényt és a vágyat a termék iránt. Ennek eszköze lehet a reklám, az értékesítői apparátus felállítása, a PR, a direkt marketing (pl. hírlevelek), Google és Facebook hirdetések, és egyéb (online) marketing eszközök.


Ez a 4P-modell. Mind a 4P-nek rendben kell lennie ahhoz, hogy a termék sikeres legyen. Egyetlen lépés sem ugorható át, mert billegni fog a szék.

 

Egy weboldal csupán a negyedik P egyetlen tényezője. Bár kulcsfontosságú elemről van szó, ha a többi tényező nem stimmel, a vevők nem biztos, hogy tolongani fognak. Sem Tamásnál, sem máshol.

 

A válaszom Tamásnak tehát így szólt:

 

A válasz:

“Kedves Tamás!

 

[...] Garanciát vállalni arra, hogy egy jó honlappal tömegével érkeznek a vevők sajnos nem lehet. Hiszen önmagában a weboldal nem elegendő ehhez, ez csupán egyetlen eleme a folyamatnak.

 

Nem tudom, hogy ismered-e a 4P modellt. Ez annyit jelent, hogy 4 feltételnek kell teljesülnie a sikeres termékértékesítéshez: jó termékpolitika (product), jó árpolitika (price), jó elosztáspolitika (place), és jó piacbefolyásolás (promotion). A weboldal az egyik P-nek, a piacbefolyásolásnak csupán az egyik eleme.

 

[...] A többi P-re nekem ebben a fázisban nincs ráhatásom.

 

Azt tudom ígérni, hogy a 4P-ből az utolsót egy jó weboldallal és jó kampányokkal rendbe tudom tenni.”

 

Nálad rendben van a 4P?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook