Honlaptanácsadó blog

40-ből 32 pont: honlap-audit Kertfüvesítés.hu

Egy majdnem jó webáruház kritikája

Írta: Varga Klára

Vérzik a szívem, amikor ilyet látok: jó ötlet, szakértelem, bátor pozícionálás megrendelői oldalról. És akkor jön a honlapkészítő, aki gondolkodás helyett előveszi a 10 éve sublótban heverő template-jét, kicsit átszínezgeti, rak rá füvet, és azt mondja, jó lesz ez így. Nem lett jó. Nem lett annyira jó, amennyire lehetett volna.

Erről a webáruházról van szó: www.kertfuvesites.hu.

(Az írás 2013-ban született, egyes elemei mára elavulhattak.)

 

 

Webdesign – 2/5 pont 

Mikor megnyitottam a honlapot az volt az érzésem, hogy minden egybeolvad. Nincsenek meg a hangsúlyok, a fogódzók, amik vezetnék a szemet. Nem látom, hogy bármiféle atmoszféra megteremtése lett volna a cél.


Leginkább egy programozóból avanzsált kényszergrafikus képe lebeg előttem, amint gyorsan kialakítja mindenféle vizuális koncepció nélkül a látványt, hogy aztán végre programozhasson.

 

A honlapkészítő első legfontosabb feladata, hogy olyan interfészt alakítson ki, ami segíti a felhasználót az orientációban. Másrészt arra tereli a látogatót, ahová az üzleti koncepció szempontjából előnyös. Kedvet kell csinálni a vásárláshoz! Itt ezt nem sikerült elérni.

 

Vajon miért?
 

  1. A monokróm, fád színséma miatt – a zöld mellett érdemes lett volna legalább egy kontrasztos színt választani.

  2. Aprók a betűk, nincsenek kiemelések, amik megragadnák a figyelmet.

  3. Aránytalanul nagy helyet foglal el a fejléc, ami sem nem igazán szép (tudom, ez szubjektív), sem nem informatív. A weboldal legértékesebb felületét vétek így eltékozolni.


Amit görgetés nélkül egy átlagfelhasználó lát az a fejléc, az alatta váltakozó kis képek és a bejelentkezés. Ezek közül vajon melyik érdekli a honlapra először látogatót? Semelyik. (OK., sarkítottam, baloldalt látni a termékkategóriák elejét is, de ez édeskevés.)


A következő kérdés, amit fel kell tenni, hogy miért érdemes ezen az oldalon időzni? Ha lejjebb görgetek, akkor mást nem látok, csupán látványra egyforma, apró képeket és árakat. Aha! Hurrá, az egyetlen ok, amiért itt fog valaki vásárolni az lesz, ha olcsóbbak a termékek, mint máshol. Hova vezet ez?


Muszáj egy honlapon az egyedi értéket hangsúlyozni. Mivel türelmes ember vagyok, lejjebb görgetek: ott látok 4 ígéretesnek tűnő bizalomépítő ikont. Elárulom, nem fog mindenki eddig eljutni.

 

A webdesign trendeket érdemes figyelembe venni honlapkészítés előtt. Nem azért, mert fel kell ülni minden divathullámnak, hanem mert befolyásolják a felhasználókat.

 

Mit látunk manapság a weboldalakon? Óriási szalagcímek, bátor kiemelések, nagy képek. Muszáj valamilyen szinten követni a trendet, hogy a megszokott élményt tudjuk nyújtani a látogatóknak.

 

A honlappal márkát építünk, atmoszférát teremtünk, és csak utána szolgálunk ki. A vevőt nem kérhetjük meg, hogy legyen szíves csukott szemmel vásárolni, mert meglátja, a termékek jók, a kiszolgálás jó, a teljesítés pontos. Kár a designért, ugye nem marad így?

 

 

Használhatóság, ergonómia – 4/5 pont

Tetszenek az informatív, nagyítható képpel kialakított termékadatlapok, a kosár oldal, a szállítási díjkalkulátor. Nagyon jó, hogy lehet vendégként vásárolni, fene sem akar folyton új jelszavakat megjegyezni.


Az egyoldalas checkout a legjobb választás, a technikai megoldása is kiváló. Ezek nagyon fontos dolgok: aki átjut a kezdeti zötyögésen és úgy dönt, hogy vásárol, kellemes vásárlási élményben lesz része.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Amit nem tartok jó megoldásnak az az összehasonlítás és a kívánságlista kiíratása a fejlécre: beleolvad és először nem is láttam, hogyan tudom megnézni az összehasonlítandó termékeket.

 

 

Technikai vizsgálat – 5/5 pont

A webáruház OpenCart alapú rendszerre épül, ennek megfelelően jól működik. Ez egy jó motor, sok helyen kifejezetten szép megoldásokkal – egyoldalas checkout, ajaxos kosárba helyezés, számos apró truváj. Jó az url-képzés, jó a szintaktika – hála az OpenCart motornak.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 4,5/5 pont

Megvan a 4 pecsét a nyitólap alján? “Fogyasztóbarát vállalkozás”! Mit is jelent ez? Semmit. Lózung, mögöttes tartalom nélkül. MINDENKI azt mondja magáról, hogy a vevőért van, ezzel nem lehet bizalmat ébreszteni.


A biztonságos fizetést és gyors szállítást ígérő ikon már jobban hangzik. DE: miért nem lehet rájuk kattintani? Szívesen olvasnék pl. a gyorsaságról.


A 14 napos pénzvisszafizetés: fontos hangsúlyozni, de jövőre ez egyébként kötelező is lesz. Jó dolog a hangsúlyos telefonszám, fontos és itt különösen korrektek a céginfók.


Amiért teljesen odavagyok, az a weboldal Facebook aktivitása – bevallom, már korábban lájkoltam az oldalt, pedig nincs kertem. Erős bizalomépítő ereje van a közel 3400 fős követőtábornak. Nagy gratula érte!


Megelőlegzem a webáruháznak a 4,5 pontot bizalomépítésre, mivel tudom, hogy következő szezonra tervbe van véve egy ingyenesen letölthető szaktanácsadó füzet (mikor, mit mivel), és videómagyarázatok a termékekhez. A legnagyobb durranás a tavasszal megjelenő saját, szakértői könyv lesz.


Ha minden készen lesz, plusz a fentebb említett, könnyen kiküszöbölhető hibákat kijavítják, csillagos ötös lesz a bizalomépítés – hajrá!

 

 

Értékesítési csatornák – 4/5 pont

Ha a felhasználó átverekedte magát a kezdeti érdektelenségen (lásd webdesign), akkor egyenes út visz a vásárlás felé. Ezt bizonyítja a jelenleg is már magas konverziós arány.


Fontos és jó megoldás, hogy a termékek mellett más úton is próbálnak eljutni a potenciális vevőkhöz: a “Bérelj kertészt” felhívás szellemes, a kép nekem nagyon bejön. Miért kellett ezt az erőtlen, bátortalan szövegezéssel elrontani? El akarunk adni valamit, ne szégyenlősködjünk már!

 

 

Ügyféltermelő modulok – 4/5 pont

Örülök, hogy honlapkészítés közben gondoltak erre is. Úgy emlékszem, a legtöbb honlap-auditon átesett oldal itt bukott meg. Itt van törzsvásárlói engedmény, van ajándékutalvány. 


Az upsellt hiányolom: mi lenne az, amivel egy vásárlás összegét kicsit meg lehetne emelni? Érdemes elgondolkodni ezen.

 

 

Tartalom – 3/5 pont

A termékleírások kimerítőek, részletesek. Nem tudom, hogy műtrágyáról lehet-e írni motiválóan (lehet), talán a szövegek szárazságát említhetem hibaként.


Bajban vagyok az értékeléssel: ha meglesz az e-book, ha fent lesznek a videók, nagyon sokat fog dobni a tartalmon. Amiért mégis csak 3 pontot adok, az a keresőoptimalizálás – illetve annak hiánya.

 

 

Keresőoptimalizáltság – 1/5 pont

Gyeptrágyára 11. hely Google-ban, szerves gyeptrágyára 1. hely, növénykondícionáló 1. hely. Ez szép és jó, de nem releváns kifejezések. Általánosabb, gyakrabban keresett kifejezésekre (pl. füvesítés) a weboldal nincs sehol a Google-ban.

 

 

Pozicionálás – plusz 5 pont

A kertépítés telített piac. A kertfüvesítésnek sikerült egyetlen szegmensre szűkíteni a palettát: a gyepre. Mindent erre tesznek fel, ebben az egy dologban akarnak a legjobbak lenni.


Tudom, mekkora bátorság kell ehhez, amikor a gyepen kívül máshoz is értenek. Biztos vagyok benne, hogy ez a bátor húzás meg fog térülni, és ennél a plusz 5 pontnál sokkal-sokkal busásabb eredményt fog hozni.


Összesítés – 32/40 pont

Ez az eddigi legjobb webáruház, amit auditáltam. Látszik, hogy sok munka fekszik a kialakításban (és még mennyi fog, amikor elkészülnek az ígért tartalmak!). Sok munka fekszik benne megrendelői oldalról. A honlapkészítók vajon miért nem tették oda magukat, amikor ilyen csemegével találkoztak?


Pont emiatt gondolom, hogy a látványon ennyit bukni nagy vétek. Nem csak arról van szó, hogy ránézésre semmi különös. Arról is szó van, hogy nem szabad 2013 végén olyan webdesignért fizetni, ami 10 évvel ezelőtti, elavult kinézettel visz a piacra egy ilyen átgondolt, sokoldalról megtámogatott szolgáltatást.

 

(Köszönet a Kertfüvesítés.hu-nak, hogy elküldték auditra a honlapot.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook