Honlaptanácsadó blog

40-ből 22,5 pont: honlap-audit LegendLand.hu

Az öszvér-honlap

Írta: Varga Klára

Komolyan mondom, dühös vagyok. Végre nem tucatterméket látok. Végre valami olyat próbálnak eladni, aminek egyedi értéke van. Ahol nem kell árversenyezni. Micsoda lehetőség! Amit a LegendLand hagy elmenni maga mellett… Nézd meg, miért!

Erről a webáruházról van szó: www.legendland.hu. (Figyelem, az írás 2014-ben született, egyes elemei azóta érvényüket veszíthették!)

 

 

Webdesign – 2,5/5 pont 

A Legend Land honlap különleges világba kalauzol. A Barbie-k, a sorozatgyártott 3D mozifilmhősök vagy a turistacsalogató matyó tucatbabák korában egyedi, kézműves porcelánbabákat kínál. Ehhez mérten a célközönség sem a plázákban hömpölygő tömeg, hanem az egyediség, a fantasy, vagy szimplán csak békebeli porcelánbabák iránt fogékony, igényes vásárlók.


Egy webáruházban hiba hivalkodó környezetet teremteni: beszéljenek a termékek önmagukért. Ez eddig O.K. itt is. Ez azonban nem jelentheti, hogy nem szükséges karaktert adni az oldalnak. Betűtípussal, konzekvensen végigvitt betűméretekkel, a színsémával, az üres vs. képekkel, szövegekkel belakott felületek arányával.


A LegendLand honlapon nem látok stílust. (A minimalizmus is stílus – lenne!) A webáruház külseje leginkább semleges, kicsit avítt, ami nem szerencsés, hiszen felejthető. Szerencsére a termékek egyediek, „mások”, markánsak, ezáltal megjegyezhetőek. Némileg ellensúlyozzák a bátortalan, kiforratlan designt.

 

 

Használhatóság, ergonómia – 1/5 pont

Huhh, ez kemény pont. Első blikkre azt gondoltam, egy webáruházban vagyok. De akkor miért nincs a termékek mellett/alatt kosár gomb? Miért nincs rövid és hosszabb termékleírás? A fotókra kattintva miért nem jön be termékadatlap? Egyáltalán mit akar a honlaptulajdonos? Megvehetem a termékeket? Hogyan?

 

Ezernyi megválaszolatlan kérdés rögtön a nyitólapon.


Ha pár másodperc alatt nem derül ki egy honlapról, mi a célja, ha nem tereli a látogatót afelé a cél felé, hááát.... senki ne akarja megtudni, hány vevőjelölt lép le vásárlás nélkül.


Ha kellőképpen türelmes vagy elkötelezett a vásárlójelölt, akkor továbbkattintgatva eljut egy megrendelő űrlapra. Ja, de hogy emlékezni kéne a figura nevére? Na menjünk vissza, nézzük meg a nevet, ellenőrizzük, hogy valóban jól írtuk be, és már kész is.


Ja, mégsem. Még meg kell mondanom, mikorra kérem a babámat. Hát persze, hogy holnapra. Vagy azt nem lehet? Mennyi időt vesz igénybe?


Nem folytatom tovább: így nem szabad eladni. Így csak a hardcore vevő vásárol, aki csak és kizárólag ezt a terméket akarja birtokolni. Aki ajándékba adja pl. esküvőre, ballagásra, házassági évfordulóra, valószínűleg keres inkább olyan ajándékot, amit egyszerű megrendelni.


Nagyon jó viszont, hogy a webáruház lehetőséget ad bankkártyás fizetésre. Csak attól tartok, kevesen jutnak el idáig.


************************

Bréking! Utólag vettem észre, hogy VAN termékadatlap. Vajon az én hibám, a „hülye vevőé”, aki nem lát a szemétől? Nem hiszem. A nyitólap konkrétan egy zsákutca. Jó hogy nincsenek torlaszok felállítva és nem áll a fa mögött egy fakabát, hogy megbüntessen, ha mégis behajtok.

************************

 

 

Technikai vizsgálat – 4,5/5 pont

Attila nézegette, nézegette, de jelentős hibát nem talált. Gyorsan betöltődik a honlap, jó a kódolás. Az űrlap hibakezelését viszont meg kéne oldani.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 4,5/5 pont

Nagyon hiányolom a készítő arcát. Olyan személyes tárgyakat kínál, hogy kíváncsi lettem, ki ő. Az "így készülnek” menüpontban örültem volna pár műhelyfotónak az alkotóéval együtt.


Ennek ellenére a bizalomépítő eszközökkel hála istennek nem spórolt a honlaptulajdonos. Vannak ügyfélvélemények, sajtómegjelenések, linkek a közösségi oldalakra (külön gratula a Pinterestért és az Instagramért!), ÁSZF, vásárlás menetének leírása.

 

 

Értékesítési csatornák – 1/5 pont

Nincsenek. Nagyon nincsenek. Még abban sem lehet biztos a vevő, hogy webáruházban van, nemhogy átlássa, hogyan vásárolhat legegyszerűbben.


Másik oldalról a webáruház tulajdonosának sem jó ez: hány vevőtől esik el, mert nem szerzi meg az email címüket? A közösségi oldalak gombjai el vannak dugva, így sok látogatótól még egy lájkot sem csikar ki.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Nagyon tetszik az egyedi figurakészítés opció. Ezzel olyan réteget is meg lehet fogni, akitől távol áll, hogy porcelánbabát rendeljen. Kedvenc hősöm a Gyűrűk urából, kedvenc figurám a Harry Potterből... Ezzel nagyot lehetne dobni az eladások számán.


Komolyan mondom, dühös vagyok. Végre nem tucatterméket látok. Végre valami olyat próbálnak eladni, aminek egyedi értéke van. Ahol nem kell árversenyezni. Micsoda lehetőség! Amit a LegendLand hagy elmenni maga mellett…

 

 

Ügyféltermelő honlapmodulok – 2,5/5 pont

A webáruház ajándékkal kedveskedik a megrendelőknek. Ez szép gesztus, de nem elég.

 

Van viszont egy kezdetleges pontrendszer, ami annyit takar, hogy ha valaki 2-3 terméket már vásárolt, a következőt olcsóbban veheti meg. Ez jó ösztönző, profibb kivitelben még jobban működne.

 

De mi lesz azokkal, aki jártak itt, de mégsem vásároltak? Majd megjegyzik az oldal címét, és visszatérnek karácsonykor? Én nem építenék erre.

 

 

Honlap-tartalom – 3,5/5 pont

Normál esetben azt mondanám, nem szabad így tartalmat írni: hosszadalmasan, nem a lényegre fókuszálva. De itt egy sajátos világban vagyunk, ahol a hangulatteremtés eszközei a versikék és a babatörténelem. 

 

Sőt, szerintem több szöveg is elférne itt, lehetne akár minden babának saját meséje. A célcsoport vevő lenne rá, és milyen jól működne egy blogban: elkészül egy új figura, amihez kerekedik egy mese, és megy is ki a feliratkozott olvasóknak. Akik - remélhetőleg - előbb-utóbb kedvet kapnak a vásárláshoz.

 

 

Keresőoptimalizáltság – 3/5 pont

"Porcelánbaba" kifejezésre 3. helyen van az oldal a Google-ban. Sokkal jobban rámennék a keresőoptimalizálás közben a filmekből ismert nevekre: hobbitok, koboldok, tündék. Ezzel új célközönséghez találna utat a honlap. Olyanok felé, akik soha nem fognak a porcelánbaba szóra rákeresni a Google-ban.


Érdemes lenne eldönteni, hogy a www.legendland.hu vagy a legendland.hu a fő domain. A Google ugyanis háklis erre, honlapkészítés közben erre is figyelni kell.

 

 

Összesítés – 22,5/40 pont

Tudom, hogy nem profi honlapkészítő készítette a honlapot, de a vevőt ez nem fogja érdekelni. 

 

Ez egy öszvér-weboldal. Leginkább sima honlap, ami kinőtte magát, ezért ahol lehetőséget adott rá a honlapkeret, ott próbálták webáruházzá bővíteni. Honlaptulajdonosi oldalról értem ezt, de a honlaplátogatónak, a vásárlónak ez nem elég. Egy olyan világban, ahol gombszíneken végeznek A/B teszteket, ahol a kosár gomb mérete befolyásolja a konverziót, egyszóval a webáruházak világában ez kevés. 

 

(Köszönet a LegendLand.hu-nak, hogy elküldték auditra a honlapot.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook