Honlaptanácsadó blog

40-ből 22 pont: honlap-audit Papírmakett.hu

Egy webáruház, ami hatalmas ziccert hagy ki

Írta: Varga Klára

Ezért a webáruházért két okból vérzik a szívem: egyrészt, mert a webdesign nem csupán nem jó, vagy semleges, hanem kifejezetten csúnya. Másrészt elfelejt egy olyan réteget megcélozni, akik sokan vannak, könnyen megszólíthatóak és fizetőképesek. Hatalmas ziccert hagy ki, pedig a termékek nagyon jók.

Erről a webáruházról van szó: www.papirmakett.hu

(Az írás 2013-ban készült, egyes elemei elavultak lehetnek.)

 

 

Webdesign – 1/5 pont 

Huh, ez a kék szín! Kíváncsi lennék, vajon hány ember mondja azt a webáruházban domináló kék színre, hogy szép, vagy trendi, vagy kellemes, vagy bármilyen pozitív jelzőt.

 

Szóval, nem tartom jó választásnak ezt a színt. A design kimerül annyiban, hogy a különböző blokkokat elválasztja egymástól, illetve a különböző dobozoknak fejlécet ad. Ezzel önmagában nem lenne baj, hiszen nem szükséges, hogy egy honlap színes vagy csicsás legyen.

 

De a jelenlegi megoldásnak van egy nagy hátránya: nem hangsúlyoz, nem vezeti a szemet. Oda van minden pakolva egymás alá, mint anno a Vasedény kirakatában.

 

Erénye is van a webáruháznak: átlátható, nem zavaros, ami azonban a motornak köszönhető.

 

 

Használhatóság, ergonómia – 2,5/5 pont

A nyitólappal rengeteg bajom van: az átlagos görgetés nélküli képernyőméretben egy üdvözlő szöveget látok: miért? 15 évvel ezelőtt ez még OK lett volna, bár akkor sem segítette volna az eladást. Ezzel csak felesleges helyet vesz el a fontos infóktól, vevőcsalogató moduloktól.

 

Alatta egy újdonságajánló (Bazilika-makett), ami olyan hatalmas felületet foglal el, hogy csak a fele látszik.

 

Még lejjebb a Facebook doboz, mint egy negyedéig töltött pohár: csak az alján úszkál néhány kósza követő.

 

A legfrissebb termékek, amik vélhetően nagy érdeklődésre tartanának számot a szenvedélyes makettezők körében, az oldal legalján kaptak helyet.  Tényleg nem értem, miért?

 

Egy másik fontos dolog: ma már elengedhetetlen a vásárlás vendégként opció, azaz lehessen vásárolni regisztráció nélkül.  Ráadásul a weboldalon az szerepel, hogy nem szükséges a regisztráció, ám ha nem reggelek, mindig visszadob a nyitólapra.

 

Hogy a logó nem kattintható, és nem visz automatikusan a nyitólapra fontos apró bosszúság a felhasználónak.

 

Az ergonómia pozitívumaként ismét azt tudom kiemelni, hogy áttekinthetőek a felületek, ami nagyon fontos egy webáruház esetében.

 

 

Technikai vizsgálat – 5/5 pont

A szerver gyors, a motor gyors, a szintaktika jó, ez önmagáért beszél.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 2/5 pont

Részletes vásárlási folyamat-leírás, elállás jogának feltüntetése, üzemeltető elérhetőségei: ezek minimálisan elvárható elemek egy korrekt webáruháztól. Több bizalomépítő elemet nem találtam.

 

 

Értékesítési csatornák – 3/5 pont

A szokásos modulok megvannak: kiemelt termékek, újdonságok, népszerű- és akciós termékek. A vásárlási folyamat egyszerű, a fentebb említett hibától eltekintve gördülékeny.

 

 

Ügyféltermelő modulok – 2/5 pont

Úgy tudom, hogy meglepetés ajándékkal jutalmazza a webáruház a vásárlókat. Ez jó ötlet, ám marketing gépezetnek ennyi még kevés. Egy hírlevél (nem ezen a néven), egy blog, újdonságértesítő, esetleg kupon vagy pontrendszer a minimum elvárás lenne.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Tartalom – 3/5 pont

A webáruház tulajdonosa nagyon erősen arra épít, hogy vásárlói megszállott makettezők, akik akár a kuka aljáról is kitúrnak egy makettet, ha az érdekes számukra. Ennek megfelelően mit mondjak, nincsenek elkényeztetve szegény jó vásárlók.

 

A termékfotók alatt száraz adatok szerepelnek, semmi kedvcsináló.

 

Jó ötlet a tippek, trükkök rovat, végre valami pluszt is látok a weboldalon. Érdemes lenne kibővíteni a szekciót, újabb tippekkel, fotókkal. És akkor elképzelhető, hogy megnyílna a weboldal olyan vásárlók előtt is, akik véletlenül (urambocsá keresztmarketing vagy hirdetés révén) botlanak bele a webáruházba, viszont jó mókának tartanák a gyerekkel közösen egy-egy makett összeállítását.

 

 

Keresőoptimalizáltság – 4 pont

Papírmakett szóra 1. Hely a Google-ban, ez nyilván sok érdeklődőt hoz. A blog jó eszköz lenne arra, hogy egyéb kifejezésekre is feljöjjön az oldal, gondolok itt pl. kreatív játék és hasonlókra. Ha nem megy, akkor pedig hirdetnék rá.

 


Összesítés – 22/40 pont

A webáruház nem bánik jól a vásárlóval. Korrekt az oldal, de olyan, mintha bemennék egy boltba, ahol mechanikusan szolgálnának ki egy mosoly vagy bármilyen emberi gesztus nélkül. Nem élmény itt vásárolni. Nagy szerencse, hogy jelenleg nincsenek magyar versenytársak...

 

Egy széles potenciális vásárlói rétegről megfeledkezett a webáruház: a szülőket kifelejtette a célcsoportból, pedig ez egy széles, fizetőképes réteg – legalábbis, ha a gyerekről van szó.

 

(Köszönet a Papírmakett.hu-nak, hogy elküldte auditra a honlapot.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook