Honlaptanácsadó blog

40-ből 21 pont: honlap-audit - Vörösdombi.hu

Több személyességet, több profizmust!

Írta: Varga Klára

A Vörösdombi fogadó a honlap-audit során az elérhető 40 pontból 20-at ért el. Hogy miért? Tanulj konkrét példán honlapstratégiát és honlapkészítést!

A szóban forgó weboldal a cikk írásával egyidőben a www.vorosdombi.hu domain alatt érhető el. (A cikk 2013-ban született, egyes elemei elavultak lehetnek.)

 

Webdesign - 3/5 pont

Furcsa módon a weboldal hátránya az erőssége, illetve az erőssége a hátránya. De mielőtt teljesen belezavarodnék a saját paradoxonomba, elmondom, mire gondolok.

 

Ez egy házilag szerkesztett weboldal, ami ritkán szokott jól elsülni. A házilag készített honlapok hátránnyal indulnak a versenyben, hiszen a készítő nem a honlapkészítéshez ért, hanem máshoz. Ahhoz, amit árul, és nem ahhoz, ahogyan azt árulni kell a weben.

 

Ezt rendszerint két dolog sínyli meg: a webdesign és a marketing-orientált felépítés.

 

A Vörösdombi-honlap látványa is „naív”: a képes-organikus fejléc, a virágdíszek és menühátterek, az erős árnyékok és a színhasználat is ezt tükrözik. A 800 pixeles szélességet pedig már sok éve nem használjuk.

 

De álljunk meg egy pillanatra! Mit is kínál a vendégház? Falusi turizmust, családias hangulatot, az otthon ízeit. Minden bizonnyal a szobák nem szándékoznak versenyezni a Four Seasons-szel, illetve a kínált ételek sem a fine dining jegyében készülnek. És ez nem jelenti, hogy kevésbé jók. Aki itt üdül, nem is azt várja.

 

Még egy dolog: a sötét háttéren világos betűket mindig nehezebb olvasni, mint a fordítottját, különösen igaz ez itt, ahol a kontraszt kicsi.

 

Röviden: bár a design rendesen hagy kívánnivalót maga után, kivételesen nem gondolom, hogy emiatt sok vendéget veszít a szállás.

 

 

Használhatóság, ergonómia - 3/5 pont

Ez egy egyszerű weboldal, és ehhez mérten könnyű használni. Ami bizonyára nem csupán engem zavar, az az, hogy a tartalmakba ágyazott galériákban, amikor egy képet kinagyítok, nem tudok továbblapozni a következő képre.

 

Érdemes lenne ezt kijavítani, hiszen egy szállást jórészt a fotók adnak el.

 

Amin még sürgősen javítanék a honlapkészítő helyében: az egy oldalon belüli struktúra: a hosszabb oldalak nem alkalmasak a szkennelő olvasásra, márpedig ritka az a látogató, aki betűről betűre végigmazsoláz egy weboldalt. Törekvés látszik a honlapkészítő részéről, ám az eredményen van még mit javítani. Hiányzik a vizuális dinamika.

 

 

Technikai vizsgálat – 4/5 pont

A szintaktika tökéletes, valid XHTML. Gyorsan betöltődik az oldal. Apró, zavaró hiba: az ékezetes karakterek. Ha tovább szeretnék küldeni egy linket, telenyomja százalékjelekkel:

 

http://www.vorosdombi.hu/oldalak/5/vend%C3%A9gh%C3%A1z-sz%C3%A1ll%C3%A1s-szolg%C3%A1ltat%C3%A1sok-%C3%A1rak-kedvezm%C3%A9nyek. 

 

Az URL-képzésben felesleges szintmélységek vannak, pl. www.vorosdombi.hu/oldalak/5/vendégház-stb.. Szebb és keresőbarátabb lenne így: www.vorosdombi.hu/vendégház-stb.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 1/5 pont

Óriási hibának tartom, hogy egy családias, falusi vendégház mögött nem látok arcot. Pedig a Facebookon volt arc, ide vele a honlapra is!!

 

Másik hiányosság, hogy nincsenek vélemények vendégektől (Facebookon voltak, nem is akármilyenek). Nem hiszem, hogy sokat kell magyarázni, miért nagyon fontos ez. Hiányoznak a fizetési feltételek, illetve a lemondási feltételek is a weboldalról.

 

Ezek gyorsan javítható hibák, így ösztönzésképp adok csupán egyetlen pontot, remélve, hogy holnap már mást látok itt.

 

 

Értékesítési csatornák – 2/5 pont

És itt a másik dolog a design mellett, amit a házilag készített weboldalak rendszerint nem ugranak meg: a marketingtudatos felépítés. Ami végigvezeti a látogatót az első virtuális találkozástól a fizető ügyféllé, majd visszatérő ügyféllé válásig.

 

Mit kínál a weboldal azok számára, akik még csak nézelődnek és nincsenek készen a foglalásra? Képeket, OK, de amint becsukta a látogató a böngészőt, el is felejti, hol járt.

 

Mit kínál a weboldal azok számára, akik egy lépéssel már tovább jutottak, és információt keresnek egy jó kis falusi vakációról? Igen, információt kapnak, de amint becsukta a látogató a böngészőt, ismét elfelejti, hol járt. Még akkor is, ha azt hiszi, meg fogja találni ismét a weboldalt. (Valószínűleg nem fogja.)

 

Mit kínál a weboldal azok számára, akik foglalni szeretnének? Egy furcsa űrlapot, ami a foglalásokkor megszokott naptárfunkcióval nyit, azonban nem kattintható. A fentebb említett bizalomépítő elemek fontos szerepet kapnának itt is: ha látnám a lemondási és foglalási feltételeket biztos, hamarabb kitölteném az űrlapot.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

És ha már az űrlap, a bizalomépítés és a vendégfogó csatornák nem tökéletesek, legalább egy telefonszám legyen az űrlap mellett nagyban, hogy felhívhassam a gazdasszonyt!

 

 

Ügyféltermelő modulok – 2/5 pont

Jaj. Van hírlevél, amit hírlevélnek hívnak. Nem akarok hírlevelet olvasni! Érdekes infókat akarok, kedvezményes csomagajánlatokat, öko-tippeket, vagy bármit, amit a falusi gazdasszony érdekesnek talál megosztani egy motorizált, hipermarketfüggő, széndioxidos tüdejű városlakóval, akinek már nagyon elege van ebből az életmódból.

 

A Facebook fontos és hasznos, bár reklámköltség nélkül képtelenség már számottevő követőt szerezni – és ezt a legkisebb vállalkozásnak is be kell látni, ha valódi hasznot akar húzni a Facebookból.

 

 

Tartalom - 4/5 pont

A tartalom jó és bő, látszik, hogy gondozzák és komolyan veszik. A hangvételt én még személyesebbre venném, de a honlaptulajdonos jó úton jár.

 

Helyenként érezhető, hogy toldozott-foldozott honlapról van szó, ahol utólag szúrt be a honlapkészítő linkeket. Ez azért nagy hiba, mert első blikkre nem derül ki, hogy milyen sok, értékes tartalom található a weboldalon! Hahó, ami jó, azt kirakatba kell tenni!

 

 

Keresőoptimalizáltság – 2/5 pont

falusi turizmus pécs környékén – 10. hely (Google)

vendégház pécs környékén – 37. hely (Google)

 

Ennyit találtam. Tudom, hogy óriási a verseny a szállást kínáló weboldalak között a Google-ban, a legtöbb szállásportált képtelenség megelőzni. Különösen, mivel ők az organikus találatok mellett hirdetnek is (és nem kis büdzsével).

 

Ám nem a Google pozíció az egyetlen megoldás, hogy a weboldal megtalálja célcsoportját. Lehet szezonálisan hirdetni az AdWordsben – keresési és tartalmi hálón egyaránt – a Facebookon, falusi turizmussal és szálláskiadással foglalkozó portálokon egyaránt. Ahogy egyébként nagyon helyesen teszi is a honlaptulajdonos.

 

 

Összesítés – 21/40 pont

Amit a honlapkészítőnek, illetve honlaptulajdonosnak szívből javaslok, az elsősorban az értékesítési csatornák kidolgozása, illetve a bizalomépítő elemek kihelyezése. Ezekre kifinomult, bombabiztos, lépésről lépésre módszer olvasható a Szuperügyfél ebookban. Ne csak olvassa, valósítsa meg, még ha macerás is!

 

Ha ez megvan, jöhetnek a finomságok: a hangulatosabb, szívélyesebb webdesign, a közvetlenebb tartalom, illetve egy olyan modul, ahol rendszeresen valami frisset, újat találok, illetve új látogatóként visszalapozhatok a vendégház és a gazdasszony történetébe. Hogy amikor találkozunk, már régi ismerősként üdvözöljem őt.

 

A hibák jó dolgok: azokból lehet tanulni!

 

(Köszönöm a Vendégháznak, hogy elküldték honlapkészítés-auditra a weboldalt!)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook