Honlaptanácsadó blog

40-ből 20 pont: webáruház-audit - Aranyló.com

Hol a szenvedély?

Írta: Varga Klára

Leginkább semmilyen - ez az első benyomásom az aranylo.com webáruházról. Ez lehet akár minimalista törekvés eredménye is, ám a minimalizmus ennél azért rafkósabb (és gyanítom, jobban jövedelmező) út.

www.aranylo.com - erről a webáruházról van szó. (Az írás 2013-ban született, egyes elemei elavultak lehetnek.)

 

 

Webdesign – 2,5/5 pont

Ha valaki design termékeket árul, jó irány a minimál stílus a weboldalon. Domináljanak a terméket, teremtsenek azok hangulatot. Ám állítom, hogy a minimál stílust talán a legnehezebb megfogni, és jól használni.

 

A minimál ugyanis nem egyenlő az üressel. Mivel a minimál kevés grafikai eszközzel él, minden apróságra nagyobb figyelem irányul, különösen az arányokra, a tipográfiára.

 

Az Arany-ló webáruházban mindkettőt karaktertelennek és véletlenszerűnek találom. Nincs játék a betűméretekkel (ez a figyelem terelése, a látogató irányítása miatt is fontos lenne). A nyitólapi lapozó szélessége sehogy sem akar illeszkedni az alatta lévő termékkategóriák szélességéhez.

 

Több tudatosságot, nagyobb pontosságot és több játékosságot szívesen látnék a webdesignban.

 

 

Használhatóság, ergonómia – 2,5/5 pont

Az oldal viszonylag jól használható. Bár a webdesignban említett, a szemnek fogódzót kínáló elemek hiánya ront a minőségen.

 

  • Miért egyformák szinte a betűméretek a leírásokban, kategórianevekben, terméknevekben, menüpontokban?
  • Miért nem jelölik színnel a linkeket?
  • Miért nem kattinthatóak a terméknevek, miért csak a fotók?
  • Miért egyforma formájú és színű a kosárba- és a kosár megtekintése-gomb?

 

Örülök annak, hogy nincs regisztráció a webáruházban, illetve egyszerű és gördülékeny a megrendelés.

 

De várjunk csak! 

 

Eljutottam a megrendelés gombig, de nem tudom, hogyan fogom megkapni a terméket. Nem tudom, hol, mikor, kinek kell fizetnem, ha megnyomom a gombot.

 

Bizonytalan vagyok! És a bizonytalanság a legjobb út egy vevő elvesztéséhez. Nem látok telefonszámot sem, amit gyorsan tárcsázhatok. Félve kattintok a kapcsolat menüre, tartok tőle, hogy elvesznek az eddig bevitt adatok. Hál’ istennek ez nem történt meg.

 

Szóval: nem elég, hogy egy külön menüpontban, a láblécben szerepelnek a szállítási infók.

 

Ott kell, szerepeljenek a fontos infók, ahol vásárolok: egy webáruházban a végső fizetendő összeget kell megmutatni a felhasználónak, és nem csupán a vásárolt termékek összegét.

 

Jó lenne látni ugyanitt a várható szállítási időpontot is.

 

 

Technikai vizsgálat – 3/5 pont

Nincs különösebb probléma a weboldal kódjával. Nem valid HTML, ami felhasználói szempontból lényegtelen (most biztos leveszi valaki a fejem, ha ezt olvassa). Az ajaxos kosárbatétel jó megoldás.

 

A termékcsoportoknál nincs megadva meta description, a termékoldalakon html szintaktikával együtt szerepel a description. Az adatlapon a termék neve legyen H1-be téve, és ne H2-be. Ezek az apró technikai bakik segítenék a jobb Google pozíciót.

 

Egy bugot találtunk a rendelési folyamatban: teljesen üres rendelést is el lehet „sikeresen” küldeni.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 2,5/5 pont

Nagyon sajnálom, hogy nem látok arcot a webáruház mögött. Ez a legjobb bizalomépítő eszköz. Érdekes lenne még a tervezőt is látni munka közben, vagy a Facebookon szereplő eseményfotók közül néhányat.

 

Pozitívum, hogy a cégadatok, illetve az adatvédelem szerepelnek. Illetve szintén bizalmat ébresztenek a gondos termékleírások.

 

 

Értékesítési csatornák – 1/5 pont

Nem látok ilyet. Nincs aktuális kedvcsináló, nincs akció, nincs legnépszerűbb termék. Nincsen tartalom, ami a bámészkodó látogatónak mondjuk tippeket adna a jó buli kellékeihez. Innen remekül lehetne őket a webáruházba irányítani.

 

Hiányzik a hírlevél is, attól tartok, hogy rengeteg érdeklődő vész így el.

 

Márton írta nekem, hogy azért érdemes itt vásárolni, mivel igényes magyar termékeket árulnak, amiket képzett designer tervez, és amit az iparművészek is elismernek. Ez szép gondolat, ám nem gyakorlott marketingesre vall.

 

Most kemény leszek: elárulom, amit írt, senkit nem érdekel. A vásárlót az érdekli, 


  • hogy az ő bulija egyedi lesz-e, olyan, amire egy év múlva is emlékezni fognak.

  • Hogy az esküvőn tud-e olyat mutatni a násznépnek, ami más, mint a többi esküvőn látottak.

  • Hogy karácsonykor meg tudja-e lepni a családot valamivel, ami különlegessé teszi az ünnepet.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

De még az is lehet, hogy valaki azért vásárol papír tortatartót, mert azt nem kell elmosogatni.  Ki-ki habitusa szerint értékeli azt az előnyt, amit a termékek kínálnak.

 

A jó bulik, a meghitt ünnepek lehetőségét kell eladni. Gyönyörű dolgokkal foglalkoznak, ám meg kell tanulniuk eladni ezeket.

 

 

Ügyféltermelő modulok –2/5 pont

Úgy tudom, a webáruház ajándékkal kedveskedik azoknak, akik küldenek egy fotót a termék használatáról. Ez szép gesztus, ám ügyféltermelő modulnak nem nevezném.

 

Van Facebook oldal, de a követők száma nem elegendő ahhoz, hogy elégséges visszatérő vásárló legyen. 

 

Mi lehetne ilyen modul? Kupon, pontrendszer, ajánlórendszer. Lehet ezt izgalmasan is csinálni: akár ünnepi értesítő alkalmazás is szóba jöhet, ami a névnapok, születésnapok előtt automatikusan értesíti a felhasználót, hogy hahó, készülődni kell. És mondjuk emellé kap egy kupont a vásárló.

 

Csomagokban nem gondolkodtak még? Amit árulnak, relatíve olcsó termékek. Ha összeállítanának komplett csomagokat gyerekszülinapra, esküvőre, stb., nagyobb forgalmat bonyolítanának, és a vásárlók dolgát is megkönnyítenék.

 

 

Tartalom – 3,5/5 pont

Tetszik a részletes termékleírás, talán még étvágygerjesztőbbre venném a stílust. Olyan jól át lehetne adni a szenvedélyt, amivel ezek a szép tárgyak készülnek. És olyan egyszerűen lehetne kedvet csinálni a megvásárlásukhoz!

 

A fotók nagyok, többnyire jól látszik rajtuk a termék – ez nagyon fontos egy webáruházban.

 

 

Keresőoptimalizáltság – 3/5 pont

Tortatartóra és cupcake papírra 2. hely a Google-ban, nagyon jó. Érdemes lenne rágyúrni a többi terméknévre is, pl. ültető kártya, ajándékkártya, álarcok, stb., bár...

 

... bár a Google mellett – ahogy teszik is – a Facebookot, illetve keresztmarketing-szerűen más weboldalakat, blogokat használnék leginkább a népszerűsítésre.


Hogy miért? 


Mert a legtöbben nem tudják, hogy vannak ilyen termékek, tehát rákeresni a Google-ban nem fognak. Meg kell mutatniuk magukat: intenzívebb Facebook jelenléttel, Facebook hirdetésekkel, keresztmarketinggel. 

 

 

Összesítés – 20/40 pont

Összességében ez egy korrekt weboldal lehet, ha a fenti dolgokat kicsiszolják.

 

Azt érzem, hogy hiányzik a weboldalból valami plusz: a szenvedély, a személyesség, az elkötelezettség a szép termékek iránt. 


Nem jön át, hogy ilyen termékeket csak szeretettel lehet készíteni.


Akkor lenne a weboldal több mint korrekt, ha ezek is átjönnének rajta. Biztos vagyok benne, hogy ha sikerül ezt a nagyon fontos pluszt átvinni, a vásárlások megsokszorozódnak.

 

(Köszönöm a webáruháznak, hogy elküldték auditra a weboldalt!)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook