Honlaptanácsadó blog

4 tuti módszer, hogy meggyilkold saját márkádat

Elég (nem) beszélni róla

Írta: Varga Klára

Az írásból kiderül, hogy a leggázabb termék is lehet szexi, hallgatni egyáltalán nem mindig arany, és a Google 1. hely már rég nem garancia semmire.

 

1. Szeszélyes Évszakok

Tudom, hogy piszok nagy meló blogolni meg facebookozni. Ráadásul úgy kell előadni, mintha a kisujjunkból ráznák ki. (Ki kíváncsi izzadságszagú posztokra?)

 

Aztán elkezdenek csepegni a lájkok: hurrá, kezd beérni a gyümölcs!

 

És egyre nagyobb a nyomás. Még több lájk kell, hiszen fejlődünk, vagy mi…

 

És ilyenkor sokan a könnyebb utat választják: jön a cica gombolyaggal (250 lájk!), az átvett tartalmak (máshol már sokan lájkolták, mellélőni nem nagyon lehet vele), a “Szép jó reggelt mindenkinek” posztok felkelő nappal.

 

De ebben hol a mondanivaló? Hol van ebben az te márkád?

 

Minden egyes poszt és blogcikk előtt tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:

 

Hogyan kapcsolódik ez az én márkámhoz?  Mit ad hozzá? Mit mond el róla?

 

Ha semmit, írj másik posztot. Nem a megboldogult Szeszélyes Évszakok szerkesztője vagy. Te egy vállalkozást képviselsz, te el akarsz adni valamit.

 

2. Unalom, dögvész

branding_szexi_marka.jpg

Unalmasabb a márkád, mint egy áramfejlesztő? Kínosabb, mint egy repedezett sarok-ápoló krém?

 

Nem baj, attól még lehet szexi! Attól még vásárlóidban érzelmeket ébreszt.

 

Legyél ügyes, és használd ki:

 

Egy kérdőívben egy tartalék áramfejlesztő generátor gyártója arra kérte a vásárlókat, hogy rajzolják le egy tapasztalatukat a generátorral.

 

A férfiak gyakran a családjukat védelmező szuperhősként ábrázolták a generátort, a nők pedig úgy vázolták fel a generátor hiányától való félelmet, mintha a süllyedő Titanic fedélzetén tartózkodnának.

 

Az eredmény hatására a cég megváltoztatta a marketingjét, és a technikai részletek taglalása helyett valódi vásárlóik elismeréseit kezdte hangoztatni, akik arról meséltek, hogy hogyan mentette meg az áramfejlesztő az életüket és az otthonaikat.

 

Az elmúlt két év során a bevételük a duplájára, mintegy 1.2 milliárd dollárra nőtt. Nem semmi!

 

Egy érzés volt a kulcs, ami vásárlásra ösztönzött.

 

Na szóval, egy áramfejlesztőnél csak nem unalmasabb a terméked, ugye? Vajon milyen érzelmekre tudsz rájátszani a hirdetéseidben?

 

3. Beeeee - csak a bárányok hallgatnak

OK, vannak periódusok, amikor nem tudsz annyit foglalkozni a kommunikációval, mint kéne. Pihenni neked is kell, vagy születik egy kisgyerek, jön egy betegség.

 

Értem. De ettől még a hallgatás halálos.  Egy Facebook oldal, ahol 3 hónapja posztoltak utoljára, egy blog, ahol hetek óta nem ment ki új írás, felejtős - az vevőid számára is.

 

Mit lehet tenni?

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Legjobb, ha még mielőtt belevágsz, végiggondolod, lesz-e erre kapacitásod. Ha nem, akkor egy lehetőség marad: ki kell adni a munkát másnak.

 

Összeültök havonta egyszer, átnézitek együtt, miket lenne érdemes posztolni.

 

Hozzáteszi a saját ötleteidet. Átfogalmazod saját stílusodra. Ha épp több időd van, írsz saját posztokat is.

 

Így összeáll egy lista következő havi posztokról, írásokról. Nem a legjobb megoldás, de a hallgatásnál sokkal jobb.

 

4. Állítsátok meg a világot, ki akarok szállni!

konverzio_optimalizalas.jpg

Mutatok két ábrát a Google keresési trendekről. Az első grafikon azt mutatja, világviszonylatban hogyan alakul a "keresőoptimalizálás" kifejezésre való keresések száma.

 

CSÖKKEN.

 

A másikon azt láthatja, hogyan változik a "konverzió optimalizálás"-ra induló keresések száma.

 

NŐ.

 

Mi a tanulság? Ha nem vagy elég éber, a világ elmegy melletted. Miközben azt hiszed, minden rendben, már rég nincs minden rendben.

 

1. Nem elég, hogy van egy weboldalad. De az sem elég, ha olyan weboldalad van, amit első oldalon hoz ki a Google.

 

Gondolj csak bele: van 9 másik, aki ugyanott van, plusz 3, aki fizet azért, hogy előtted legyen, plusz a többi fizetett hirdetés a jobboldalon...

 

Nem te indulsz a legjobb eséllyel a versenyben. De tehetsz azért, hogy te jöjjél ki nyertesen!

 

2. A pozíciónál sokkal fontosabb, hogy a honlapod hány érdeklődőből gyárt vásárlót. Az a fontos tehát, hogy mennyire jó honlapod van!

 

Képes megfogni első blikkre a látogatót? Bizalmat ébreszt? Lépésenként elviszi a látogatót az első találkozástól a vásárlásig?

 

A Google első helyet meg lehet fizetni. DE: jó honlap nélkül, ami a látogatókból vevőt gyárt, ez nagyon-nagyon sokba fog kerülni. Ne hagyd, hogy a világ elmenjen melletted!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook