Honlaptanácsadó blog

4 pokoli ügyféltaszító tipp haladóknak

Milyen az ördögűző weboldal?

Írta: Varga Klára

Múltkor ott hagytuk abba, hogy a pokoli ügyféllel egyetlen dolgunk van, ha már megjelent: megszabadulni tőle. De ennél sokkal jobbat tudok: lehet ezt úgy is csinálni, hogy a pokoli ügyfél ne is tegye be a lábát.

Jöjjön most a 4 pokoli ügyféltaszító tipp haladóknak.

 

1. Random ügyfél, vagy...?

Ha az a célod, hogy minden random szembejövő tőledl vásároljon, akkor viseld el a jó ügyfelek mellett a hülyék folyamatos áramlását is. Akik azt sem tudják, mit árulsz, egyszerűen rákattintottak az első megjelenő AdWords hirdetésre. Akik 10 forint mínuszért átmennek a konkurenciához. Akik sosem fogják a szolgáltatásod értékelni és lassan saját magad is el fogod hinni, hogy tizenkettő egy tucat vagy.

 

Milyen jövőkép?:)

 

Vagy azt mondod, hogy amit árulok, az bizonyos emberek számára fontos. Én őket akarom ügyfélnek, és úgy alakítom a kínálatomat, hogy nekik megfeleljen.

 

Mutatok két példát:

 

Ez a webáruház műszaki cikkeket árul. Szerintem több száz webáruház van a piacán.

 

Na de ez a webáruház milyen terméket árul? Designos cikkeket. Első blikkre kiderül, hogy nem a tucatterméket keresők a célcsoportja. Ééééééééés kiszűri azokat, akik ár alapján döntenek. Nagy ötlet.

 

A másik ötletet a fagyizó, ahol rózsaformájú fagyit árulnak:

 

egyedi_ertek_fagyizo.jpg

 

A vevő nem az árat nézi, hanem azt, amit a kezébe nyomnak. Ezt szeretnéd te is, ugye?

 

 

2. A jó vevő igényes

“A lakótelepen leparkol egy fekete Audi, kiszáll belőle egy Hugo Boss öltönyös pasas, ránéz a Rolexére és magabiztosan elindul. Egyenesen a sarki turkáló felé.”

 

Ez az, ami nem fordulhat elő. Kivéve, ha a turkálóhálózat az audis pasasé.

 

A csomagolás (értsd: külsőségek) elad. Önmagában nem elég, mert ha kiderül, hogy a termék rossz, akkor a vevő nem tér vissza.

 

Mi a csomagolás a legtöbb kisvállalkozás számára? Mi az, amivel először találkozik az ügyfél? A logó, a weboldal, névjegykártya, a színek hangulata, a tartalom megformálása, a képek, grafikák használata.

 

Ha házilag barkácsolt weboldalon értékesítesz, hogyan remélheted, hogy igényes, akár magasabb árat is kifizetni hajlandó ügyfelek fognak jelentkezni? Ilyenkor jön az, hogy a vevőt csak az ár érdekli. Így igaz: a rossz vevőt csak az ár érdekli.

 

Ha azt szeretnéd, vevőid fizessék meg a jó terméket (ügyfeleid a jó szolgáltatást), ne sírj, hanem mutasd is meg a jó színvonalat. Igen, a külsőség sokat számít, a portékát nem teheted lepusztult kirakatba.

 

Ha a fenti audis pasasé volt a turkáló, azt kell, mondjam, ért ő a brandinghez: az olcsó árutól azt várjuk, hogy olcsónak kinéző helyen árulják. Ám biztos lehetsz benne, hogy az audis pasas prémium női fehérnemű üzlete olyan portállal rendelkezik egy budai bevásárlóközpontban, hogy Milánóban is megállja a helyét.

 

OK, a példa szélsőséges, de remélem, a lényeg lejön: olcsó terméket olcsó kirakatba, minőségi terméket minőségi kirakatba.

 

3. Akarsz beszélni róla?

Múlt héten érkezett hozzánk ez az email, nagyon büszke vagyok rá:

 

“Kedves Honlapkészítő varázslók, Hetek óta olvasom a hírleveleket, és a fantasztikusan színvonalas munkáitokon felbuzdulva szeretnék bővebben tájékozódni erről a csomagról, és természetesen Veletek is megismerkedni. Egy kezdő, lelkes mikrovállalkozó Üdv: XY”

 

Szeretnél te is ilyen megkereséseket kapni? Amikor nem az árra kérdeznek rá, hanem nálad szeretnének vásárolni?

 

Hát akkor győzd meg az érdeklődőt erről a weboldalon, már a kapcsolatfelvétel előtt. Mondd el (videó, blog), válaszolj a kérdésekre (kommentek, GYIK, Facebook), írd meg (blog, hírlevél), szólj hozzá (más blogokon). Beszélj róla!

 

Nem ismétlem magam, rengeteget írtam a blogolásról, hírlevelezésről, értékes tartalomról. Bizonyítsd minden lehető formában, minden lehető helyen, hogy jó vagy. Mutasd meg, miben vagy jó. Mondd el, kinek jó, amit nyújtasz. Ha elmondtad egyszer, mondd el még egyszer. Ha tucatszor mondtad el, ismételd meg még százszor.

 

Csak ne hagyd abba a kommunikációt.

 

 

4. Mi a legtöbb márka halála?

Te márkát építesz. Akár egyedül, otthonról fogsz éppen vállalkozásba, akár 50 fős céget vezetsz, márkát építesz. A legtöbb márka (=legtöbb vállalkozás) a teljes ismeretlenségbe hal bele.

 

Nincs jelen. Nem ismerik. Nem ismerik fel. Nem jut a célcsoport eszébe. Nincs arca, nincs stílusa.

 

Egy márkának felismerhetőnek kell lennie, stílusosnak kell lennie. A Facebook posztnak, blognak, a kampányoknak karakteresnek és következetesnek kell lennie.

 

Akkor fognak komolyan venni, ha te is komolyan veszed magad.

 

És mi van akkor, ha semmi sem riasztja el a pokoli ügyfelet? Akkor az egyenes beszéd a legjobb fegyver. Egyik ügyfelünk (alább “Vállalkozó”) brilliánsan zárta rövidre a kapcsolatot egy alkudozó vevővel még mielőtt igazán elkezdődött volna:

 

“Vevő: Megkaptam az árajánlatot, de túl sok. Egy kínai cég fele ennyiért megcsinálja.

 

Vállalkozó: Akkor vegye meg tőlük, én nem tudom olcsóbban adni.

 

Vevő: De az ő cuccuk rossz minőségű, és nekem azelőtt szükségem van a termékre, mielőtt ők postázni tudnák. Mit csináljak?

 

Vállalkozó: Fizessen többet.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook