Honlaptanácsadó blog

4 kihagyhatatlan, takarékos online marketingeszköz

Túlélési praktikák nehéz időkre

Írta: Varga Klára

Vannak vállalkozások, akik ugyanúgy virágoznak a válságban, mint előtte. Sőt, jobban teljesítenek. Mi a titkuk? Hogyan képesek növekedni, amikor állítólag nincs fizetőképes kereslet? A titok egyszerűbb, mint gondolnád...

Előre szólok, hogy a cikk azok számára lesz értékes, akik tudják, hogy a marketing pénzbe kerül, de szeretnék ezt a pénzt okosan elkölteni.

Pár hónapja írtam egy blogbejegyzést a kényszer szülte vállalkozókról, kaptam érte hideget, meleget.

 

(Gyors kivonat, ha nincs kedved végigolvasni: a válság egyik pozitív hozadéka lesz, hogy a vállalkozásra alkalmatlan emberek le fognak morzsolódni, mert vállalkozást gründolni, fenntartani, fejleszteni – nos, ehhez tehetség és némi tőke kell.)

 

Egy dolgot viszont kihagytam a cikkből, és ez mostanában esett le nekem is.

 

A válság másik hozadéka, hogy a régebb óta fennálló vállalkozások a növekvő terhek miatt lecsippentenek a szolgáltatásból és így próbálnak túlélni. Ez ÉLETVESZÉLYES. Nem járható út.

 

Ha eddig kényeztetted vásárlóidat, nem teheted meg, hogy kevesebbet adsz nekik, mint eddig.
 

  • Nem lehet kisebb adag húst tenni a gyrosba.
  • Nem lehet a meglepetésajándékot kispórolni a csomagból.
  • Nem lehet a supportot fél gőzzel csinálni, még akkor sem, ha fele létszámmal dolgoztok.
     

Akkor sem lehet a megszokottnál kevesebbet adni, ha még mindig sokkal többet adsz, mint a konkurencia. A színvonalcsökkenés vásárlócsökkenéshez vezet. A színvonalcsökkenés a hűséges ügyfelek elpártolásához vezet.

 

Marketingközhely, hogy a legdrágább dolog egy vállalkozás számára az új ügyfelet megszerezni. Ha leszállóágban van épp a vállalkozásod, akkor tehát még inkább szükséged van a hűséges ügyfelekre. A szuperügyfelekre. Szorosabbra kell fűzni kapcsolatot velük, és újabbakat kell keresni.

 

Igen, ez pénzbe kerül. Mit lehet akkor tenni?

 

Az egyik legnagyobb marketingguru ezt mondja erről:

 

“Nagyon olcsó reklámot csinálok, nagyon különlegeset, amit senki más nem csinál a piacon. Kétszáz-háromszázezer forintért megcsinálok egy egész hónapos reklámot. Ezt senki nem tudja utánam csinálni. Az én reklámügynökségem nem abból áll, hogy valaki idejön, és adok neki egy tanácsot, hogy „te, az lenne jó, ha az a fehér inkább fekete lenne”. Én végigcsinálom az egész folyamatot. Pékséged van? Szeretnél reklámot? Akkor csinálok friss kenyérillatot az utcára, meg ezt, meg azt, meg amazt. Ha valaki elmegy előtted, biz' isten, be fog menni az üzletbe.”

 

Tippelj, kit idéztem? (Megfejtés itt.)

 

Nem állítom, hogy a jó marketing nem pénzkérdés. Állítom viszont, hogy nem feltétlen sok pénz kérdése.

 

 

1. Tartalommarketing

Tudod melyik online marketingeszköz hozta számunkra a legtöbb ügyfelet? A Szuperügyfél ebook. Soha egyetlen cucc nem hozott annyi embert, mint ez a könyvecske. Ráadásul a válság idején, amikor állítólag senkinek nincs pénze. Olyan ügyfeleket hozott, akik többségével azóta is örömmel együttműködünk.

 

Mibe került az előállítása? Időbe.

 

De a blogírás, hírlevelezés, tanulmányok, felmérések publikálása is ide tartozik.

 

Nézd csak meg, milyen marketing-eszközökben látják a legnagyobb potenciált a gyorsan fejlődő cégek, és hogy hány pontra értékelik a hatékonyságát: http://on.fb.me/19hYxsd 

 

Ha szigorú is vagyok, legalább 8 online marketingeszköz van a listában, ami közvetlenül egyetlen fillérbe sem kerül!

 

 

2. Gondolkodj stratégiában

Amikor meg kell fogni a pénzt, akkor ezt végre mindenkinek meg kell tanulnia. A marketing nem egy feladott AdWords hirdetés. Nem egy email, hogy olcsóbb a felsál.

 

A jó marketing egy átgondolt, többlépcsős rendszer, ahol az egyes elemek erősítik egymást. Vázlatosan ilyen:
 

  • egy jó horog kidolgozása, amit a célcsoportba tartozó halacskák bekapnak, mert hasznot jelent számukra, jobb lesz tőle az életük
     
  • hirdetések (több médiumon)
     
  • érdeklődők gyűjtése (leginkább email címek bekérése)
     
  • az érdeklődők kvalifikálása (amikor megértetjük velük, milyen klassz a termék, és vágyat ébresztünk iránta – szintén több csatornán)
     
  • bombasztikus ajánlat, amikor a vágyott termék végre olyan jó feltételekkel elérhető, hogy LEHETETLEN kihagyni
     

Ha tehát
 

  • nem tudod, hogyan kell más oldalak Facebook követőit levadászni,
     
  • nem hallottad még a remarketing kifejezést,
     
  • és a Google Analitikát sem nyitottad ki az elmúlt hónapban,

 

akkor khm… van mit fejlődnöd marketingstratégiák terén.

 

 

*****************************************************

TIPP: A Honlaptanácsadó blog tele van olyan cikkekkel, amikből sok ötletet meríthetsz a témában:

 

» 3 tipp, hogy drámaian megnőjön honlapodból származó bevételed

» A te értékesítési folyamatod is tele van zsákutcával?

» Mitől döglődik sok profi honlap?

 

*****************************************************

 

3. … és a weboldalad biztos, hogy rendben van?

Tévhit, hogy válságban nincs pénz vásárlásra. Dehogy nincs, legfeljebb nem nálad költik el. Mert nem jó a terméked, nem a megfelelő célcsoportnak marketingezel, vagy nem elég minőségi, ahogy megjelenik.

 

(Valóban igaz, hogy válságban nehezebb eladni. Nő a vásárlói szkepticizmus, tudatosabbá válnak a vásárlók, jobban megnézik, mire adnak ki pénzt.)

 

Az online marketing központja a weboldal: annak valamelyik oldalára érkeznek az érdeklődők keresőből, hirdetésből, Facebookról, stb. Egy rossz honlappal sok érdeklődőt el fogsz veszíteni.

 

Mikor is fordítottál utoljára pár napot arra, hogy felülvizsgáld weboldaladat? Itt az ideje, végre!
 

  • Mi a honlap legfőbb célja? Mik a másodlagos célok?
     
  • Jól látható, könnyen azonosítható, a látogató számára egyszerűen végrehajtható célok ezek?
     
  • Egyértelműen pozícionál a weboldal? Megfogja a réspiacot, akikre céloz?
     
  • A tartalmak izgalmasak, eredetiek?
     
  • A honlap kinézete tükrözi a minőséget, amit kínálsz?
     
  • Kedvet csinál a vásárláshoz, kapcsolatfelvételhez? Vagy csak egy szükséges felület, ami se nem jobb, se nem rosszabb, mint a többi?

 

*****************************************************

A Honlaptanácsadó itt is segít:


» Mi kell ahhoz, hogy nálad is feliratkozzanak végre?

» A 7 kíméletlen kérdés, ami kideríti, honlapodon hol folyik el a pénz

» 5 bizarr dolog, ami befolyásolja a vásárlói döntéseket

 

*****************************************************

 

 

4. Találj keresztmarketing-partnereket

Ugye nem kell részleteznem, miért jó, ha egy azonos célcsoportú, ám más terméket kínáló vállalkozással összefogsz? Igen, te is jól tudod: ingyen reklám, vagy a reklámköltség feleződik. Belevágtál már?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook