Honlaptanácsadó blog

35-ből 27,5 pont: honlap-audit Speaknyelviskola.hu

Egy weboldal, ahol nincs árverseny

Írta: Varga Klára

Végre egy weboldal, ami mögött van stratégia, és amit a honlaptulajdonosok végig is visznek. Nincs árverseny, egyedi érték van, és módszeres (online) marketing. Nézzük, hogyan csinálják!

Erről a honlapról van szó: http://speaknyelviskola.hu/

(Az írás 2014-ben született, egyes elemei mára elavultak lehetnek!)

 

Több ezer magyar kisvállalkozói honlapot ismerek kívülről-belülről. És állítom, hogy a legnagyobb hiba, hogy nincs mögöttük stratégia.

 

Mert szép design lehet készíttetni ócsóé.

 

Vagy le lehet tölteni egy template-et.

 

Mivel honlapkészítőkkel Dunát lehet rekeszteni, a programozás sem okozhat gondot.

 

Gondot az szokott okozni, hogy nincsenek végiggondolva az útvonalak, ahogyan a mezei látogatóból ügyfelet gyárt majd a honlap.

 

Ahogy esik úgy puffanik – mondja az egyszeri kisvállalkozó-honlaptulajdonos. (Aztán van nagy csodálkozás, hogy miért nem termel ügyfelet a honlap. Hát ezért.)

 

 

Webdesign – 2/5 pont

A Speak-honlap a legtöbb gyermekbetegséget már leküzdötte (vagy eleve jó immunrendszerrel indult). Kicsit rosszul is érzem most magam, mert ez nem egy rossz weboldal, sőt! A leggyengébb pontja viszont a design, így rögtön vitriollal kell indítanom.

 

Egy ilyen szinten lévő weboldalnak, egy ilyen szinten lévő vállalkozásnak muszáj a brandépítéssel foglalkozni. Igen, ebbe beletartozik a megjelenés is. Legalább a megjegyezhető, konzekvensen végigvitt szín- és formahasználat kötelező.

 

Szuper, hogy van ez a kis kabalafigura. Látom a narancssárgát, mint a kék figura komplementerét. Látom, hogy a Speak-könyv ugyanezekből a színekből építkezik. De minden oldalon bezavar valami oda nem illő:

 

Hogy kerülnek ide piros ikonok és magenta gomb?

 

Miért ez a színkavalkád? És miért a totál más stílusú ikonok, mint a kabalafigura?

 

Hogy kerül a weboldalba a fekete lábléc?

 

Itt hirtelen hogyhogy zöld a fejléc?

 

Mintha nem is ugyanazon a weboldalon járnék, sokszor annyira különböző stílusúak az aloldalak, illetve az oldalakon belüli elemek.

 

Azt az okos átgondoltságot, amilyen rendszer a honlap mögött áll, nem látom a weboldalon. Érdemes lenne átvinni ugyanezt a layoutra, ugyanolyan profin megjelenni, mint amilyen a kínált szolgáltatás.

 

Másik gyenge pontja a designnak a szerencsétlen tipográfia. Rögtön a nyitólapon: adott a Speak felirat (betűtípus 1.), a szlogen (betűtípus 2.), a címsor az egyik lehető legunalmasabb betűtípussal (3.), Verdanaval, valamint az apróbetűs kifejtés. Minden harmadik slide-on aztán bevillan egy írott betű (4.), hogy aztán a szövegtörzsben felbukkanjon a jó öreg Helvetica (5.).

 

"Ezt most akkor így hogy?" – hogy a klasszikust idézzem.

 

Az esetleges tartalomelrendezés miatt – hol óriási betűk, hol aprók – mintha szét akarna esni a weboldal. Kár.

 

 

Használhatóság, ergonómia – 3/5 pont

A menüszerkezet egyszerű, ami jó, mert mindenki tudja használni. Az aloldalak ügyesen lettek kialakítva, zsákutcát szinte sehol nem találok.

 

Fura módon a nyitólapot érzem legkevésbé sikerültnek. Talán túl sokat akartak elmondani egyszerre? Nem tudom. Számtalan kép, ikon, gomb, fotó, szöveges link található rajta, azt sem tudom, merre kattintsak.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Technikai vizsgálat – 4/5 pont

WordPress oldalról van szó, ennek minden előnyével és hátrányával. Technikailag rendben van az oldal. Ami nehézség a WordPress template-ek esetében, hogy nem személyre szabottak.

 

Így kerülnek hatalmas, oda nem illő betűk a nyitólapra, házilag barkácsolt szövegdobozok a fejléc alá, hogy aztán alatta harmadik féle elrendezésben találjuk a következő infót.

 

Nagy szabadságot ad a WordPress, de ha nem hozzáértő kezekbe kerül, otromba stílushibák, rosszabb esetben zavaros tartalomelrendezés lesz az eredmény.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 4,5/5 pont

Teljesen rendben van, plusz öröm, hogy nem csupán egyetlen arc, hanem a teljes csapat képviselteti magát fotóval és rövid, személyes pár sorral. A részletes, bő tartalom, a pontos folyamatleírások (mi fog történni pl. regisztráció után) mind-mind segítik a bizalom épülését.

 

Plusz pont a kockázatmentességért, az ingyenes oktatási anyagokért és az ingyenes tanácsadásért. Ezek fontos döntésbefolyásoló tényezők az ingadozó érdeklődők számára.

 

Ami számomra ront ezen a személyességen, az a weboldalon található stock-fotó dömping. Valahogy mindig ki lehet szúrni, hogy vásárolt fotókról van szó: az emberek nem hús-vér emberek, a beállítások mesterkéltek. Érdemes lenne a kabalafigura-vonalat végigvinni, és grafikákban gondolkodni.

 

 

Értékesítési csatornák – 3/5 pont

Látom a törekvést arra, hogy zsákutcákba ne futhasson bele a látogató a honlapon. Látom, hogy a nyitólapi fejlécben próbálnak egyetlen dologra koncentrálni: a horogra, amit az érdeklődő remélhetőleg bekap. Ezek nagyon fontos dolgok, a legtöbb kisvállalkozói honlap elvérzik ezen.

 

Ami szemet szúrt, hogy saját maguknak csinálnak sokszor ellenszelet. Ha van egy olyan ütős, pozicionáló üzenetük, hogy „100% beszéd, 0% könyv” – miért nem ez szerepel a nyitólapon? Szerintem ez az aloldal tökéletes felütés lehetne.

 

Ha van egy aktuális akció – „Ez a nyár más lesz...” – nyugodtan mehet az a fejlécbe fő üzenetként. Jó a szövege, jó a visszaszámláló. Kár, hogy vetekednie kell a fejléccel, kár, hogy szerencsétlenül lett megformázva.

 

A nyitólapon ehelyett egy kevéssé érdekes címsor jelenik meg: „Az egész 20 éve kezdődött”. Már bocsánat, de kit érdekel ez? A „tovább olvasom” gomb sem az, amire ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy kattintsak.

 

Nem beszélve arról, hogy a fejléc leghangsúlyosabb, legszembetűnőbb pontjának a call-to-action gombnak kell lennie. Az élénknarancs háttér előtt a fehér, apróbetűs gomb nem jó erre. Általában véve a gombnak élénkebb színűnek kell lennie, mint a háttér.

 

(Zárójelben kérdezem meg: a 3. slide-on miért nincs call-to-action? Azt csak sormintának szánták?)

 

 

Ügyféltermelő modulok – 4/5 pont

A szintfelmérő okos ötlet. Látom, hogy a weboldal minden messzire nyúló csápjával azon igyekszik, hogy erre becsábítsa az érdeklődőt. A regisztrációt követő telemarketing, a Facebook oldal és a blog ezt az egyetlen célt szolgálják.

 

Remek ötlet a megvásárolható könyvhöz csatolt tanfolyam- és bemutatóóra-kupon.

 

Amit sajnálok, hogy a Facebook oldalon bár rengeteg poszt és 10.000 lájk van, nagyon kicsi az aktivitás.

 

 

Tartalom – 4/5 pont

Jó, bő, kimerítő. Volt viszont, hogy a címkefelhőben kattintottam egy témára, és nem jött fel rá bejegyzés. Erre figyelni kell! 

 

Szemlátomást alacsony olvasottságú a blog, ezen úgy lehet javítani, ha a Facebookon is megjelennek a posztok, illetve a blogértesítőben kimegy a feliratkozottaknak az új írás.

 

Az 5-ből azért adtam csak 4 pontot a honlaptartalomra, mert stílusában kiforratlannak érzem. Több karakterességet, több bátorságot bele!

 

 

Keresőoptimalizáltság – 5/5

„Angol nyelviskola” kifejezésre optimalizálták, ami Google 5. helyet ér. Mivel ilyen jól teljesít az oldal erre a szóra, érdemes lenne megpróbálni szinonimákra is optimalizálni.

 

 

Összesítés – 27,5/35 pont

A Speak-honlap mögött stratégia és szisztematikus munka van. A legfontosabb dolog tehát adott egy tökéletes weboldalhoz, egy tökéletes vállalkozáshoz, ami első sorban online szerzi az ügyfeleket. A többi „csak” honlapkészítés. Érdemes lenne ráfeküdni, olyan közel van a cél!

 

Köszönöm a Speak Nyelviskolának, hogy elküldték auditra a honlapot.


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook