Honlaptanácsadó blog

35-ből 24 pont: honlap-audit eManufaktúra.hu

Webáruház pokoli erős versenytárssal

Írta: Varga Klára

Az eManufaktúra webáruházáról első blikkre egyetlen dolog jut eszembe: van egy hihetetlenül erős versenytársa. És vélhetően nem csak nekem jut eszembe ugyanez. Nehéz helyzet, nézzük, sikerül-e megbirkózni vele a webáruháznak.

Erről a webáruházról van szó: www.emanufaktura.hu. (Az írás 2014-ben született, egyes elemei elavultak lehetnek!)

 

 

Webdesign – 2/5 pont 

A jóval kezdjem, vagy a rosszal? Jöjjön először, ami nem működik.

 

Kezdjük a színekkel: meglepő, hogy épp a sötétbarnát választották alapszínnek: nekem a natúr termékekről a tisztaság, az egészség, üdeség jut eszembe, amit semmiképp nem sötétbarnával jelenítenék meg.

 

Másik nagy hátránya a barnának az említett versenytárs: szintén barna az egyik színük. Hogy ott miért működik ez mégis? Mert halvány pasztellekkel, fehérrel együtt használják.

 

Ha bárkinek vannak erős versenytársai, az első dolog, amit a honlapon meg kell tenni, hogy azoktól eltérő színvilágú legyen. Itt nincs kegyelem. Ráadásul valaminek a rosszabb minőségű kivitelével előállni öngyilkosság.

 

A honlap nyitólapjának slideshowja – bocsánat – amatőr. Nem szépek a képek, nem illenek ide, és, ami nagyobb baj, nem csinálnak kedvet a vásárláshoz.

 

Nem szabad elfelejteni: a weboldallátogató a honlap alapján ítéli meg a céget, azonnal beskatulyázza. Ha rendezetlen, szervezetlen, egymás hegyére-hátára dobált elemekből építkezik olyan hatást kelt, mint a kínai boltok turkálós kosarai.

 

Ilyen helyen jó áron termékeket eladni nem lehet. Ilyen helyen csak bóvlit lehetne eladni. Itt pedig nem ez a cél!

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

A webáruház designja ezzel szemben klasszisokkal jobb. A termékképek élvezhetőek, az adatlapok elrendezése logikus, csak a legfontosabb dolgok vannak kiemelve. A kosár gombot feltűnőbbé tenném, illetve a bordó, helyenként piros szövegeket barnára cserélném, jobban tördelném, kerülném a teljes oldalszélességet kitöltő sorokat.

 

Még egy dolog, ami nem szerencsés: ha egy boltnak üres a kirakata, foghíjasak a polcok, vajon nagy kedvvel vásárolnak ott? Nem.

 

Nem baj, ha egy webáruházban nincs sok termék. Azokat azonban úgy kell elrendezni, hogy a termékcsoport nevére kattintva ne pár termék jelenjen meg alatta hatalmas, üres felülettel. Különösen, ha a webáruház húzótermékeiről van szó. 

 

 

Használhatóság, ergonómia – 2/5 pont

Szabály: ami nem látszik első blikkre egy weboldalon, az nincs. A nyitólapi slideshow alatti képkarusszel (mozgó képek) szembe megy ezzel a szabállyal: rengeteg témát dob fel, amik első blikkre nem is látszanak mind.

 

Miért? Miért nem a legjobban sikerült, legtöbb lájkot kapott 3-4 blogcikk szerepel itt? Áttekinthetőbb lenne, könnyebb lenne a látogatónak a választás.

 

A nyitólappal nem tagadom, nagyon nem vagyok kibékülve. A többi útvonal, illetve maga a webáruház szekció már jobban használható.

 

DE:

 

Ha valamit betesz a vevő a kosárba, bele akar nézni, hogy valóban ott van-e a termék. Itt ehelyett egy hatalmas, görgethető termékgyűjteményt kapok, ahol egy nem gyakorlott vásárló azt sem tudja, mit kell tenni.

 

A kosár olyan apró és beleolvad a környezetébe, hogy keresgélnem kellett, hol van.
Szerintem ma már kötelező a „vásárlás vendégként” opciót felajánlania egy webáruháznak. Itt nem találtam ilyet.

 

A webáruház baromi érzékeny műfaj: elég egyetlen kétértelmű képernyő, pár apró kényelmetlenség és máris abbahagyja a látogató a vásárlást.

 

 

Technikai vizsgálat – 3/5 pont

Joomla oldallal állunk szemben. Ez önmagában nem baj, bár nem ez a legjobb ingyenes motorválasztás. Hiányoznak a legtöbb képről az attribútumok (ez a keresőoptimalizálás miatt fontos), illetve a description-ök az oldalakról. Pedig a Google szereti ezeket.

 

Érdemes beregisztrálni a weboldalakat a Google+-ba, ezt elvárja a Google, még ha hús-vér ember soha sem fog onnan jönni. Illetve szintén jól jönne még egy xml sitemap.

 

Itt egyébként bárki ellenőrizheti a weboldala teljesítményét: www.woorank.com - jó kis cucc.

 

Megfontolnám a szerverváltást, mert iszonyú lassan töltődik be az oldal.

 

 

Bizalomépítési eszközök – 4,5/5 pont

Nagyon jó ebben a webáruház. Nem is vesztegetek rá sok szót, csak felsorolom, milyen funkciókkal építik a bizalmat:

 

  • Raktárkészlet-megjelenítő
  • Kérdésfeltevési lehetőség minden termékadatlapon
  • Bő, részletes termékinformációk
  • Vásárlói vélemények
  • Termékértékelési lehetőség
  • Blog
  • Receptek
  • Like gomb minden termékoldalon
  • Ingyenes visszahívás

A fél pont levonás azért jár, mert nincs arc a webáruház mögött. Egy fotó a tulajdonosról, és felkerekítem 5-re:). Szuper, gratulálok!

 

 

Értékesítési csatornák – 2/5 pont

A jól működő értékesítési csatornák feltétele, hogy nyilvánvaló legyen a vásárlójelölt számára, miért érdemes pont itt vásárolni. Aki megérkezik az eManufaktúra oldalra, bajban van: lát egy rosszul kivitelezett Mannaszappan-klónt. Akkor meg minek hagyja el a Mannát? Nem fogja elhagyni!

 

Akkor fogja elhagyni, ha egyértelmű előnnyel jár az itteni vásárlás. Pozicionálni kell a weboldalt. Pl. itt található a juhtejes szappanok legnagyobb választéka, plusz minden vásárlás után adunk egy kupont, amiért a következő vásárlásodat ingyenesen kiszállítjuk neked. (Vagy bármi egyéb, egyedi előny.)

 

Ha valaki a nyitólapra érkezik, igen elszántnak kell lennie, hogy vásárlásra adja a fejét. Sok-sok kuszán megjelenített infón, kevéssé vonzó ajánlókon kell keresztülverekednie magát, hogy vásárolhasson.

 

Ha termékoldalra érkezik valaki, jobb a helyzet: a jó termékfotók, leírások és bizalomépítő modulok fontos vásárlásösztönzők.

 

Az ajándékutalványok jó ötlet egy kozmetikai webáruház számára. A hírlevél szintén. De könyörgöm, ne próbálja senki úgy feliratkoztatni az embereket, hogy „Hírlevélfeliratkozás”! Grrrrrrr, ez a kutyát nem érdekli, senki nem akar hírlevelet kapni. Tippek, könnyen bevethető házi kozmetikai praktikák, a hagyományos kozmetikumok káros hatóanyagainak hatása, stb . ezek már olyan dolgok, amiért szívesen megadja az ember az email címét.

 

Tudom, hogy a vásárlókat kuponokkal, kedvezményekkel csábítják vissza, ez jó.

 

 

Ügyféltermelő modulok – 2/5 pont

Nem látok olyan horgot, amit az azonnali vásárlásra még nem felkészült halacskák bekapnának. Talán a hírlevél lehetne ilyen, de csak akkor, ha valami elképesztően izgalmas olvasmányt ígér. Érdemes lenne dolgozni rajta.

 

Az aktív facebokozás biztos hoz pá vevőt, bár fizetett posztok nélkül nemigen lehet itt sem labdába rúgni.

 

Végtelen itt is a téma: az emberek imádnak teszteket kitölteni, játszani és megijedni:).

 

Jól működhetne a user-call-back modul: ha az egér bezárni készül az oldalt, megjelenik egy layer, ahol szépségápolási tippekre lehet feliratkozni. Gyengének látom a kivitelezést, sehol egy blikkfangos kép a layeren, illetve a cím sem elég ütős ahhoz, hogy rohanjak megadni az adataimat.

 

 

Tartalom – 4/5 pont

A bizalomépítő modulok mellett a másik erőssége a webáruháznak a bőséges, kimerítő tartalom: termékleírások, blogcikkek és receptötletek.

 

Egy javaslat a termékinfókhoz: az összetevők és azok jótékony hatásai mellett a termékelőnyökről is érdemes egy-egy mondatot írni. Pl. Ha ezt a testápolót használod, a bőröd 2 héten belül olyan pihepuha lesz, mint a babapopsi. (A példát nem kell szó szerint venni.)

 

 

Keresőoptimalizáltság – 4,5/5 pont

Juhtej szappanra 5 hely, fürdőrúd 8. hely, testápoló krém 10. hely. Ez jó! Mert sokmindent jól el lehet adni Facebookon (sőt, jobban, mint Google-ban), de ezek a termékek rákeresés útján is eladhatóak.

 

 

Összesítés – 24/35 pont

Nem rossz ez a 24 pont, főleg, hogy piszok nehéz dolga van az eManufaktúra webáruháznak. Olyan konkurenciával kell felvennie a versenyt, aki nem kispályás. De sikerülhet, ha:

  1. Egyértelműen pozicionálja magát

  2. Kellemes környezetben (webdesign) kellemes élménnyé tudja varázsolni a vásárlást (ergonómia)

  3. Bevet olyan ügyféltermelő modulokat, amik vásárlóvá érlelik az érdeklődőket: kezdve a hirdetésektől a Facebook kommunikáción, a kuponokon, akciókon át az újdonságok bevezetéséig.

Én drukkolok:)

 

(Köszönet az eManufaktura.hu-nak, hogy elküldték auditra a honlapot.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook