Honlaptanácsadó blog

35-ből 18,5 pont: honlap-audit Healthnresults.hu

Ebből a weboldalból kinézem, hogy egyszer jó lesz

Írta: Varga Klára

Az ötlet jó. A pozicionálás jó. Az energia megvan. Ismét kemény kritika jön egy honlapról - amiből azonban kinézem, hogy pár hónap múlva teljesen átalakul, és termeli majd tulajdonosának az ügyfeleket.

A szóban forgó weboldal itt érhető el: http://healthnresults.hu/

(Figyelem, az írás 2014-ben született, így egyes elemei mára elavultak lehetnek!)

 

Webdesign – 2/5 pont

Többször ránéztem erre a honlapra, mielőtt nekikezdtem volna az auditnak, de bevallom, nem jöttem rá, miről szól. Oké, hogy testépítés, meg edzés, de hogy mire akar kilyukadni, nem jött le.

 

Nem lepődtem volna meg, ha valami izomtömegnövelő szert akart volna eladni, de akkor sem, ha egy edzőterem weboldala lenne (bár a cím valóban hiányzik ehhez).


Igen, a webdesignerhez tessék fordulni, ha nem világos első blikkre, miről szól egy weboldal. Az ő dolga, hogy úgy rendezze el a tartalmakat, hogy egyértelmű legyen, mit kaphat a látogató az adott helyen.


Másodsorban a szövegírót tessék okolni, hiszen egyértelmű headline-ok nélkül anyja sem érti a szavát – vagy hogy.


Harmadsorban lehet, hogy a weboldaltulajdonoshoz kell fordulni: apropó! Honnan jött az ötlet, hogy magát az ajánlatot el kell rejteni és regisztráció után lehet csak látni? El tudod képzelni, hogy a Vasedényben személyigazolvány bemutatását követően engednek csak be megnézni a kínálatot? Na ugye.


A webdesign másik feladata az atmoszféra-teremtés. Olvasom, hogy a weboldal célcsoportja első sorban a nők. Na ne. Nőknek fekete-szürke színkombináció és ultrakigyúrt férfitestek tömkelege a képeken? Hol tud egy nő ezzel azonosulni? Hol ismeri fel saját problémáját?


Közben pedig tudom, hogy a honlap tulajdonosa nagyon pontosan meghatározta a célcsoport pain pointját: a látványos eredmény elmaradása. Hiába küzd, sportol, edz, nem néz ki sokkal jobban. Erre kínál megoldást ez a weboldal.

 

 

Használhatóság, ergonómia – 2,5/5 pont

Jó, hogy nem zsúfolt az oldal. Úgy látom, a honlapkészítő nem volt tisztában olyan alapvető szabályokkal, hogy 550-600 pixelnél nagyobb tartomány az átlagos monitoron nem látszik. Így pl. a teszt kitöltése problémás, minden lapozásnál le kell görgetni.


Sötét alapon világossal írt szöveget nem olvasunk szívesen, itt nem kegyelmeznek nekünk, ez van. Megspékelve a sötétkék linkszínekkel.


A call-to-action színek (pl. a nyitólapi gombok) nem tűnnek ki, pedig az lenne a dolguk, hogy beleordítsák a fülembe, hogy kattintsak.

 

A menüszerkezet egyszerű, ami jó, mert mindenki tudja használni.

 

 

Technikai vizsgálat – 3/5 pont

Az oldal Drupal alapú, HTML5-ben íródott.  A Doctype ezzel szemben rosszul lett deklarálva, erre figyelni kéne. A nyitólapon nem szerepel H1 – ez nagyon fontos lenne a későbbi keresőpozíció miatt. Az aloldalakon a H2-ben irreleváns szavak, kódok szerepelnek. A forráskódban nincsenek leírások (description), illetve sokszor az oldalcímek sem relevánsak – pedig ezek fontosak a Google számára.

 

A 3 pontot csak azért előlegzem meg, mert remélem, azonnal módosulnak ezek a hibák:)

 

 

Bizalomépítési eszközök – 3/5 pont

Jó a kapcsolat oldal, jó, hogy van fent fotó. A cégadatok szintén rendben vannak.


Hiányolom a Facebook kapcsolatot, ma már szinte mindenki lecsekkolja ott a weboldal mögött álló vállalkozást.

 

 

Értékesítési csatornák – 3/5 pont

A nyitólapon van egy kis horog: kimondja a pain pointot: „nekem miért nem sikerül”. A halacska, aki a horgot bekapta, egy online tesztre jut, amit email cím megadása után értékel ki a honlaptulajdonos. A teszt mindig bejön, szeretik a felhasználók, jó módszer adatbázisépítésre.

 

A rákövetkező email marketing után jól lehet konvertálni a feliratkozókat – ehhez persze tudatosság és stratégia szükséges.

 

Amitől komolyan mondom, dühös lettem, hogy maga az ajánlat el van rejtve. (Te megtalálod?) Titok, mit árul? Mi lesz azzal, aki rögtön kérné az edzésprogramot, de nem találja a weboldalon az ajánlatot. Persze, sok vevőjelölt számára hosszú az út a vásárlásig, nevelgetni, öntözgetni kell őket.

 

De igenis vannak, akik gyorsan döntenek. Vannak, akik sosem adnak meg emailcímet. Őket jelenleg a honlap nem szolgálja ki.

 

 

Ügyféltermelő modulok – 2/5 pont

Nem tudom, mi történik az email marketing során, de a weboldalon jelenleg nem látok ügyféltermelő modult. Sőt, maga az ajánlat is kidolgozatlan: egyetlen csomag van, amit vagy veszek, vagy nem. Inkább nem, mert nagyon keveset tudok meg róla, nem elég az infó a meggyőzéshez.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

A pontszám kizárólag azért nem nulla, mert a teszt ügyesen tereli be az érdeklődőket az értékesítési csatornába. Csak remélni tudom, hogy az email marketing van olyan ügyes, hogy konvertálja őket.

 

 

Tartalom – 3/5 pont

Jó, hogy van blog, érdekes témákat dolgoz fel jó stílusban. Szívesen belekötök dolgokba, de itt nemigen tudok.

 

De mégis: a kapcsolat oldalon a többes szám indokolatlan, hiszen egyszemélyes vállalkozásról van szó. Ezen kívül az ajánlat oldalt érdemes sokkal bővebben, meggyőzőbben, példákkal, véleményekkel illusztrálva kifejteni.

 

 

Keresőoptimalizáltság – nem értékelhető

Próbáltam a legfontosabb kifejezésekre megtalálni a Google-ban a weboldalt, nem jártam sikerrel. Bár a honlap nemrég indult, így a Google pozíció még nem releváns.

 

 

Összesítés – 18,5/35 pont

A legnehezebb dolgot a weboldaltulajdonos megugrotta: szóban pontosan megfogalmazta a pozicionálást, pontosan tudja, ki a célcsoport. Ezt az alapvető dolgot rontják el sokan.

 

Ami itt hibádzik, az a honlapkészítő hiányos ismeretei... igen, a honlapkészítésről. A jó ötlet, a jó pozicionálás, a jó termék remek alap ahhoz, hogy sikeres online vállalkozás induljon. Ehhez egy jó honlap, jó és nem eldugott(!) ajánlatok, valamint kitartó kommunikáció szükséges.

 

A lényeg tehát megvan, az eszközt kell hozzá tökéletesíteni. Hajrá!

 

(Köszönöm a Healthnresults.hu-nak, hogy elküldte auditra a weboldalt.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook