Honlaptanácsadó blog

3 ügyféltermelő honlapkészítési trend 2015-ben

Nem listát mutatok, csak hármat, ami tényleg fontos

Írta: Varga Klára

Csípőből tudok 10 honlapkészítési trendet mondani neked, amiről harsog a nemzetközi blogoszféra. De ez téged nem hiszem, hogy érdekel.

 

Szerintem téged az érdekel, hogy mik azok a honlapkészítési trendek, amik 2015-ben pénzt fognak hozni neked. Összesen 3 ilyet fogok mutatni. És nagyon nem véletlen, hogy miért pont ezt a hármat. Gyere, olvasd el!

Mindenki tudni véli, mi menő idén. Mert a közönség szereti a kiszámíthatóságot. Meg a piac is. (És mert milyen szakember már az, aki bevallja, hogy fogalma sincs?)

 

Írhatnék simán a honlapkészítési trendekről is, van belőlük bőven. De a Honlaptanácsadó blog nem a múló szeszélyekről szól.

 

Vagy simán figyelmen kívül hagyhatnám a honlapkészítési trendeket, mert az ügyféltermelő weboldal nem divatfüggő. De akkor is becsapnálak, hiszen az internet gyorsan fejlődik, változik.

 

honlapkeszitesi_trend_2015.png

 

Ha nem tartasz lépést, elmegy a világ melletted. Ha a konkurencia a belváros legmenőbb butikját bérli, vajon mekkora esélyed van egy csepeli félszuterénnel?

 

Ha a vevőjelölted a tőled egyetlen kattintásnyira elérhető versenytársadnál akár mobilról is pikkpakk be tud vásárolni, miért választana téged?

 

Ha az elmúlt év során bebizonyosodott, hogy az akkoriban baromi menőnek tűnő pézsmaillatú, háromfokozatú permetbefúvó nem behozza a vevődet, hanem elkergeti, akkor mekkora értelme van idén is tovább forszírozni azt?

 

Ha a piaci környezet megváltozott, neked is lépned kell. Ha a konkurenciád dobott egy nagyot, neked idén minimum kettő nagyot kell dobnod. Ha valamiről kiderült, hogy rossz, azt ki kell hajítani.

 

Nézzük, mik azok a honlapkészítési trendek, amiket érdemes neked is felhasználnod. Ahol változtatnod kell.

 

 

1. Emberszabású honlapok

Vajon a vevőd miért választ majd téged, ha csak a honlapoddal találkozik? A cégfilozófiád miatt? Vagy mert leírod, hogy neked van a legjobb terméked? Nem hiszem. (Azt külön remélem, hogy alapot sem adsz nekik, hogy azért válasszanak, mert az áraid a legalacsonyabbak.)

 

A vevőd akkor választ téged, ha bízik benned és vágyik a termékedre. Ehhez az érzelmeire kell hatnod. Fura, ugye? Ott egy honlap, ami egy sima szoftver, és mégis képes hatni az érzelmekre.

 

Pedig igen. Nézd, mi mindent tehetsz azért, hogy emberszabású legyen a honlapod:

 

Sztorizz: mesélj történeteket, ezt lehet szeretni, a bizniszedet nem. Erről már írtam korábban, nézd meg, miről beszélek pontosan: bit.ly/vevőszerzés-sztorizva

 

Merj játszani: színek, képek, grafikák, sőt, cukiságok. Ne csak informálj, legyél szerethető. Nézd meg a cseh IKEA minioldalát, hát mit mondjak, cukker: bit.ly/cseh-IKEA

 

Közösségi oldalak: piszok nagy lehetőség, hogy megmutasd, milyen is vagy félcivilben, hogyan reagálsz a potenciális vevőidre, mi érdekel, hogyan gondolkodsz.

 

Legyél vicces: szórakoztasd a közönségedet. Annyira unalmas a legtöbb weboldal, nincs ember, aki átkínlódja magát a szövegeken.

 

Gombfeliratok, hibaüzenetek: “mező kitöltése kötelező” vs. “kérlek, töltsd ki a … mezőt is”. Használj olyan szöveget mindenhol a honlapodon, mintha ember szólna emberhez.

 

Nagy képek: baromi jó hangulatot teremtenek, a mobilverziódban pedig akár ki is hagyhatod, hogy ne kelljen mobilos látogatódnak hatalmas fájlokkal kínlódnia: bit.ly/Portobello-Főzőiskola

 

 

2. Reszponzív honlapkészítés – most már tényleg és nagyon

Pár adat: a mi látogatóink (azaz ti) 29%-a jön mobilról vagy tabletről. Egyik coachinggal foglakozó ügyfelünknél az arány – nem hittem a szememnek – 57%. Egy öntözőwebáruház esetében 20% az arány, fitnesz oldalon 38%, és egy urológus professzor oldalán is 25% érkezik mobilról és tabletről!

 

Egyszerűen nem teheted meg, hogy ne adj a mobilosoknak is tökéletes felhasználói élményt. Ha nem szolgálod ki őket, annyit tesz, hogy lemondtál róluk. Átküldted őket Konkurens kft-hez. Adtál a versenytársaidnak – legyünk óvatosak – 25% vevőt.

 

reszponziv_honlapkeszites.png

 

A reszponzív weboldalak lényege, hogy mindig az adott eszköz (asztali számítógépek, táblagépek, okostelefonok, notebookok stb.) kijelzőjének felbontásához igazodnak. Nem szükséges a felhasználónak nagyítani, vízszintesen görgetni a maximális felhasználói élményért. Nem csoda, hogy a mobilosokat már csak így tudod megnyerni.

 

Ha túl sok pénzed van, hagyd őket a fenébe. Ha többet szeretnél, áldozz arra, hogy weboldalad reszponzív legyen. Hogy élvezhető legyen telóról, mini táblagépről, “normál” táblagépről, a megannyi kütyüről.

 

 

3. Görgess, ne kattints – akár 70%-kal nagyobb konverzió

Tudod, mit nevezünk parallax designnak? Amikor a mobilon való böngészéshez hasonlóan nem lapoztatunk és nem kattintatunk a honlaplátogatóval, hanem görgettetjük vele az oldalt.

 

Láthatsz ilyet nálunk is, katt a nyitólapra: bit.ly/Mercus-nyitólap

 

De mutatok külföldi példát is – elég menő: bit.ly/Apple-iPhone-six

 

Na, most képzeld el, hogy az okosan kialakított parallax oldalak konverziója sokkal, de sokkal nagyobb, mint a hagyományos weboldalaké.

 

Miért? Mert minél kevesebb a kattintási lehetőség, annál kisebb az esély, hogy a júzeredet elveszíted. Ahogy lefelé navigálsz, illetve egyre gyakrabban, ahogy ujjaddal egyre lejjebb görgetsz okostelefonodon, szó szerint áramlik az információ.

 

Nem döcög, nem kell várni rá, hanem folyik. Gyorsan, akadálymentesen, élvezhetően.

 

Nem gondolom, hogy egy komplett céges honlapot parallaxban kell elkészíteni. De termékoldalnak, kampány érkezési oldalnak vagy honlap nyitólapnak szuper.

 

Hatalmas “úúúúú”, “áááááá”, “hűűűűű” hagyja el látogatód száját, ha egy tuti parallax honlapot lát. Egy dologra nagyon figyelj: sose vidd túlzásba, hiszen akkor el fogja vonni a figyelmet a tartalomról. És az igazi sztori ott van. Az igazi pénz abban van.

 

Szóval ez a 3 trend az, amit tarts szem előtt. Ha idén fejlesztesz, honlapot készítesz vagy bővítesz, gondolkodj ezekben.

 

Kihagytam valamit, ami trendi és neked már bevált? Írd meg kérlek kommentben.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook