Honlaptanácsadó blog

3 online marketing hiba, ami miatt a mai napig égünk

Ne csináld utánunk, veszélyes!

Írta: Varga Klára

Múlt héten volt egy skype-os megbeszélésem egy Svájcban élő magyar párral, akik vállalkozásba fogtak és honlapot szeretnének. Az ötleteik tele volt az első bálozók összes ügyetlenkedésével – nem részletezem.

Felhívtam a figyelmüket a hibákra, amik borítékolják a majdani buktát. Mivel nem jutottunk egyről a kettőre, kategorikusan lezártam a beszélgetést.

Bár továbbra sem vagyok hajlandó üzleti öngyilkosságban közreműködni, a beszélgetés után elszégyelltem magam: 10 perc alatt leromboltam 2 kezdő vállalkozó álmát.

Úgy gondoltam, vezekelnem kell, erről szól a mostani cikk – lehet nevetni!

1. Májerkedés – nem nyert

Ismered ezt a videót? Csak 20 másodperc és vicces.

 

 

Így voltam valahogy én is, amikor a fiam születése után másfél évvel ismét elkezdtem dolgozni.

 

Jól ment a cég, simán otthagytam a vállalkozásomat már szülés előtt fél évvel, fütyültem a céges világra. Amikor ismét munkába álltam, készítettünk egy új weboldalt, ahol indítottunk egy blogot, amit rss-en keresztül lehetett folyamatosan elérni. (“Nehogymá gagyiba nyomjuk, és email címeket kérjünk be.”)

 

Hát, mit mondjak: jött a fekete leves, ami jól letörte a nagy arcomat. Ugyanis 3 hónap után mindössze 9, azaz kilenc darab RSS feliratkozónk volt.

 

Szerencsére korábban építettünk adatbázist, így volt párezer feliratkozónk, akik eltartottak minket, ezúton is köszönet nekik:)

 

Mi volt a hiba?

 

Nem vettük figyelembe, hogy az RSS jellemzően a fiatalabb korosztályhoz tartozó geekek játékszere, nem annyira a kisvállalkozóké.

 

Mi az azóta is érvényes tanulság?

 

Ne próbáljon senki inkontinenciabetétet árulni a Facebookon: ott és úgy kell eladni (tartalmat, szolgáltatást, bármit) ahol a célcsoport van, és ahogy hajlandóak vásárolni.

 

2. Horog a Google-ban – nem nyert

Ez egy 7-8 éves történet: azt hiszem, aki pár marketingcikket olvasott az tudja, hogy nem lehet ajtóstul rontani a házba, azaz nem lehet rögtön nagy értékű szolgáltatást eladni.

 

Hajrá, akkor szerezzük meg a bizalmat először: hirdessünk a Google-ban. De ne a terméket, hanem a horgot, azaz az ingyenes vagy olcsó anyagot, amit aztán a halacskák bekapnak.

 

Rendre le is kattintották a hirdetéseinket, mintegy mellékesen jött jó pár ajánlatkérés és két hét alatt 2 megrendelés. Ez nem jó arány, még ha nem is filléres szolgáltatást árulunk. 

 

Mi volt a hiba? 


Gyanítom az egyenlet többismeretlenes. Egyrészt nem lehet figyelmen kívül hagyni, hol tart az érdeklődő a vásárlási folyamatban. Aki a Google-on keres rá egy direkt kifejezésre, előrehaladottabb fázisban van, mint az, aki a témához lazán kapcsolódó kifejezésre keresve rátalál pl. a blogra, ami a témát körüljárja.


Míg előbbi számára instant megoldást kell adni, a másik tájékozódik, így boldogan tölt le egy ebookot még ma is – (erről a következő cikkben lesz szó bővebben.)


Másrészt, ha valaki a Google lista élén áll mint hirdető, akkor boldog boldogtalan lekattintja a hirdetést. És a csomó boldog, boldogtalan többsége abszolút kvalifikálatlan látogató, aki “ki a legolcsóbb” elv alapján dönt. Köszönöm, nem kérünk belőlük többet, minőségi megbízásokra hajtunk.


Mi az azóta is érvényes tanulság?


Blogot kell írni, hogy az érdeklődés fázisában járó jelölteket levadásszuk. Náluk van ugyanis idő arra, hogy pár hét/hónap alatt megszerezzük a bizalmat.

 

3. Ingyen ebéd – nem nyert

Történt pár éve, hogy megkeresett minket egy pályázatíró cég. Szimpatikus, okos, értelmes, agilis, velünk egykorú vállalkozók. Az ötletük az volt, hogy hirdetssünk meg a blogolvasók között egy pályázati lehetőséget olyan nagyvolumenű honlapra, amibe támogatás nélkül nem biztos, hogy belevágnának.

 

Eredmény? Az egyik oldalon rengeteg munka: a kampányok összeállítása, a több száz érdeklődő kiértékelése, ebből több tucat személyes találkozó. Árajánlatok készítése (nem mezei, hanem 50 oldalasak), módosítások, újabb megbeszélések – nem ragozom, pokoli volt.

 

Másik oldalon lett összesen 11 vállalkozás, aki minden szempontból megfelelt a pályázati követelményeknek.

 

Mi volt a hiba?


Kényelmesek voltunk, és nem szegmentáltuk a listánkat. Az egyszemélyes kényszervállalkozótól kezdve a jólmenő vállalkozásig, aki azonban múlt évben nem adott be mérleget, mindenki jelentkezett. Legtöbben addig sem jutottak el, hogy elolvassák, hogy a pályázat utófinanszírott, így némi likviditással rendelkezni kell hozzá.

 

Volt ugyan 11 vállalkozás, akik minden (nem kevés) kritériumnak megfeleltek, de a befektetett munkánk nem állt arányban a nyereségünkkel. A lustaságunk miatt sokszoros munkával fizettünk.

 

Mi az azóta is érvényes tanulság?

 

Nem szabad fű-fa-virág számára minden lehetőséget publikussá tenni, szegmentálni kell, mégpedig precízen. Amiben az egyik vállalkozás a fejlődés lehetőségét látja, a másik számára csak ingyen ebédet jelent.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook