Honlaptanácsadó blog

3 ok, hogy kirúgd honlapkészítődet

Mikor kell lemondani az együttműködést a honlapkészítővel?

Írta: Varga Klára

Hogyan próbálja sok honlapkészítő túszul ejteni a weboldaladat? Hogyan csal zsákutcába, ahonnan még kitolatni is nehézkes és költséges? Mik az intő jelek, hogy lépre akarnak csalni? Őszi évadkezdés a Honlaptanácsadó blogon.

Nyilván azért készíttetsz honlapot, hogy az forgalmat generáljon, majd a látogatókból ügyfelet, vásárlót gyártson. Az ilyen, ügyféltermelő honlapkészítés titka, hogy a minőségi, folyamatosan változó tartalom, a design és a honlapon szereplő marketingmodulok együttműködnek, erősítik egymást, így terelve a látogatót az ügyféllé válás felé.

 

Rossz honlappal, vagy egy rosszul használható honlappal elindulni egy magára valamit is adó vállalkozásnak TILOS. Ablakon kidobott pénz, ráadásul márkaromboló.

 

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy azt a honlapot az átadás után te vagy munkatársa napi/heti szinten fogjátok használni: aktuális ajánlatokat töltötök fel, hírleveleket írtok, bővítitek a referencialistát, képgalériát, blogoltok, stb. Elengedhetetlen tehát, hogy a honlap adminisztrációja gördülékeny legyen.

 

De mik az intő jelek, hogy a választott honlapkészítő zsákutcába akar vinni? Mikor kell katapultálni, és másik szakemberhez fordulni?

 

 

1. A honlapkészítő örökre túszul akarja ejteni a weboldalt

Ez már akkor látszik, amikor a honlapkészítő átküldi a szerződéstervezetet. Ha látsz olyan pontot a szerződésben, hogy a weboldal forráskódjának tulajdonjoga (gyakorlatilag maga a weboldal) örökre a honlapkészítőnél marad, akkor menekülj.

 

Ez ugyanis azt jelenti, hogy amennyiben nem leszel elégedett a honlapkészítő munkájával, vagy később kisebb-nagyobb módosításokat, fejlesztéseket szeretnél végeztetni a honlapon, kizárólag a gyártóhoz fordulhatsz. Eszi, nem eszi, nem kap mást.

 

Régebben magunk is megtartottuk a honlapok forráskódjának tulajdonjogát, hiszen egyedi szellemi termékről beszélünk. Nem szeretnénk, ha másik programozó beletúrna, felhasználná saját projektjeiben. Egyik oldalról tehát értem, hogy miért nem adják át puszira a honlapkészítők a forráskódot.

 

Másik oldalról viszont azt látom, hogy ha jó az együttműködés, ha az ügyfél elégedett, akkor úgyis hozzánk fordul a későbbiekben. Nem szerződéssel kell az ügyfelet a honlapkészítőnek magához kötnie, hanem jó szolgáltatással.

 

Ha tehát a forráskód tulajdonjogát a honlapkészítő magának akarja megtartani, szerintem ne írd alá a szerződést.

 

 

2. A honlapkészítő részben túszul akarja ejteni a weboldalt

Ha a weboldalra minél több elemet “beégetnek”, azaz adminisztrációs felületről nem lehet azokat módosítani, ismét rossz deal. Ez esetben kizárólag a honlapkészítő lesz képes módosítani őket többnyire óradíjért, és persze nem azonnal, amikor neked kéne.

 

Lehet ez egy lapozó a nyitólapon, a gombok feliratai, ne adj isten az oldalsáv bokszainak címe, tartalma. Arra gondolni sem merek, hogy létezik olyan honlapkészítő, aki 2012-ben adminisztrációs felület nélkül ad át egy komplett weboldalt.

 

Mielőtt nekifog a honlapkészítő a munkához, tisztázd vele, mi mindenhez lesz az ő segítsége nélkül is hozzáférésed. Ha azt a választ kapod, hogy egyszerűbb, ha ő nyúl bele, csak egy mail és már készen is van, fogadd ezt kétséggel. Nyaralás, betegség, sok munka, és máris csúszni fog az “azonnal”.

 

 

3. Pofás honlapdesign, zéró call-to-action

Ha a szerződés megköttetett, az első dolog, amit látni fogsz, az a nyitólap látványterve lesz.

 

A honlapod azért készül, hogy felhívja az odalátogatókat valamilyen, a számodra (és persze a látogató számára is) hasznos cselekvésre. Ehhez pedig szükség van egy call-to-action gombra már a nyitólapon: iratkozz fel, töltsd le, jelentkezz.

 

A felhívás ráadásul változhat. Ma egy demóletöltés a cél, holnap egy eseményre való jelentkezés, míg karácsonykor a kedvezményes ajándék-összeállítások megrendelése.

 

A szép honlapdesign tehát csapda is lehet: ha a szépség mellett elvész a lényeg, nevezetesen, hogy felhívjon valami, a számodra fontos cselekvésre, akkor legfeljebb a gomblyukadba tűzheted, pénzt nem fog sokat hozni a konyhára.

 

A legnagyobb hiba tehát, ha nincs call-to-action gomb a terven. Az a honlapkészítő, aki ezt a hibát elköveti, amatőr. Jó eséllyel sok hibát fog még véteni a honlapkészítés közben.

 

Hogy ezt megelőzd, nehogy még nagyobb károkat kelljen elszenvedned, lépj tovább, mielőtt késő lesz.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook