Honlaptanácsadó blog

5 kikerülhetetlen webdesign és honlapkészítés trend 2013-ban

A jó kiszolgálás egy jó honlappal kezdődik

Írta: Varga Klára

Ahogy a korábbi trendvizsgálatokban, így most sem a múló honlapkészítési őrületekkel foglalkozunk.

Olyan trendekről, tendenciákról lesz szó, amik a weboldal-látogatói elvárásokhoz igazodnak. Azt pedig te is tudod, hogy a jó kiszolgálás a weben egy jó weboldallal kezdődik.

Nem jön az okostelefon!

Nem jön, mivel már itt van. Sőt, itt vannak a táblagépek is. A 18-49-es, rendszeresen internetező korosztály 37%-a(!) rendelkezik okostelefonnal.

 

Hacsak nem az 50+-osok a célcsoportod, érdemes honlapkészítés előtt meggondolni, hogy sokan nem hagyományos PC-ről és notebookról fogják látogatni honlapodat, hanem bizony a legkülönbözőbb képernyőfelbontású eszközök kerülnek előtérbe.

 

Itt egy dologról szoktak megfeledkezni: a képernyő méretek nem feltétlen kisebbek, hanem akár nagyobbak is lehetnek. (A videó angol nyelvű, de a humor nemzetközi.)

 

 

Nem tudni, hogy 2013-ban az Apple a nagyobb kijelzőn túl valóban bevezeti-e a tévékészülékét. De valószínűsíthető, hogy az otthoni családi “brózolás”, az irodai értekezleten való tévés böngészés fokozatosan terjedni fog.

 

A különböző eszközökön való optimális megjelenítésre találták ki a responsive webdesignt, amiről már tavaly bővebben írtam.

 

Remek responsive honlap-példák itt:

http://forefathersgroup.com/

http://www.anderssonwise.com/

http://dressresponsively.com/

 

 

Nagy képek, erős hatás

honlapkeszites_webdesign_trendek_2013_nagy_kepek.jpg

 

Egyre több weboldal készül óriási háttérképekkel. A szélessáv már megengedi ezeket, gördülékeny a letöltésük, a hatás pedig erős. Azonnal atmoszférát képes teremteni, bevonja a látogatót.

 

De mi a helyzet a mobilokkal? Egyszerű, a mobil verzióban egy sima kóddal kikapcsolható bármilyen elem, amit nem szeretnénk ott megjeleníteni.

 

Példák:

http://www.domuslift.hu/

http://www.marcusthomasllc.com/

http://www.timberland.com/

http://cpeople.ru/

 

 

Minimalizmus

honlapkeszites_webdesign_trendek_2013_minimalizmus.jpg

 

Ahogy terjed az okostelefon-használat, úgy nyer teret a minimalizmus. (Megjegyzem, az elmúlt 10 év alatt egyetlen ügyfelünk volt, aki kifejezetten ezt a stílust kérte.)

 

Sok félreértés kering a minimalizmusról: nem annyit jelent, hogy kevés grafika van az oldalon. Ennyitől még nem lesz minimalista a honlap. A lényeg, hogy a honlapkészítő a kevés számú, ám annál pontosabban megtervezett látványelemet pont oda tegye, ahol azoknak lenni kell. Támassza alá maximálisan a honlap célját, miközben a látvány legyen elegánsan szellős.

 

Itt láthatsz erre példákat:

http://www.ditto.com/

http://roybarber.com/

http://www.circle21candles.com/

http://www.myownbike.de/

 

 

Parallax scrolling

Komoly kifejezés, ugye?:) Olyan weboldalt takar, ami egyetlen oldalból áll. No, nem a sárga kiemelésekkel, összevissza tipográfiával tarkított, lyukat beszélek a hasadba technológiával íródott honlapokra gondolok.

 

Mutatok egy példát:

 

honlapkeszites_webdesign_trendek_2013_parallax_scrolling.jpg

 

(Az oldal már nem elérhető.)

 

Új weboldalunkhoz készítettük a fenti landing page-t (tudod, az oldal, ahová az érdeklődő megérkezik a hírlevélből vagy a hirdetésből). Az oldal több menüpontból áll, ám akár manuálisan, vagy az oldalt elhelyezett nyilakkal is végiggördíthető, átnézhető anélkül, hogy az egyes menüpontok betöltődésére várni kéne.

 

Az eredmény? Friss, dinamikus, áttekinthető. Szerették közületek is sokan. És szerettük mi is, mert ez volt az eddigi legsikeresebb kampányunk.

 

További példák:

http://www.cymetriq.hu/

http://www.smartusa.com/

http://whiteboard.is/

 

 

A Google-nak is adjuk meg a magáét

honlapkeszites_webdesign_trendek_2013_google.jpg

 

A Google mindig is a tartalmat szerette (naná, csak azt érti). Tavaly bevezették a Pingvin nevű frissítést, amivel első sorban a honlap-túloptimaizálást próbálják kiszűrni és a minőségi tartalomra helyezni a hangsúlyt.

 

De milyen a minőségi tartalom?

 

Amit jól megírsz, publikálsz, megosztasz, így sokan olvassák (=látogatott). Egyre kevésbé működik tehát, hogy honlapkészítés közben (után) egyszer optimalizálták a honlapot, és az úgy is marad. Dolgozni kell, ha honlapoddal jó helyen szeretnél maradni a Google-ban.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook