Honlaptanácsadó blog

3 email marketing trükk, ami vevőket hoz

Mikor hajlandó a vásárló dupla árat fizetni egy termékért?

Írta: Varga Klára

Hogyan tűnhet akciós ajánlatnak a nem leárazott termék? Mi van, ha ajánlatodra nem harap a hírlevélolvasó? Mikor hajlandó a vásárló akár dupla árat kifizetni egy termékért? És hogyan használhatod ezt ki email marketingedben?

1. Árváltozás-értesítő

Régi hírlevél-olvasóid szeretik magukat kiváltságosnak érezni. Szívesen vesznek valami jutalmat hűségükért, szívesen érzik magukat bennfentesnek.

 

Másrészt a régi hírlevélolvasó már túl van a bemelegítésen, itt az ideje, hogy vásároljon. Sok munkád fekszik abban, hogy az érdeklődőkből vásárlásra kész leadet gyártottál.

 

Ám sok forró lead mégsem nyitja ki a pénztárcáját. 

 

Ha szeretnéd meghálálni az olvasói hűséget, egyúttal némi nem titkolt hátsó szándékkal megadni az utolsó lökést a vásárláshoz, küldj árváltozás-értesítőt. Mondd meg pontosan, mikor lesz drágább az adott termék, majd küldj emlékeztető emaileket az árváltozás közeledtével.

 

És mennyivel jobb úgy email marketingezni, hogy nem leárazol, hanem árat emelsz, és a megrendelések mégis jönnek! Még magasabbra pozicionálod termékedet, még értékesebbnek tünteted fel, egyúttal kivételes vásárlási lehetőséget ajánlasz a belső kör számára. Lemaradni egy potenciális vevő sem szeret egy jó dealről, próbáld ki!

 

2. Küldd tovább egy barátodnak, aki bajban van!

Szuper, ha van egy szép nagy email adatbázisod. Ám meglehet, hogy bármekkora is ez az adatbázis, mégsem harapnak rá elegen az ajánlatra.

 

Ekkor jön képbe, hogy kihasználjuk, hogy az egyes hírlevélolvasók mindegyike sok hasonló érdeklődésű ismerőssel rendelkezik. Ha rendszeresen figyeled hírlevelei olvasottságát, nyilván észrevetted, hogy jóval magasabb a megnyitási ráta, mint a vásárlási.

 

Ez annyit jelent, hogy sokan érdeklődéssel olvasnak téged, talán kedvelnek is, ám nem készek arra, hogy megnyissák pénztárcájukat, vagy pont ez az ajánlat nem izgatja őket annyira. De miért ne lehetne ez az ajánlat érdekes egy ismerősük, üzleti partnerük számára?

 

Ők lesznek a hősök az ismerős szemében, aki ilyen kincset talált számukra – ez már önmagában nyereség. Érdemes megspékelni az emailes ajánlatot egy bónnal, határidős kedvezménnyel, amit maga a továbbküldő válthat be nálad.

 

3. Használd fel, vagy elveszíted!

A Chicagoi Egyetem felméréséből kiderül, hogy a tanároknak adott prémium javítja a diákok teljesítményt – de kizárólag akkor, ha a prémiumot megelőlegezik számukra azzal a feltétellel, hogy vissza kell azt fizetniük, ha a teljesítmény mégsem javul.

 

Egy másik izgalmas tanulmány azt mutatja, hogy az emberek akár dupla árat hajlandóak fizetni egy kávésbögréért, amit előzetesen kézhez kaptak. Csupán azért, hogy azt meg is tarthassák.

 

A fentiekből kiderül, hogy a veszteségtől való félelem (elveszíthetem a prémiumot, a bögrét) erősebb ösztönző, mint a vágy a jutalomra (prémiumot kapok, ha jól dolgozom, jó áron vásárolhatok egy bögrét).

 

Hogyan használhatod ezt fel az email marketingben?

 

A vásárlást megelőző ösztönzők vonzóbbak, mint a vásárlást követő vásárlásösztönzők (amikor egy termék vásárlása után adunk pl. egy kupont a következő termékhez).

 

Az igazán jól működő ösztönző tehát az, amiért semmit nem kell tenni, ám azt a sürgető érzést kelti a vásárlójelöltben (itt hírlevélolvasóban), hogy “valamit elveszíthetek”.

 

Első körben próbálj olyan “használd fel vagy elveszíted” ajánlatot adni, ahol a bónusz értéke kisebb, mint a termék vagy szolgáltatás értéke, azaz némi nyereséget termel.

 

Ha bátor és magabiztos vagy, jók a termékeid, valamint jó és konzekvens a marketinged, próbálkozhatsz olyan ösztönzővel is, amin semmi hasznod nincs első körben. Ebben az esetben az elégedett, visszatérő vásárlók fogják termelni a profitot.

 

Melyiket email marketing trükköt fogod kipróbálni?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook