Honlaptanácsadó blog

2x3 tipp, hogy drámaian megnőjön honlapodból származó bevételed

Mennyire vagy őszinte magaddal?

Írta: Varga Klára

Tegyük fel, hogy egy honlapon keresztül napi átlag 10 megkeresés érkezik.

Mit tesz ilyenkor a kényelmes vállalkozó? Boldog, hisz ez 10-zel több, mint a semmi.

És mit tesz ilyenkor az okos, céltudatos vállalkozó? Azon gondolkodik, hogyan lehetne a 10 megkeresést 20-ra növelni. Ami pedig pontosan a duplája a jelenleginek!

Ez a cikk azoknak szól, akik nem elégednek meg a középszerű eredményekkel, hanem a legtöbbet szeretnék kihozni honlapjukból.

A legtöbb kisvállalkozó – talán te is – egyszerű, olcsó honlappal kezdte. Néhány évvel ezelőtt még nem volt akkora szerepe a honlapnak egy vállalkozás sikerességében, mint most.

 

(Illetve dehogynem, csak sokkal szűkebb körben voltak ismertek azok az ügyféltermelő technikák, amikkel egy jó honlap folyamatosan képes szállítani az új ügyfeleket, vásárlókat.)

 

Mára okos és céltudatos vállalkozóként minden bizonnyal tudod, hogy a jó honlap a sikeres online marketing középpontja. Ide érkeznek hirdetéseidből és a keresőkből az érdeklődők.

 

Ha valakivel személyesen találkozol, biztos lehetsz benne, hogy névjegykártyád alapján lecsekkolja honlapodat. Már egy DM levelet sem érdemes QR kód nélkül kiküldeni, ami pedig szintén a honlapodra – illetve annak egy landing page-ére visz.

 

Nem beszélve arról, hogy egy jól automatizált honlap a háttérben képes folyamatosan ügyfeleket termelni (és szabadságra sem megy).

 

Apropó,

 

  • mikor nézted végig utoljára alaposan honlapodat?
  • Mikor olvastad végig a szövegeket?
  • Mikor nézted meg, hogy a honlapra érkező látogatók végigmennek-e az értékesítési csatornán?
  • Mikor nézted meg, van-e olyan pont, ahol az érdeklődés látványosan alábbhagy, a látogatók dolgavégezetlenül lelépnek?

 

Itt az ideje, hogy friss szemmel alaposan átnézd és értékeld honlapodat. És közben brutálisan őszintének kell lenned önmagaddal.

 

Az alábbi csekklisták első kérdéssora mindig a jelenlegi állapot feltérképezésére szolgál. A második kérdéssor abban segít, min kell változtatni ahhoz, hogy maximalizáld honlapodból származó bevételeidet.

 

1. Honlap audit

Állapotfelmérés


  • Teljesíti a honlap az elvárásaidat?
  • Úgy adja el termékeidet, szolgáltatásaidat, ahogy megálmodtad?
  • A tartalom, a szövegek, képek azt mondják el a látogatónak cégedről, termékeidről, amit szóban is elmondanál egy érdeklődőnek? Hasonló stílusban? Hasonlóan expresszíven?
  • A tartalom friss, naprakész?
  • Olyan a honlap külseje, hogy büszkén mutogatod?


Tennivalók


Most állíts össze egy listát arról, hogyan lehetne tökéletesíteni ezt az ügyféltermelő gépzetet:

 

  • Hogyan szolgálhatná jobban a céljaidat?
  • Te, mint üzletasszony/üzletember, mit kínálnál még az érdeklődőknek, hogy nagyobb számban váljanak vásárlóvá, ügyféllé?
  • Milyen meggyőzési eszközöket vetnél be, ha ott állnál személyesen?
  • Hogyan viselkednél, mit kínálnál az érdeklődőknek, hogy bizalommal legyenek irántad?
  • Milyen stílusban beszélnél hozzájuk?
  • Mivel vennéd rá őket, hogy megtegyék az első lépést? Van-e horog, amit a kíváncsi halak örömmel bekapnak?
  • Mit kínálnál a 3 különböző vevőtípusnak (bámészkodók, informálódók, céltudatosak)?
  • Van mit adnod az első és visszatérő látogatónak egyaránt?

 

2. SEO audit

Legolcsóbban jó SEO-val, azaz egy keresőoptimalizált honlappal lehet releváns látogatókhoz jutni. Ezért a legtöbb kisvállalkozás számára kihagyhatatlan ez a fegyver.

 

Ideje szembesülni a tényekkel: nyisd meg a Google Analitikát, és válaszold meg a következő kérdéseket!

 

Állapotfelmérés


  • Az elmúlt fél év forgalmának hány százaléka származik a Google organikus listájából?
  • Milyen kulcsszavak, kifejezések beírásával jutottak ők el honlapodra?
  • Jól leírják ezek a kifejezések a termékeidet? Tehát releváns látogatók érkeznek honlapodra a Google-ból?
  • Hány százalékban jutnak el ezek a látogatók a konverziós pontokhoz: azaz töltik ki a kapcsolatfelvételi űrlapot, vásárolják meg termékeidet, iratkoznak fel hírleveledre, blogértesítődre?


Tennivalók

 

Most jöhet a lista arról, hogy mi mindent kell átalakítanod honlapodon ahhoz, hogy a Google-ból érkező látogatókat sokkal jobb arányban szipkázd be.
 

  • Milyen kifejezések hoznának releváns látogatókat?
  • Van esély arra, hogy ezekre a kifejezésekre jó pozícióba kerüljön a honlap? (Ha teszem azt bútorokat értékesítesz, akkor nem érdemes a túl általános “bútor” szóra optimalizálni. A 10 és fél millió találatból nincs esélyed kisvállalkozásként jó helyre kerülni. Ilyen esetben szűkíts, válaszd pl. a “kihúzható kanapé”, “hatszemélyes étkezőasztal”, stb. kifejezéseket.)
  • Vajon ezek a kifejezések megtalálhatóak menüpontjaid nevében, a cím- és alcímekben, hivatkozásokban, a meta description-ökben, képek alt-tagjében?
  • Megtalálhatóak ezek a kifejezések a szövegtörzsekben?
  • Nincs túloptimalizálva az oldal?
  • Rendszeresen kerül fel új tartalom honlapodra, melyek ezeket a kifejezéseket tartalmazzák? 

 

3. Linképítés

Panda, Pingvin vagy akár Borz, a bejövő linkek szerepe mindig fontos marad a Google számára, hiszen ez egy fontos mérőszám arról, hogy a hálózatban mekkora relevanciával bír a honlap.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Állapotfelmérés


  • Hány link mutat honlapodra? (Ingyenes eszköz: http://backlinkwatch.com/)
  • Mennyire fontos, témába vágó oldalak azok, amik honlapodra hivatkoznak?
  • Milyen arányban szerepelnek katalógusok, linkgyűjtemények a hivatkozó oldalak között? !!Figyelem: 2014-es frissítés: a Google nem ajánlja már a katalógusokban való szereplést. Helyette kizárólag az organikus hivatkozásokat veszi figyelembe!!
  • Milyen arányban szerepelnek a hivatkozók között olyan oldalak, amik önként hivatkoznak honlapodra?


Tennivalók

 

A linképítés is egy olyan dolog, ami soha nincs kész. Érdemes minden hónapban újabb és újabb bejövő linkeket szerezni. A következőket gondold végig:

 

  • Milyen honlapokkal, vállalkozásokkal tudnál együttműködni, cserébe linket kapni?
  • Milyen tartalomszolgáltatók vannak, ahol esetleg szívesen fogadnák cikkeidet?
  • Kivel tudnál szövetséget kötni vendégposztolásra?
  • Van-e kéznél, esetleg elő tudsz-e állítani olyan, várhatóan sokakat érdeklő e-bookot, felmérést, tanulmányt, amit megoszthatsz a weben?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook