Honlaptanácsadó blog

25 tipp, hogyan tedd hitelessé honlapodat

Hitelesség egyenlő több vevő. De hogyan?

Írta: Varga Klára

Ha az utcán leszólít egy ember, aki előhúz a zsebéből egy eredetinek tűnő Calvin Klein parfümöt azzal, hogy “vegye meg aranyos, csak 5.000 forint”, megveszed?

Szerintem nem. Hiába a jó ár, hiába tudod, hogy ez egy jó termék.

 

És miért nem veszed meg? Mert nincs bizalmad.

 

Vajon valódi? Lopott? Miért ilyen olcsó?

 

honlap_hitelesseg.png

 

Ugyanígy van ez weboldalak esetében. Weboldalad gyakran az első pont, ahol a potenciás vevők találkoznak veled. Ott szerzik az első benyomást rólad.

 

Hogy hitelesnek tartanak-e a látogatóid, az egyik kulcsfontosságú tényezője tehát annak, hogy hány vevőt tudsz szerezni online. A hitelesség vevőket hoz.

 

Ki vásárol olyan webáruházban, ahol nem lehet biztos benne, hogy az elutalt pénzért cserébe meg is érkezik az áru?

 

Ki rendel tanácsadói szolgáltatást ott, ahol abban sem biztos, hogy a blogon olvasott infók igazak?

 

Ki megy olyan könyvelőhöz, akinek a felkészültsége nem biztos, hogy naprakész?

 

Mi alapján ítéli hitelesnek a látogató a weboldaladat?

BJ Fogg, amerikai webhitelesség-kutató szerint (mert ilyen is van!) 4 szempont alapján ítélheti hitelesnek a látogatód a weboldalad:

 

  1. A látogató azt hiszi, hogy hiteles a weboldal. Mert például egy ismert márka vagy híres ember oldala.
     
  2. Valaki, akinek a szavára ad a látogató, azt mondta, hogy hiteles az oldalad.
     
  3. Hitelesnek tűnik a weboldal, azaz az oldal kialakítása meggyőző, jó a design, jó ránézni, könnyű kiigazodni rajta.
     
  4. Mert a látogató megtapasztalta a hitelességet. Például gyors az ügyfélszolgálat, hamar érkezik válasz a kérdésre.

 

A hiteles weboldalnak pedig

 

  • hisznek a látogatók,
  • bizalommal megadják email címüket, telefonszámukat, egyéb személyes adataikat,
  • magabiztosan költik el ott a pénzüket.

 

Nagyon megéri tehát hitelesnek lenni. De hogyan?

 

25 tipp, hogyan teheted hitelessé honlapodat

1. Nézzen ki jól a honlapod – Dr. Brent Coker ausztrál egyetemi oktató, aki kutatásaiban az online üzletek sikerességét vizsgálja, ezt mondja erről: pszichológiailag úgy vagyunk bekötve, hogy a szép embereknek és a szép weboldalaknak jobban hiszünk. Online viselkedésünk ebből a szempontból totálisan megfelel offline viselkedésünknek.

 

2. Legyen könnyű felvenni veled a kapcsolatot – a kapcsolat menüpontot a menüsorod utolsó pontján keresi a felhasználó, tehát legyen ott. Ezen kívül a láblécben is jó, ha ott van. Ha várhatóan gyakran keresnek ügyfélszolgálati ügyekkel (pl. ha webáruházad van), tedd ki a fejlécbe is.

 

3. Adj a látogató számára releváns tartalmat – azaz minden oldalon arról írj, amit ígérsz. Ne a megúszásra játssz, legyenek a témát kimerítő hosszú írásaid is, ahol valóban körbejársz egy problémát. Nagyon kiábrándító egy blog, ahol csak a Google kedvéért posztolnak pár mondatos szösszenetek.

 

4. Használj egyszerű nyelvezetet – amit a látogató nem ért, az gyanúsnak fogja tartani.

 

5. Legyenek a szövegeid nyelvtani hibáktól mentesek. Egy Facebook posztban, blogkommentre adott válaszban elmegy egy-egy elütés, de a weboldalad fő oldalain nagyon hitelromboló.

 

6. Fényképek és bemutatkozó szövegek a honlap mögött álló emberekről, üzletedről – nem a honlapoddal fognak üzletet kötni, hanem veled. Nem a megrendelő űrlappal beszélgetnek, ha problémájuk van, hanem az ügyfélszolgálatossal.

 

7. Használj jó minőségű képeket, ábrákat, rajzokat, ikonokat. Felejtsd el a rossz felbontású fényképeket és a közhelyes stock fotókat.

 

8. Jó garanciák – segítik a vásárlási döntés meghozatalát, mivel csökkentik a rizikót.

 

9. Adatvédelem, email policy – mit csinálsz az email címével? Eladod? Szpemmelni fogsz rá?

 

10. Ha adatokat közölsz, támaszd azokat alá. Ehhez akár egy link is elég lehet.

 

11. Adj részletes termékinfókat – igen, akkor is, ha szolgáltatást árulsz. A vásárlások, megrendelések 50%-a ugyanis azért nem jön létre online, mert kevés az infó a döntés meghozatalához!

 

12. Mutasd meg az áraidat – előbb-utóbb úgyis szembesülni fognak vele a vevők, a konkurencia meg már úgyis tudja.

 

13. Tegyél ki sok jó referenciát.

 

14. Mutass ügyfélvéleményeket.

 

15. Esettanulmányok, interjúk vevőiddel – ne csak te mondd, hogy jók a cuccaid. Meséljék el a vevőid, hogyan tették jobbá az életüket termékeid.

 

16. Legyen blogod – a blog a vállalkozásod lelke. A személyisége. Bízni egy rakás kódban (= a honlapodban) senki nem fog, de egy embernek már hihetnek.

 

17. Kérj ajánlásokat hitelesként elkönyvelt emberektől.

 

18. Mutasd meg, hol írtak már rólad, hol szerepeltél, hol tartottál előadást.

 

19. Ha publikáltál máshol is, tedd láthatóvá.

 

20. Legyenek közösségi oldalaid – a sok követő jelzi, hogy közösség alakult ki a céged körül. Valami oka csak van annak, hogy ők kedvelnek téged!

 

21. Működjön minden funkció tökéletesen. Ne legyenek törött linkek, rosszul működő kalkulátorok, űrlapok.

 

22. Legyél megtalálható a Google-ban. (Talán nem is tudod, hány cég és cégvezető van, akiket nem jegyez a Google.)

 

23. Ne használj pop-upokat, villódzó, mozgó gifeket, hacsak nem akarod felidegesíteni a látogatót. (Kivétel lehet a jó ajánlattal jelentkező exit-popup.)

 

24. Töltődjön be gyorsan az oldal – ha hosszasan (értsd tovább, mint 3-4 másodperc) kell várni a betöltődésre, azt hiszik, hogy már nem is létezik az oldal, így elmennek az érdeklődők.

 

25. Mutasd meg, hogy megbízható ember vagy: legyél következetes, válaszolj a kommentekre figyelmesen, barátsággal.

 

Csak honlapot szeretnél vagy vevőket is?

mercus-honlapcsomagok-s-l-xl
Mások honlapokat gyártanak.
Mi új vevőket neked.

 
 

Jobb weboldalt, több vevőt szeretnék!

 

 

 

Facebook