Honlaptanácsadó blog

2018-as honlapkészítési trendek

Így fogsz pénzt csinálni weboldaladdal 2018-ban

Írta: Varga Klára

Előre szólok, hogy az írás magyar kisvállalkozóknak szól. Nem a csilivili, programozókat és webdesignereket elkápráztató trendekről írok. Azokról a honlapkészítési trendekről lesz szó, amik a kisvállalkozások vevőit fogják elkápráztatni – de legalábbis vevővé konvertálni.

honlapkeszitesi-trendek-2018.jpg


Hol lesz a helyed ezen a telített placcon?

Nem újdonság, hogy Béla bácsi pecsenyézőjétől kezdve mindenki “fent van a neten”. Sok honlaptulajdonos-vállalkozó régi motoros, 10-15 év tapasztalatát használja fel honlapkészítéskor, szóval nem kispályás.

 

Aztán itt vannak a profi template-ek, amiknek a segítségével minimális pénzbefektetéssel egy páralkalmas emailes Wordpress gyorstalpaló elvégzését követően szinte bárki össze tud hozni egy bemutatkozó oldalt.

 

És ne felejtsük el azokat sem, akik milliókat képesek áldozni egy kacsalábon forgó weboldalért.

 

  • Hogyan leszel versenyképes ebben a túlzsúfolt mezőnyben, ahol a konkurencia csupán kattintásnyi távolságra van? 

  • Mi a csuda az, ami weboldaladat képes lesz felemelni, míg a többség “csak úgy van”? 

  • Mik azok az elképesztően fontos nüanszok, amiktől honlapod szállítja a vevőket, míg a többség a honlapkészítés költségét sem képes visszahozni?

 

Ezekre a kérdésekre keresem a választ. Az írás végén elmondom azt a problémát is, amit a kisvállalkozói weboldalak sikerének legfőbb gátjának tartok.

 

Szóval kisvállalkozók figyelem! Így fogtok pénzt csinálni a weboldalatokkal 2018-ban!

 

A jó webdesign 5 szabálya

A design a kezdeti felvágós korszakból végérvényesen az érett korszakba lépett: a kutyát nem érdekli weboldalad designja.

 

A díszítés csupán még több kilobájtot, ezért bosszúságot jelent a látogatódnak, aki jó eséllyel mobilon pörgeti végig a Google által kidobott ajánlatokat munkába menet a reggeli dugóban a Margit hídon.

 

Ez annyit jelent, hogy kevesebb eszközöd van kitűnni, de pont ezért ezt a kevés eszközt mesteri szinten kell használnod.

 

A weboldalkészítés minden egyes részfolyamata szakértői területté vált.

 

Milyen a jó webdesign 2018-ban?

 

  1. Tökéletes információhierarchia 
  2. Figyelemkeltés/-fenntartás 
  3. Egyértelmű terelés a konverzió felé 
  4. Brandjegyek (azaz vállalkozásod arculati elemeinek) következetes használata 
  5. Minden sallang mellőzése.


penates-honlapkeszites-10-szazalek-konverzio.jpg

 

Ügyfelünk, a Penates Invest ingatlanfelújításról szóló aloldala 10%-on konvertál. Minden fontos információt tartalmaz, ami a konverzióhoz szükséges, de semmivel sem többet, mint amit a felhasználó agya képes feldolgozni.

 

A webdesign mindig is ebbe az irányba tartott, de sosem volt ennyire fontos ennek az 5 szabálynak a tökéletes alkalmazása, mint ma.

 

Egyszerűnek tűnik, de nem az. Hiszen nem véletlen, hogy csupán elenyésző számú weboldal képes 1-2% fölötti konverziót felmutatni.

 

Ha sok konverziót szeretnél, nem lehet nagyjából pofásan megoldani valamit. Mindent maximális szakértelemmel és precizitással kell kialakítani.

 

Képek? Naná!

Használsz Instagramot? Ha nem, regisztrálj, mert új világ tárul eléd: történetmesélés 1-2 képben, pár másodperces videókban.

 

Ne intézd el annyival, hogy a célcsoportod nem a 18-34 éves korosztály. Az Instagram lassan de biztosan megváltoztatja a tartalomfogyasztási szokásokat és hatása messze nem áll meg az Instagram.com domain határainál.

 

10 év múlva a 34 évesek 44 évesek lesznek, és nem valószínű, hogy az Instagram nyugdíjazza őket emiatt. És remélem, 10 évnél hosszabb életet szavazol meg vállalkozásodnak.

 

2018-ban nincs webes történetmesélés kép nélkül.

 

roloart-honlap-kepek-meggyozoereje.jpg

 

A Roloart honlapon első sorban a képek meggyőzőerejére építettünk.

 

De hát nem mond ez ellent annak, amit fentebb írtam, hogy “semmi sallang”?

 

Nem. Ugyanis a képeket a figyelem terelésére, a szöveges információ kiegészítéseként érdemes használni. Díszítőelemként sosem.

 

Tipp haladóknak:

 

Ha weboldalad témájába vág, hangulatkeltésre trendi és dinamikus megoldás a cinemagraph. A tökéletes arany középút a megabájtzabáló videók és az állóképek között.

 

 

A gifek új generációja (forrás: Giphy)

 

Ne ijedj meg, nem túl bonyolult a cinemagraphok előállítása (próbáld ki pl. a Plotagraph applikációt, egyelőre csak iPhone-ra.) Ha jó helyen használod a őket, nem csak a figyelmet ragadod meg, hanem varázslatos hangulatot teremthetsz velük.

 

Finom animációk

A Flash halott végre, hogy az isten nyugosztalja. Akkor minek jövök az animációkkal? Mert a Flashnél a technológia volt a fő probléma, másrészt gyakran öncélúan használták. És – ahogy a képek esetében – itt is az utóbbi a kulcsszó.

 

justfitart-weboldalkeszites-finom-animaciok.jpg

 

Régi ügyfelünk, a Justfitart weboldalán az egyes tartalmi elemek betöltését a gördülékeny történetmesélés érdekében finom animációkkal oldottuk meg.

 

Az animáció jó dolog: trendi, bevonja a látogatót, segíti a történetmesélés gördülékenységét. A vevő nem akar lapozni (értsd új oldalt betölteni), nem akar várni a hosszú oldalak betöltésére.

 

Ezt oldja meg az animáció: ahol lehet, ne tölts be új oldalt, hanem hívj be új tartalmat Ajax-szal vagy jQueryvel (ha nem tudod mi ez, csak mondd el a honlapkészítődnek, ő tudni fogja, mire gondolok).

 

Ha hosszú az oldalad, gondoskodj arról, hogy ne egyszerre, hanem folyamatosan töltődjön be az oldal.

 

Ne felejtsd, a vevőd élményt akar. Élményt, ami nem a figyelmet vonja el a tartalomról, hanem segíti annak fogyasztását, fűszert kever belé.

 

Találgatások helyett tények – adatvezérelt elemzések

A webes felhasználói élmény tökéletesítésének legnagyobb és sokáig megoldhatatlannak látszó gátja az volt, hogy a honlaptulajdonos nem volt jelen, amikor a felhasználó használta a weboldalát. Ha pedig nem tudta, mi a probléma, nem tudta kijavítani.

 

hoterkep-aletrnativgyogyasz.jpg

 

Az Alternatív Gyógyász weboldal nem hozta az elvárt konverziót. Az adatvezérelt elemzést követően világossá vált, hogy a látogatói figyelem a rengeteg vizuális elem használata miatt szétszóródott, a nyitólap nem tudta a látogatókat hatékonyan a konverziós csatornába terelni. Az elemzés eredményeképpen átalakítottuk a nyitólapot, a konverzió jelentősen megugrott.

 

A hőtérképek és screenvideófelvételek ezzel szemben olyan adatokat árulnak el honlaplátogatóid viselkedéséről, amiket más eszközökkel nem lehet megszerezni. Azt fogod látni, amit a TE látogatód a TE weboldalon csinál.

 

Tudni fogod, mi kelti fel a figyelmét, és mi az, amit ignorál.

 

Látod, hol akad el, hol ütközik problémába, vagy hol adja fel és megy át a konkurenciádhoz pénzt költeni. Ha pedig feketén-fehéren látod a hibákat, ki is tudod javítani őket.

 

Éppen ezért az adatvezérelt elemzések a konverziónövelés kihagyhatatlan eszközeivé váltak: ahelyett, hogy megelégedsz az “általában beváló megoldással”, a “számodra legjobb megoldást” fogod megtalálni.

 

Biztonságos böngészés

A rosszindulatú szoftverek és zsarolószoftverek aranykorukat élik. Feltörik a fájlokat a felhasználó gépén, hozzáférnek a családi fotókhoz, titkosítják azokat, majd akár váltságdíjat kérnek érte. Tiszta krimi.

 

O.K., hogy ezek leginkább a szürkezónás weboldalakon jelentenek veszélyt, de a jelenség terjedésének és a sajtó fokozott figyelmének köszönhetően a bizalom egyre inkább felértékelődik az interneten. 

 

biztonsagos-protokoll.jpg

 

Az Esküvő Okosan portálon bankkártyás fizetéssel vásárolhatóak meg a kedvezmények igénybevételére feljogosító voucherek. Egyértelmű volt, hogy https-t kell használnunk.

 

Éppen ezért javaslom, ha még nem tértél át a https protokollra, válts minél hamarabb: ha webáruházad van, vagy online fizetési lehetőséget kínálsz honlapodon, 2018-ban nem teheted meg, hogy ne biztonságos protokollt használj.

 

(A https-re tárhelyszolgáltatódnál fizethetsz elő.)

 

Mi a helyzet a Facebookkal?

Nem mehetünk el amellett, hogy a céges Facebook oldal legalább annyira fontos, mint a weboldal.

 

A Facebook nyíltan arra játszik, hogy ő legyen minden webes tartalom hordozója: blogplatformot kínál, chatet, értékelési lehetőséget, live streamet és megannyi finomságot.

 

facebook-oldal-videokkal.jpg

 

Az Esküvő Okosan az ajánlatok promózásán túl videobloggal, chattel és live bejelentkezésekkel is jelen van a Facebookon.

 

2018-ban a Facebook már messze több, mint a platform, ahonnan látogatóidat weboldaladra irányítod. Egyes iparágakban szinte a teljes vevőszerzés színtere lesz (pl. éttermek).

 

Ez szép és jó, ám egyben ijesztő is. Hiszen sose felejtsd: a Facebook nem a tiéd.

 

A háziúr bármikor változtathat a házirenden és lehet, hogy ez éppen a hátrányodra fog történni. Akár felfüggesztheti az oldaladat, ha nem úgy táncolsz, ahogy ő fütyül.

 

Használd tehát aktívan, legyen online stratégiád szerves része, de semmiképpen ne állj egyetlen lábon!

 

Teammunka

Az utolsó téma nem kifejezetten honlapkészítési trend, de a kisvállalkozói weboldalak kudarcának legfőbb okozója. Szóval, ha változtatni szeretnél 2018-ban feltétlen olvasd el!

 

A célmeghatározás és a teammunka hiányáról van szó. A közös munka közted, a szövegíród, a grafikusod és a honlapkészítőd között. De ide tartozik a fotós, a videós, és minden egyéb bedolgozó.

 

honlapkeszites-teammunka.jpg

 

Már megint Justfitart: kőkemény teammunkával állt össze kerek egésszé az egységes arculat, a webdesign, az animációk, a fotók és a szövegek.

 

Hogyan zajlik általában a honlapkészítés? Te vagy a szövegíród megírja a szöveget, a grafikus megtervezi a logót, a honlapkészítő/sitebuilder legyárt egy pofás keretdesignt vagy választotok egy Wordpress sablont és feltölti a szöveget. Aztán mehet is ki a webre.

 

  • De ha a webdesigner nem ismeri a szöveget, hogy a csudába fogja tudni terelni a látogató figyelmét? 

  • Honnan fogja tudni, hogy hová tegyen egy plusz képet, egy infografikát, egy kis ikont, ami a lényegre vezeti a látogató szemét?

  • Ki fogja szem előtt tartani, hogy a kiválasztott weboldal-template ne csak technikailag legyen rendben, hanem arculati elemeiben is illeszkedjen a grafikus által megálmodott cégarculathoz?

  • A szövegírótól hogyan várhatod el, hogy a design struktúrájának megfelelő szöveget írjon, ha sosem látta azt? 

 

Vagy egy tucat, a teammunka hiányából fakadó problémát tudnék még felsorolni, ami taccsra vág egy weboldalt, de nem fárasztalak tovább.

 

Figyelj, a weboldalad eszköz a célod eléréshez. Ha nincs mindenki tisztában ezzel a céllal és nem rendeltek mindent alá ennek a célnak lehettek bármennyire kiválóak egyenként a saját területeken, csak egy sablonweboldalt fogtok tudni összerántani a szokásos 1%-os konverzióval.

 

Hogy sok pénzért vagy kevésért, szinte mindegy. Ahhoz képest, amennyit veszítesz vele, jelentéktelen lesz az összeg.

 

Gondoskodj arról, hogy

 

  1. világos célokat határozz meg; 

  2. az oldal készítésében közreműködő összes szereplő ezeknek a céloknak alárendelve végezze a munkáját; 

  3. mindenki legyen tisztában a többi közreműködő munkájával, és az összes nagyobb munkafolyamat végén hangoljátok össze az elkészült produktumot. 

 

Ha képes voltál egy vállalkozást kitalálni és képes vagy működtetni, fektess még ebbe némi energiát, hogy vállalkozásodat plusz egy motor hajtsa: a weboldalad.


Csak honlapot szeretnél vagy vevőket is?

mercus-honlapcsomagok-s-l-xl
Mások honlapokat gyártanak.
Mi új vevőket neked.

 
 

Jobb weboldalt, több vevőt szeretnék!

 

 

 

Facebook