Honlaptanácsadó blog

2017-es honlapkészítési trendek

Az átlagos már nem elég

Írta: Varga Klára

Ahogy minden évben, úgy idén is azokat a honlapkészítési trendeket szeretném megmutatni, amik nekünk, kisvállalkozóknak 2017-ben kötelezően megvalósítandóak.

 

Mi ugyanis nem designban és kódokban mérjük a sikert, hanem konverzióban. A design és a kódok annyira fontosak számunkra, amennyiben a vevőszerzést szolgálják.

 

Kik lesznek 2017 nyertesei?

2017-tr.jpg

 

  1. 2017-ben azok a honlaptulajdonosok fognak versenyelőnyt szerezni, akik képesek alkalmazkodni a megváltozott felhasználói szokásokhoz.
     
  2. Akik képesek átalakítani a konverziós folyamatokat olyan módon, hogy alkalmazkodjanak az új vevői szokásaihoz.
     
  3. Akiknek vannak válaszaik arra a jelenségre, hogy a weboldalak uniformizálódnak, sokkal nehezebb kitűnni.
     
  4. Akik képesek megragadni az új, akár kisvállalkozások számára is elérhető top technológiák adta lehetőségeket és tudatosan dolgoznak azon, hogy jobb felhasználóélményt adjanak, magasabb konverziót érjenek el.

 

Szeretnél közéjük tartozni? Mondom, hogyan lehetséges.

 

1. Harc a figyelemért

A mobil átalakította honlaplátogatók böngészési szokásait, az elvárásokkal pedig muszáj lesz a weboldalaknak lépést tartani.

 

  • Egyre fontosabb a betöltődési sebesség: ha 3 mp alatt nem töltődik be egy oldal, a mobilos felhasználó lelép;
     
  • Ha nem találja azonnal a választ problémájára, a mobilos felhasználó sokkal gyorsabban lép át másik oldalra, mint a desktop-felhasználó – ergo türelmetlenebb;
     
  • A mobilos látogatónak nincs ideje/alkalma körbejárni a problémát: a metrón hazafelé rátalál a weboldaladra, ami jó esetben megfogja a figyelmét. Ha honlapod képes megragadni a pillanatot, nyert ügyed van.

    Ha hamarabb jön a megálló, ahol emberünknek le kell szállni, mint ahogy rátalálna a megoldásodra, veszítettél.

 

A fenti elvárások miatt egyre több felesleges sallangtól és designelemtől mentes weboldallal fogunk találkozni. A cél, hogy tökéletes felhasználói élményt adj a látogatódnak.

 

A legfontosabb kérdések honlapkészítés előtt a következők lesznek:

 

  • Milyen tartalmak jelenjenek meg a weboldalon?
     
  • Mik az elsődleges és másodlagos tartalmak, amiket meg szeretnék osztani a látogatóimmal?
     
  • Hogyan tudom a lehető legkevesebb vizuális eszközzel átláthatóan strukturálni az oldalakat?
     
  • Hogyan tudom legjobban kiszolgálni az azonnali interakciót igénylő mobilfelhasználókat?
     
  • Mik azok a weboldalelemek, amik fontosak a desktopfelhasználók számára, de a mobilos konverziókat nem segítik, esetleg gátolják?

 

2017-ben nem akkor fogják weboldaladat, webáruházadat szeretni a felhasználók, ha egyedi a megjelenése, hanem akkor, ha könnyű használni és a felhasználó számára egyszerű a problémára megtalálni a megoldást.


Példa:

honlapkeszites-e-egyetem-kicsi.jpg


Ügyfelünk, az e-Egyetem weboldalának célja a gyors regisztráció. Ezért úgy alakítottuk ki, hogy az ingyenes regisztrációhoz minimálisan szükséges bizalomépítő információkat tartalmazza csupán a weboldal. Semmilyen egyéb interakciót, elcsavargást nem engedélyezünk, az egész nyitólap és az aloldalak a regisztrációról szólnak.

 

Az eredmény: 30%-os(!) konverzió, a cikk írásának időpontjában 35.654 beiratkozott tanuló.

 

2. Eszközökön átívelő konverzió

A mobilos konverziók aránya minden bizonnyal továbbra is el fog maradni az asztali gépeken létrejött konverziók mögött. Minél nagyobb értékű a termék vagy szolgáltatás, annál kisebb arányban konvertál a felhasználó mobilon.

 

Míg egy ingyenes felhasználói regisztrációt relatíve egyszerű mobilon elérni, a mobilos webáruházkonverziók 0-1% között mozognak. (Forrás: Demac Media Ecommerce Benchmark Report 2016 második negyedév.)

 

A csapnivaló adatok azonban csalókák és nagy hiba legyinteni a mobilnézet fontosságára! Az online felhasználók jelentős része ugyanis nem egyetlen eszközön jut el az észleléstől a konverzióig.

 

Gyakran történik a konverziót megelőző kutatás mobilon, majd a tényleges tranzakciót asztali gépen végzi a felhasználó.

 

Ez alapján egyértelmű, hogy a mobilélmény legalább annyira fontos kell, legyen, mint az asztali gépeken nyújtott felhasználói élmény. Ez igaz mind szolgáltatók, mind e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára.

 

Ha eddig a hangsúlyt az asztali weboldalnézetre fordítottad és elboldogultál egy “nagyjából oké” mobilnézettel, itt az idő, hogy fordítva kezdj el gondolkodni:

 

egy mobilon tökéletes böngészési élményt nyújtó weboldallal, webáruházzal 2017-ben még versenyelőnyt szerezhetsz, hamarosan viszont a versenytársad után futsz vele csupán. Lépj most!

 

Példa:

 

bathori-weboldal-kicsi.jpg

 

A Báthori Irodabútor weboldalán a tulajdonos kérésére több, email cím bekérésére szolgáló layert helyeztünk el. A mobilverzióról azonban muszáj volt lekerülniük ezeknek a layereknek és előtérbe kerültek az azonnali továbblépésre ösztönző kategóriaválasztók.


3. Hogyan válhatsz felismerhetővé?

A klasszikus értelemben vett design egyre inkább interfésztervezést jelent. A fókusz az egyediségről az egységes böngészési élmény felé mozdul.

 

Ami nem fontos, mind kerüljön le weboldaladról.

 

Ám ez nem jelenti, hogy vissza kellene térni a csak-szöveges honlapkészítéshez. Dehogy!

 

Hőtérképes tesztekből tudjuk, hogy a felhasználók figyelmét a nagybetűs címsorok mellett első sorban a képek és a képközeli szövegek kötik le.

 

Design elemekre szükség van. A változás csupán, hogy a design szervesen kapcsolódik a tartalomhoz, elválaszthatatlan tőle. Éppen ezért egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az egyedi termékfotók, egyedi illusztrációk, egyedi ikonok.

 

Jó hír, hogy az új szemlélettel készült weboldalakon sokkal hatékonyabban át tudod adni az üzenetedet, ezért magasabb konverzióra számíthatsz.

 

A másik design eszközöd, hogy a színekkel játszol: olyan színsémát használsz honlapkészítéskor, amit egyetlen konkurensed sem. Nem működik az a hozzáállás, hogy “a mi iparágunkban a legtöbb honlap kék, legyen a miénk is kék”.

 

Ami működik 2017-ben: azért választottunk a versenytársakétól merőben eltérő színkombinációt weboldalunkon, mert ezzel is könnyen, első blikkre azonosíthatóvá szeretnénk válni.


Példa:

szimpex-honlapkeszites.jpg

 

A Szimpex kft-nek bátor és könnyen megjegyezhető vörös színt választottunk. A design egyszerű és áttekinthető, a fő szempont a termékek és termékinformációk logikus elrendezése volt. A weboldal hangulatát nem a design-elemek, hanem a termékképek biztosítják.


4. Találgatás helyett adatok

Ha a cél a felhasználói élmény tökéletesítése, kérdés, hogyan tudod, hogy a felhasználók hogyan használják a weboldaladat, webáruházadat?

 

Egyáltalán, milyen a tökéletes felhasználói élmény?

 

Az attól függ.

 

  • Függ a célcsoporttól: más digitális felhasználói felkészültséggel rendelkezik egy 50 plusszos nő, és mással egy huszonéves.
     
  • Mást vár weboldaladtól az, aki először látogat ide, mást a visszatérő vevő.
     
  • Függ az eszköztől: másképp használja weboldaladat akár ugyanaz a felhasználó, ha mobilról érkezik és másként, ha asztali gépről nézi oldaladat.
     
  • Más landing page-t igényel az email marketinggel vagy közösségi oldalakon bemelegített célközönség, és mást a fizetett AdWords hirdetés útján elért vevőjelölt. 

 

A mai napig ezekre a problémákra adott válasz leginkább hasraütésszerűen születik.

 

Holott rendelkezésre állnak olyan szoftverek, amik lehetővé teszik a weboldallátogatók viselkedésének valós idejű megfigyelését és mérését, vagy akár visszajelzés kérését.

 

Az így előállt adatok alapján pedig találgatás helyett tényekre, adatokra alapozva indulhat el a weboldal finomhangolása, a konverzió optimalizálása.

 

2017-ben azok a vállalkozások fognak versenyelőnyhöz jutni, akik komolyan veszik a felhasználói élmény tökéletesítését.

 

Akik nem a hasukra ütve döntik el, milyen legyen a weboldaluk, hanem adatvezérelt tesztek alapján visszacsatolást nyernek a hús-vér felhasználók viselkedéséről, majd az adatokat felhasználva tökéletesítik weboldaluk stratégiai fontosságú oldalait.

 

Példa:

 

mateking-hoterkepes-audit.jpg

 

Eredetileg frappáns ötletnek tűnhetett a főiskolai hallgatókat megcélzó Mateking weboldal landing page-ének a tananyaglistáját a mobiltelefon képernyőjében elhelyezni.

 

A hőtérképes elemzés és a képernyőfelvételek azonban elárulták, hogy a felsorolást alig vették észre a felhasználók, és szinte azonnal elkattintottak az oldalról. A tények tudatában célirányosan áttervezhetővé vált a landing page.


5. Középszer helyett innováció

Viszonylag egyszerű ma már középszerűen kiszolgálni a honlapfelhasználókat. Egy átlagos Wordpress template és hírlevélszoftver alkalmas arra, hogy megmutasd magad és kapcsolatban maradj a célcsoportoddal. Bármelyik vállalkozás képes erre és meg is teszi.

 

Aki azonban középszerű megoldásokkal él, ne számítson átütő sikerre. Hatalmas előnyre tesznek viszont szert azok, akik a legjobb szoftvereket, technológiákat integrálják weboldalukba.

 

  • Precízebben célzott hírleveleket küldenek, ezért sokkal magasabb átkattintási arányra számíthatnak.
     
  • Nem elégednek meg az átlagos konverzióval, hanem A/B tesztelő szoftverrel tökéletesítik landing page-üket.
     
  • Képernyővideókat rögzítő és hőtérképes szoftverekkel gyűjtenek adatokat felhasználóik viselkedéséről, így tapogatózás helyett pontosan tisztában vannak azzal, hol szükséges javítaniuk weboldalukon.
     
  • Nem nyugszanak bele, hogy a kosárelhagyási ráta 60% körül van. Ismerik és használják azokat a módszereket, amikkel automatikusan a kosárelhagyók után nyúlhatnak.

 

Mindehhez ma már nem szükséges hatalmas összeget fektetni a honlapkészítésbe: a legprogresszívabb módszerek havidíjas konstrukcióban (esetenként ingyenesen) akár mikrovállalkozások számára is elérhetőek. Használd őket!

 

2017-ben az egyik legfontosabb feladatod lesz, hogy ne elégedj meg az átlagos megoldásokkal. A rendelkezésre álló technológiákat kihasználva tökéletesítsd a felhasználói élményt, kommunikálj hatékonyabban és növeld a konverziót.

 

Csak honlapot szeretnél vagy vevőket is?

mercus-honlapcsomagok-s-l-xl
Mások honlapokat gyártanak.
Mi új vevőket neked.

 
 

Jobb weboldalt, több vevőt szeretnék!

 

 

 

Facebook