Honlaptanácsadó blog

150-szer 50 és elad – mi az?

És hogyan cseréltem le a csempét dekorüvegre?

Írta: Varga Klára

Van tippje, mi a legkisebb dolog weboldalán, ami képes önmagában eladni? Egy icipici valami, ami befészkeli magát a tudatalattiba, és dolgozik akkor is, amikor a látogató már rég nem a weboldala előtt ül, hanem a kertben kapál?

Nemrég vettünk új lakást, és épp most folyik a lakásfelújítás. Kardinális kérdés, hogy a konyhai munkalap fölötti falterületet csempe helyett mivel burkoljam be (kéretik nem hangosan nevetni).

 

A lehetőségekről a neten tájékozódom, így jutottam el többször is egy zöld-narancs weboldalra, ahol dekorüveget forgalmaznak. Tetszett, ám a kapcsolatot nem vettem fel velük. Hiányzott az a plusz lökés és a magas bizalmi index, amit egy jó weboldal képes megadni.

 

Egy dologban azonban erős volt ez a weboldal: arculatban.

 

Néhány nappal később elsétáltam egy zöld-narancs kirakat előtt. “Valamiért“ oda kellett néznem, és jobban megnéztem a kirakatot.

 

És hopp, mi volt ott? A neten látott üzlet.

 

Nem mondom, hogy a weboldalukat böngészve beleégett a zöld-narancs a retinámba, vagy hogy a designos, Dolce&Gabbanara hajazó logó láttán sírva adom vissza a diplomámat. Azonban tény, hogy észrevétlenül befészkelték magukat az agyamba. És amikor kellett, működésbe léptek.

 

Bementem, megnéztem, megrendelem.

 

Nézzük, milyen az a 150-szer 50 pixel, ami elad.

 

 

1. Magabiztos

 

magabiztos_logo.jpg

 

Tegyük fel, hogy egy rendezvényen több vállalkozás vesz részt. A rendezvény weboldalán és prospektusában ezek a cégek ABC sorrendben, legfeljebb 150-szer 50 pixel méretben jelenhetnek meg.

 

Hogyan fog mutatni az Ön logója az 50 többi logó között?

 

Amatörizmust vagy profizmust sugall? Egy kezdő, és gyakran botladozó vállalkozást képzel mellé a néző, vagy egy magabiztos, céltudatos, jól menő céget? 50 másik között is eladja a logó a cégét?

 

A jó logó profizmusával határozottságot, magabiztosságot sugall.

 

 

2. Figyelemfelkeltő

 

figyelemfelkelto_logo.jpg

 

Legkönnyebben jó színekkel érhető el a figyelemfelkeltés.

 

Ha jó színekről beszélek, nem feltétlen gondolok szép színekre. Ha a logóról van szó, érdemes a személyes ízlést kicsit háttérbe szorítani.

 

(Ön szerint a T-csoport vélhetően túlnyomó részt férfiakból álló menedzsmentjének kedvenc színe a rózsaszín – bocs, magenta?)

 

A jó logószín visszaadja a termékek hangulatát és különbözik a versenytársakétól. Egyedi. Minden más szín rossz szín, még akkor is, ha szép.

 

 

3. Felejthetetlen

 

felejthetetlen_logo.jpg

 

A jó logó belevésődik az agyunkba. (Képes erre a rossz logó is, csak ahhoz nagyon sokszor kell látnunk. Rengeteg reklám = horribilis kiadás).

 

Általánosságban elmondható, hogy a jó logó egyszerű. Mert minél egyszerűbb, annál könnyebben megjegyezhető. 

 

 

4. Fókuszált

 

fokuszalt_logo.jpg

 

Tudom, hogy az Ön vállalkozása sokrétű: sok terméket, szolgáltatást kínál, a vevőköre széles, nehezen beskatulyázható. Ha pontosan le akarná írni, nyilván nem egy, hanem 20 jelző is kevés lenne hozzá: ügyfélcentrikus, pontos, gyors, innovatív, stb.

 

Ön szerint az Apple csupán okos? Gondolok itt az almára, ami a tudás szimbóluma. Nem, az Apple gépek szépek, innovatívak, felhasználóbarátok, a cég mögötti ügyfélszolgálat legendásan ügyfélközpontú. Ja, és az Apple drága.

 

Lehetséges mindezt egyetlen piktogramban megjeleníteni? Aligha. Ki sokat markol, keveset fog: Ön se próbálja sokszínűségét egyetlen piktogramba sűríteni.

 

A jó logó egyetlen jellemző gondolatot, egyetlen jellemző hangulatot jelenít meg.

 

 

5. Flexibilis

 

egyszru_logo.jpg

 

Az Ön vállalkozása folyamatosan változik: új szolgáltatásokkal, termékekkel bővül, míg régiek kihullanak.

 

Egyik ügyfelünk még a kilencvenes években kezdett működni mint plasztikai sebészet. Ám olyan jól ment nekik, hogy fogászati rendelőt is nyitottak a mellettük lévő épületben. Hál istennek az ő logójuk inkább az esztétikumot mint fogalmat jelentette meg, így a fogászati profilbővítés miatt nem volt szükség komplett arculatváltásra.

 

Logó, névjegyek, levélpapírok, borítékok, prospektus 5 nyelven, világítótáblák, gravírozott ablaküvegek, autómatricák, weboldal és még ki tudja mi mindent kellett volna áttervezni, ha a logó túl specifikus. Ennek költsége hétjegyű szám lett volna.

 

A jó logó inkább a gondolatot jelképezi a vállalkozás mögött, mintsem a profilt jeleníti meg egy-az egyben.

 

Itt van 11 csodás példa világhíres márkák logóevolúciójára - inspirálódjon!

 

 

Facebook