Honlaptanácsadó blog

10 tanács kezdő bloggereknek és a Nagy Kék Háziúr bérlőinek

Gerti története

Írta: Varga Klára

Van egy kedves ügyfelünk, üzleti coachinggal és mediációval, konfliktuskezeléssel foglalkozik. Gerti okos és tudatos nő. (Ráadásul még szép is – nem bosszantó?:))

Amikor először járt nálunk honlapkészítés miatt, elmondtam neki, feltétlen javaslom, hogy blogoljon és facebookozzon. Ez a legjobb módja annak, hogy a weben keresztül bizonyítsa, ért a szakmájához: empatikus, megbízható, ismeri az érdeklődők problémáit és megoldást is tud rájuk adni.

Gertitől nagyon messze állt a facebookozás és a blogolás, de elfogadta az ötletet és belevágott.

Szeretnéd tudni, mi volt a 10 tanácsom Gertinek az induláshoz? Voilá!

tanacs_blog_facebook.png

 

************************

A Facebook sok ellenszenves szokása között megtalálod azt is, hogy nem szerepelhet a hirdetésekben a Facebook név. Na mármost én ezt a posztot be szándékozom szponzorálni a Facebook követőink számára. Ezért kénytelen vagyok a Facebookot Nagy Kék Háziúrnak nevezni - legalábbis a címben. Isten nevét szádra hiába ne vedd…

************************ 

1. Tarts ki!

Attól még, hogy valaki azt állítja, neki fél óra elég egy blogcikk megírásához, vagy 5 perc alatt kitol egy olyan posztot a Facebookon, amit ötszázan lájkolnak, ez nem feltétlen igaz.

 

Ne lepődj meg, ha azt tapasztalod, hogy az írás kemény meló. Hidd el, másnak is az, ha bevallja, ha nem. Ráadásul nem hoz azonnali eredményt.


2. Vedd észre az inspirációt!

Tele a világ inspirációval, vedd észre őket. Vegyük például a drámákat. Mázlid van, mivel a konfliktus az alapja egy jó történetnek. 

 

Írd meg, hogyan végződött volna a Rómeó és Júlia történet, ha a két gazdag család nem ellenségeskedik egymással, hanem mediációval megoldják a konfliktust. OK, a sztori laposka lett volna és nem született volna meg a drámairodalom egyik legismertebb műve, de a való életben nem vágyunk drámára.

 

Egy nálam nagyobb filmrajongó a filmiparból is tud neked kapásból témát mondani üzleti konfliktusra.


3. Hagyd a fiókban a fele IQ-dat!

Értem, hogy sokat tudsz a témáról, de a potenciális követőid elsősorban szórakozni járnak a Facebookra. Ez nem azt jelenti, hogy vicceket mesélj, de azt igen, hogy változatos, hosszabb-rövidebb, komolyabb-viccesebb, képes és szöveges tartalmakat ossz meg.

 

4. Linkek

Mivel az eladás nem a Facebookon történik, ne felejts minden héten 1-2 weboldaladra mutató linket posztolni. Erre a blogcikkek kiválóan alkalmasak. Juttasd követőid eszébe, hogy nem csak tartalomszolgáltató vagy, hanem fizetős megoldásokat nyújtasz.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

5. Legyél személyes!

Legyenek személyes hangvételű posztjaid is: veled mi esett meg, ami más számára tanulságos lehet. Jogi személytől senki sem rendel meg bizalmi szolgáltatást a weben, egy szakembertől annál inkább.


6. Használj RSS olvasót!

Legjobb, ha egy RSS olvasóba behúzod az érdekes oldalakat. Így napi szinten, egy helyen tudod átnézni az új cikkeket, amikből ötletet meríthetsz a saját posztjaidhoz. És ezt használom (ingyenes): http://feedly.com/

 

A Facebook is tök jó gyűjtőhely. Iratkozz fel azokra az oldalakra, amik a tiédhez hasonló témákat boncolgatnak.

 

7. Válassz jó képet!

Használj mindig egyedi, jellemző, figyelemfelhívó, érzelmeket ébresztő fotókat. A Facebook-hírfolyamban legkönnyebben egy jó képpel tudsz kitűnni.


8. Hirdess!

Tök jó, ha vannak cikkeid és posztjaid. De ha nem hirdetsz, akkor csak magadnak (esetleg a konkurenseidnek) írod őket.

 

Van egy jó horog a honlapodon, a teszt. Vannak írásaid. Vannak posztjaid. Egyetlen dolgod nincs még: közönséged. Szerezd meg őket!


9. Motiválj!

A tanító jellegű marketing tökéletesen illik hozzád is, a témádhoz is és a Facebookhoz is. És tudod, a legjobb tanár nem mindig a legjobb szakember. A legjobb tanár az, aki a legjobban motivál.


10. Asszociálj!

Ma láttam egy Woody Allen idézetet: “Ha meg akarod nevettetni istent, mesélj neki a terveidről”. Ennek kapcsán is lehet beszélni a business coachingról.


Izgalmasabb az olvasóid számára, ha valami olyan köré szervezed az okosságokat, amihez érzelmileg viszonyulni tudnak. Jobban átmegy, mintha ad hoc leemelnél egy egyébként fontos témát a polcról. 

 

Bárminek kapcsán ki lehet lyukadni arra, amire te szeretnéd, csak sződd ügyesen a szálakat.

 

************************
Tudom, hogy érdekel, és meg is mutatom Gerti eddigi legjobb posztjait:


Mire van szükségetek a csodán kívül? - http://bit.ly/Mátrix


Hogyan ne veszíts el egy ügyfelet pár nap alatt - http://bit.ly/Hogyan-ne-veszíts-el 


Végül egy blogcikk - http://bit.ly/Nagytakarítás 
************************

 

Melyik az a tanács ezek közül, ami legközelebb te is hasznosítani fogsz honlapodon,  blogodban, Facebook oldaladon?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook