Szövegírás

A sikeres szöveg alapvető feltétele a jó pozícionálás: az online reklám kisebb csoportokat céloz, nyelvi jellemzői illeszkednek a célcsoport által használt, vagy nagyra értékelt nyelvezethez. Tömören, frappánsan fogalmaznak, a termékelőnyt egyértelműen hangsúlyozzák, vagy alátámasztják.

 

Az internetes szövegíró a jó íráskészségen túl tisztában van az internetes olvasási szokások sajátosságaival.

 

 

A jó szövegíró nem biztos, hogy jó internetes szövegíró

 

Az internetes kommunikáció több mint egyszerű szövegírói feladat: az online marketing és keresőmarketing felkészültséget, internetes olvasási szokások és internetes nyelvhasználat ismeretét feltételező szöveg fontos építőkocka a weblap későbbi megtalálhatóságához és üzleti hatékonyságához.

 

 

Internetes szövegírás

 

Az internetes olvasási szokások eltérnek az analóg olvasási szokásoktól. Jellemző az ún. "szkennelő" olvasás, ahol a címszavakat, vagy vizuálisan kiemelt elemeket futja végig az olvasó, és csupán az első látásra relevánsnak tűnő tartalmat böngészi át részletesen.

 

A szövegírónak ezt figyelembe véve rövid, tömör, vizuálisan is dinamikus, kisebb egységekbe rendezett szövegeket kell megalkotnia.

 

A tartalomnak jóval többet kell nyújtania, mint információt: míg nyomtatott prospektusok esetében sokszor a képek "adják el" a vállalatot vagy a terméket, az internet interaktivitása révén párbeszédet kezdeményez a vevő és az eladó között. Az online tartalom egyidejűleg informál és motivál.

 

 

Tartalom és megtalálhatóság

 

A keresőbarát tartalom elengedhetetlen feltétele a keresőkben elfoglalt jó pozíciónak.

 

A weboldal tartalma rendkívüli jelentőséggel bír a keresőkben elfoglalt pozíciót illetően. Szóhasználatának és a szöveg kulcsszavainak, a címek és alcímek koncepciózusan felépített rendszere - számos egyéb tényező mellett - alapvetően határozza meg, hogy a keresők milyen pozícióba rangsorolják majd a honlapot. Vagyis nagyrészt itt dől el, hogy milyen látogatottságot ér el a weblap.

 

 

Mikor kontraproduktív a szöveg?

 

Legfőképpen, ha a célcsoport nem érzi magát megszólítva, vagyis nincs előzetesen meghatározott célcsoport, ha a szöveg "mindenkihez szól" (=senkihez). Ha a szövegezésből nem derül ki egyértelműen, kinek is szól az ajánlat, vagy az ajánlat által kínált előnyöket kevéssé vonzóan fogalmazta meg a szövegíró. Közönyt váltanak ki a sablonos szövegek, míg a túl agresszívak ellenérzést kelthetnek, rombolhatják a márkát.

 

Kíváncsi vagy rá, hogyan valósítanánk meg elképzeléseidet? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Honlaptanácsadó blog

 

10+ év, 100+ írás az ügyféltermelő honlapkészítésről, 7.000+ olvasó.

sablons/mercus.hu/img/down_arrow2.png

Ügyfeleink mondták

  • "Kláráéktól a tanácsadói szolgáltatás teljes skáláját kaptam. Beleértve a naprakész internetmarketing technikákat, a felhasználóbarát honlap-kialakítást, az online marketing funkciók automatizálását.

    Fennakadás nélkül működött a távolsági kapcsolattartas prágai székhelyem és a budapesti Mercus között. A professzionális szolgáltatást...

     

    Székely Andrea, diplomás homeopata (volt vezetési tanácsadó), Prága

    További vélemények rólunk

  • „Megnéztem a referenciáitokat és 2 percen belül már hívtalak is, hogy találkozzunk. Egy hónapon belül kész volt a Mikulásiroda weboldal, amit azóta is imádok.

    Attila nagyon készséges, azonnal segít, ha valamiben kell: ma telefonban megtanította nekem gyorsan, hogyan kell kampányhoz landing page-t létrehozni.”

     

    Toldy Éva, Mikulásiroda.hu

    További vélemények rólunk

  • "Szeretném megköszönni a munkátokat, amit a weboldalam arculat és technikai átalakításában, tervezésében, kivitelezésében és utómunkálataiban végeztetek. A mai világban sajnos ritka, hogy az ember azt kapja egy vállalkozástól, amit szerződéskötéskor ígértek számára, de a Mercus esetében ez teljes mértékben megvalósult."

     

    Haiszky Ernő, magannyomozo.eu

    További vélemények rólunk

  • „Kedves Honlapkészítő varázslók, hetek óta olvasom a hírleveleket, és a fantasztikusan színvonalas munkáitokon felbuzdulva szeretnék bővebben tájékozódni erről a csomagról, és természetesen Veletek is megismerkedni.”

    2 hónappal később:

    „A honlapom csodálatos, szépen kidolgozott, igényes és rettentő praktikus lett....

     

    Dávid Zsuzsa, Ölelőhullám Kft.

    További vélemények rólunk

  • "Köszönöm a segítséget – azt is amit eddig kaptam és amire tudom a jövőben is számíthatok. Szívesen csatlakozom az ajánlók sorába, mert az általatok készített weboldal jól működik, igazolva hozzáértéseteket.

    Úgy gondolom, hasznos beruházás volt, amivel egy olyan – ma már nélkülözhetetlen - használati eszközt kaptam, amit...

     

    Kiss Tamás, Irodakertesz.hu

    További vélemények rólunk

  • “Jó érzés, hogy a sok honlapkészítő cég között van egy olyan is, mint az Önöké, akire bizton lehet számítani mind gyorsaságban, mind szakmai felkészültségben, hozzáértésben, mind emberi hozzáállásban. Külön köszönöm azt a sok segítséget, amit azóta kaptam.”

     

    Ungár Ferenc, Yess Europe Kft.

    További vélemények rólunk

  • “A Mercus Stúdió kreatív, igényes vizuális kultúrájú, gyorsan dolgozó honlapkészítő csapat. Nagyon jól segítette együttműködésünket a tanácsadói munkátok, a segítőkészségetek. Köszönöm szépen!”

     

    S. Takács Zsuzsanna, Strategic Scope Kommunikációs Ügynökség

    További vélemények rólunk

  • "Nagyon feldobva jöttem el tőled, végre látom a fényt az alagút végén!! Azonnal el is kezdtem megvalósítani az ötleteket. Tényleg jók voltak, imádják az emberek. Most a Facebooknál tartok, a weboldal - mint ahogy világossá tetted - nagyobb lélegzetvételű átalakítást igényel.

     

    Mindent megkaptam, amit vártam: konkrét célokat, terveket,...

     

    Szabó Edina, Szervmanók.hu

    További vélemények rólunk

Facebook