Szövegírás

A sikeres szöveg alapvető feltétele a jó pozícionálás: az online reklám kisebb csoportokat céloz, nyelvi jellemzői illeszkednek a célcsoport által használt, vagy nagyra értékelt nyelvezethez. Tömören, frappánsan fogalmaznak, a termékelőnyt egyértelműen hangsúlyozzák, vagy alátámasztják.

 

Az internetes szövegíró a jó íráskészségen túl tisztában van az internetes olvasási szokások sajátosságaival.

 

 

A jó szövegíró nem biztos, hogy jó internetes szövegíró

 

Az internetes kommunikáció több mint egyszerű szövegírói feladat: az online marketing és keresőmarketing felkészültséget, internetes olvasási szokások és internetes nyelvhasználat ismeretét feltételező szöveg fontos építőkocka a weblap későbbi megtalálhatóságához és üzleti hatékonyságához.

 

 

Internetes szövegírás

 

Az internetes olvasási szokások eltérnek az analóg olvasási szokásoktól. Jellemző az ún. "szkennelő" olvasás, ahol a címszavakat, vagy vizuálisan kiemelt elemeket futja végig az olvasó, és csupán az első látásra relevánsnak tűnő tartalmat böngészi át részletesen.

 

A szövegírónak ezt figyelembe véve rövid, tömör, vizuálisan is dinamikus, kisebb egységekbe rendezett szövegeket kell megalkotnia.

 

A tartalomnak jóval többet kell nyújtania, mint információt: míg nyomtatott prospektusok esetében sokszor a képek "adják el" a vállalatot vagy a terméket, az internet interaktivitása révén párbeszédet kezdeményez a vevő és az eladó között. Az online tartalom egyidejűleg informál és motivál.

 

 

Tartalom és megtalálhatóság

 

A keresőbarát tartalom elengedhetetlen feltétele a keresőkben elfoglalt jó pozíciónak.

 

A weboldal tartalma rendkívüli jelentőséggel bír a keresőkben elfoglalt pozíciót illetően. Szóhasználatának és a szöveg kulcsszavainak, a címek és alcímek koncepciózusan felépített rendszere - számos egyéb tényező mellett - alapvetően határozza meg, hogy a keresők milyen pozícióba rangsorolják majd a honlapot. Vagyis nagyrészt itt dől el, hogy milyen látogatottságot ér el a weblap.

 

 

Mikor kontraproduktív a szöveg?

 

Legfőképpen, ha a célcsoport nem érzi magát megszólítva, vagyis nincs előzetesen meghatározott célcsoport, ha a szöveg "mindenkihez szól" (=senkihez). Ha a szövegezésből nem derül ki egyértelműen, kinek is szól az ajánlat, vagy az ajánlat által kínált előnyöket kevéssé vonzóan fogalmazta meg a szövegíró. Közönyt váltanak ki a sablonos szövegek, míg a túl agresszívak ellenérzést kelthetnek, rombolhatják a márkát.

 

Kíváncsi vagy rá, hogyan valósítanánk meg elképzeléseidet? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Honlaptanácsadó blog

 

10+ év, 100+ írás az ügyféltermelő honlapkészítésről, 7.000+ olvasó.

sablons/mercus.hu/img/down_arrow2.png

Ügyfeleink mondták

  • "Nagyon szuperek vagytok! Minden szempontból meg voltam elégedve, az eredménynek pedig magukért beszélnek. Két hét alatt annyi jelentkezőnk lett, hogy feldolgozni egy hónap lesz! Biztos vagyok benne hogy fogunk még találkozni, örülök, hogy rátok találtam! Köszönöm!"

     

    Olti Gergely, Penates Invest Zrt.

    További vélemények rólunk

  • “Szeretném megköszönni a munkátokat és mindazt a segítséget, amit az utómunkálatokban végeztetek. A mai világban sajnos ritka, hogy az ember azt kapja egy vállalkozástól, amit szerződéskötéskor ígértek számára, de a Mercus esetében ez teljes mértékben megvalósult.”

     

    Haiszky Ernő, magánnyomozó

    További vélemények rólunk

  • "Köszönöm a segítséget – azt is amit eddig kaptam és amire tudom a jövőben is számíthatok. Szívesen csatlakozom az ajánlók sorába, mert az általatok készített weboldal jól működik, igazolva hozzáértéseteket.

    Úgy gondolom, hasznos beruházás volt, amivel egy olyan – ma már nélkülözhetetlen - használati eszközt kaptam, amit...

     

    Kiss Tamás, Irodakertesz.hu

    További vélemények rólunk

  • "Kláráéktól a tanácsadói szolgáltatás teljes skáláját kaptam. Beleértve a naprakész internetmarketing technikákat, a felhasználóbarát honlap-kialakítást, az online marketing funkciók automatizálását.

    Fennakadás nélkül működött a távolsági kapcsolattartas prágai székhelyem és a budapesti Mercus között. A professzionális szolgáltatást...

     

    Székely Andrea, diplomás homeopata (volt vezetési tanácsadó), Prága

    További vélemények rólunk

  • “A Mercus Stúdió kreatív, igényes vizuális kultúrájú, gyorsan dolgozó honlapkészítő csapat. Nagyon jól segítette együttműködésünket a tanácsadói munkátok, a segítőkészségetek. Köszönöm szépen!”

     

    S. Takács Zsuzsanna, Strategic Scope Kommunikációs Ügynökség

    További vélemények rólunk

  • "Nagyon feldobva jöttem el tőled, végre látom a fényt az alagút végén!! Azonnal el is kezdtem megvalósítani az ötleteket. Tényleg jók voltak, imádják az emberek. Most a Facebooknál tartok, a weboldal - mint ahogy világossá tetted - nagyobb lélegzetvételű átalakítást igényel.

     

    Mindent megkaptam, amit vártam: konkrét célokat, terveket,...

     

    Szabó Edina, Szervmanók webtanácsadás

    További vélemények rólunk

Facebook