Honlaptanácsadó blog

Remarketing, a nagy pénznyelő

Menekül a vevőd, vagy sorban áll a kasszádnál?

Írta: Varga Klára

Van weboldalad, vannak jó termékeid, van csalid. A vevők mégsem állnak sorban a kasszádnál. A jó hír, hogy remarketinggel visszacsábíthatod a távozó vevőt. De nem mindegy, hogyan!

Ha jól remarketingezel, futószalagon szállíthatod a vevőket a kasszádhoz. Ha nem, csak egy újabb pénznyelőre fecsérled az idődet. Nézd meg, mi az 5 leggyakoribb hiba, amit a remarketingezők elkövetnek:

 

facebook-remarketing.jpg

1. “Ez az az idegesítő csávó, aki mindig követ”

Jogos a kérdésed, vajon nem lesz-e elegük a honlaplátogatóidnak, ha bárhova mennek a weben, mindig a te hirdetésedet látják?

 

De, ha túltolod. Két dolgot vegyél figyelembe, amikor beállítod a remarketingkampányodat.

 

Egyrészt fel kell venni a pléhpofát, és azt mondani, hogy a nem-vevők nem érdekelnek. Tehát tudomásul kell venned, hogy lesz, aki már két hirdetésedtől is agyhalált kap, esetleg megpróbál lehúzni egy kommenttel a hirdetésed alatt.

 

Másrészt fontos, hogy a potenciális vevőd ne kapjon herótot, hanem izgalmasnak találjon. Ezért futtass több hirdetést más-más képpel és üzenettel, másrészt állítsd be, milyen gyakran láthatják a hirdetésedet.

 

Javaslom, hogy indíts ritkább beállítással, majd ha nem tartod elegendőnek a konverziót, küldd ki gyakrabban a hirdetést.

 

2. Ablakon kidobott pénz

Megesett már veled is, hogy vásároltál egy webáruházban, aztán azonnal belebotlottál a hirdetésébe a Youtube-on, Facebookon vagy más helyen?

 

Alapfokú, de gyakori hiba, hogy azoknak is futtatod a hirdetést, akik már konvertáltak, azaz feliratkoztak, letöltöttek, vásároltak – célodtól függően. Sok pénzt el lehet szórni feleslegesen, ha nem zársz ki bizonyos csoportokat a remarketinghirdetésedből. Figyelj erre oda!

 

3. Remarketing letudva

Tegyük fel, Béla a keresőből weboldalad azon oldalára érkezik, ahol fogfehérítést kínálsz. Mi érdekli Bélát? Hát a fogfehérítés. Mit fog tenni Béla, ha a fogpótlás-hirdetésedbe botlik folyton bele? Semmit. Te pedig minden egyes hirdetésmegjelenésért fizetni fogsz, mint a katonatiszt.

 

Van, aki annyira megörül a remarketing lehetőségének, amikor megtudja, milyen klassz dolog ez, hogy azonnal el akarja kezdeni. Aztán meglátja, mennyire összetett a dolog, hány különböző üzenetet kellene megfogalmazni a sok lehetséges célcsoportnak. Hány különböző listát kellene felállítani, majd azokból hány különböző kombinációt létrehozni.

 

Van, aki megijed ettől, belezavarodik, vagy elfárad. Ezért megelégszik annyival, hogy kitolja ugyanazt az üzenetet mindenkinek, ezzel letudja a remarketinget.

 

Ezzel nem lehet elérni a célt. Szegmentálni kell a látogatókat, és az egyes szegmenseknek külön hirdetéseket érdemes futtatni. Ha nem így csinálod, inkább el se kezdd.


4. Bedobod Bélát a sűrűbe

Most képzeld el, hogy a fenti Béla hosszasan böngészi a fogfehérítést kínáló oldaladat. Nem veszi fel veled a kapcsolatot, hanem “még gondolkodik rajta”. (Tudod, ez jelenti azt, hogy sosem látod többet.)

 

De te fifikás vagy, így remarketinghirdetésekkel visszahívod weboldaladra: Béla a hirdetésedről egyenesen a nyitólapodra érkezik.

 

Mondom a nyitólapodra. Hát ez nem jó hír. Olyan oldalra kell érkeztetni Bélát, ami konverzióra lett kitalálva. Ahol minden, a bizalmat felépítő, döntést ösztönző információt megkap. Ahol azonnal konvertálhat. Igen, külön landing page-t, azaz érkezés oldalt kell készítened minden egyes ajánlatodhoz, különben elveszíted a visszacsábított érdeklődőt.

 

5. A robotpilótára bízod

Az a jó a remarketingben, hogy miközben végzed a napi teendőidet, a hirdetések automatikusan szállítják a vevőket. Azaz majdnem automatikusan.

 

Ugyanis nem spórolhatod meg, hogy rendre új hirdetésverziókat küldj ki, hiszen a hirdetések jellemzője, hogy elfáradnak: annyiszor jelentek már meg, hogy hozzászokott, aki látta. Ha pedig hozzászokott a szeme, akkor észre sem veszi.

 

Vagy mi van, ha valaki odakommentelt valami szemetet a hirdetésed alá? Ha nem csekkolod rendszeresen, észre sem veszed, hogy pénzt fizetsz a negatív vélemény futtatásáért.

 

És mi van, ha közben a versenytársad jobb ajánlattal állt elő, és most ő viszi el a vevőidet? Idejében észreveszed a bajt, ha figyeled az Analitikádat vagy a Facebook hirdetéskezelőjét.

 

És itt tisztelegjünk azok előtt a hirdetések előtt is, amik januárban még mindig rendkívüli karácsonyi akciót hirdetnek:)

 

Ugye érted már, miért nem szabad teljesen a robotpilótára bízni a remarketinget?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook