Honlaptanácsadó blog

Mitől döglődik sok profi honlap?

A kiszervezés nem ördögtől való dolog

Írta: Varga Klára

Kétféleképpen lehet csalódni egy honlapban: ha az eleve rossz, vagy ha rosszul használják. Az első esetről sokat írtam már. Most nézzük, hogyan lehet kukatöltelék a drága pénzért készített honlap is.

Nem tagadom, nem hiszek a házilag barkácsolt weboldalak sikerességében. Ha ki kell festeni a lakást, festőt hívok, ha gyorsan kell jó kaja, akkor a kedvenc pizzafutáromat.

 

Nem azért, mert képtelen lennék teddyhengerrel végigmenni a falon, vagy nálam nem kel meg a pizzatészta. Hanem azért, mert 

 

1. profi munkánál alább nem adom

2. az időm drága, és inkább a cégemmel és a családommal foglalkozom ahelyett, hogy új szakmát tanuljak.

 

Tehát a profi honlapkészítésben és a profi honlapokban hiszek. De nap, mint nap szembesülök azzal, hogy a legprofibb honlap is elvérzik a napi versenyben, ha…

 

… és jöjjön akkor a 3 leggyakoribb hiba, ami miatt a profi honlap egy kanyi vasat sem termel.

 

 

1. “Ja, hogy egy honlappal ennyit kell foglalkozni?”

Ha kész a honlap, akkor te jössz: valamit kezdeni kell vele. Kell rá tartalom, fotó, videó, aztán még több tartalom. Be kell indítani a blogot, ha új esemény, akció van a cég életében, nem szabad, hogy a weboldalról lemaradjon.

 

Kell még mindehhez Facebook, ami jópofának tűnik, de hamar kiderül, hogy napi szinten tartalmat előállítani kemény dolog, és nem biztos, hogy ezt a feladatot Pirike, a titkárnő tudja legjobban ellátni. Mert posztol ugyan cuki kiskutyafotókat, amiket sokan lájkolnak, ez finoman szólva is kevéssé öregbíti a brand hírnevét.

 

Márpedig folyamatosan megújuló, jó stílusban megírt tartalom nélkül nem könnyű eladni a neten, főként szolgáltatást nem.

 

Az egyedi stílus, a megjegyezhető kisvállalati márka megteremtése a vállalkozás elsődleges prioritású ügye kell, legyen.

 

 

2. Elkényelmesedés

Amikor ezt a cikket írom, 9.07 milliárd weboldal található a weben. Az adat nem biztos, hogy pontos, de egyet biztosan jól mutat: sok. Nagyon sok.

 

Ezt a többmilliárd weboldalt leginkább egyetlen keresőn keresztül keresik a felhasználók, ez pedig a Google. A Google egyik óriási “hibája”, hogy egyetlen darab első találati oldallal rendelkezik, ahol összesen 10 találat kaphat helyt.

 

Tehát piszok nagy a verseny az első helyekért. Aki ebben a versenyben egy kicsit is lazít, az lemarad.

 

Ha nem dolgozik valaki a vállalkozásodban rendszeresen azon, hogy a célcsoport mellett a Google-nak is cukorbonbonokat potyogtasson időről időre, akkor a jól keresőoptimalizált honlap is el fog tűnni a süllyesztőben.

 

 

3. Zéró marketing

A honlap fontos marketingeszköz, de önmagában nem elegendő. Miért?

 

  • Mert nem jön szembe a célcsoporttal az utcán, tehát oda kell vezetni őket (AdWords, Facebook, szórólap, DM, bármi).

  • Ha a célcsoport ott van, akkor meg kell győzni őket, hogy vásároljanak is. Ez sem megy egy csapásra. A bizalomépítés fontos eszköze lehet a hírlevél és a blog, ám nem elegendő ahhoz, hogy a pénztárcák megnyíljanak.

 

Ha csak írsz, legyen az bármilyen jó is, a fejekben úgy fogsz megjelenni, hogy remek ingyenes hírforrás/tartalomszolgáltató/tanácsadó, stb. vagy.

 

Az te dolgod, hogy a fejekbe azt is elültesse, hogy vállalkozás vagy, akinél pénzért mindenféle jó dolog kapható, amivel a célcsoport jól jár.

 

 

Mi a megoldás?

Sok vállalkozás ott lő mellé, amikor elkészíttet egy jó honlapot, hogy nem becsülik fel pontosan, mekkora erőforrásra lesz szükség a weboldal működtetéséhez. És itt nem csupán időre gondolok, hanem tudásra is. Íráskészségre a jó blogcikkekhez, keresőmarketing tudásra a keresőbarát szövegíráshoz, marketinges tudásra a jó kampányokhoz.

 

De van megoldás: a kiszervezés. A kiszervezés az én olvasatomban annyit jelent, hogy olyan ember végzi a munkát, aki ért hozzá. Aki számon kérhető, mivel fizetsz neki ezért a munkáért. Mert Pirike a cégben mondhatja, hogy “de hát én nem értek ehhez”, de egy szakosodott vállalkozás nem teheti ezt meg.

 

Amire nincs ember, idő vagy tudás a vállalkozáson belül, azt ki kell szervezni.

 

Tudom, hogy nem mindig egyszerű előteremteni a pénzt arra, ami nem az azonnali életben maradáshoz szükséges. Az okos vállalkozó azonban tovább lát az orránál: tudja, hogy befektetés nélkül nincs növekedés.

 

Az okos vállalkozó tudja, hogy egy döglődő honlap sokkal nagyobb veszteség, mint a pénz, amit kifizetett érte. Egy döglődő honlap annyi pénzbe kerül, amennyi potenciális megrendeléstől elesel miatta.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook