Honlaptanácsadó blog

Mi kell ahhoz, hogy nálad is feliratkozzanak végre?

Az email marketing él és virágzik

Írta: Varga Klára

Átnézted már saját feliratkoztató oldalad? Mindent rendben találtál? A feliratkozási arány is jó? Ha van mit javítani, tarts velem!

Szóval, múlt héten ott hagytuk abba, hogy a rémhírekkel ellentétben nem múltak el azok az idők, amikor jó arányban lehetett email címeket begyűjteni. Az email marketing működik ma is, “csak” ügyesebben kell csinálni.

 

1. Jaj de fáj!

Ha 10 éve kiírta valaki, hogy “Hírlevél”, boldog boldogtalan adta meg email címét. Ez tényleg nem megy már. Olyat kell adni, amit nélkülözhetetlennek érez a célcsoport.

 

Emlékszel a pain pointra? A fájdalomküszöbre. (Szuperügyfél 14. oldal)

 

Meg kell találni, mi az a pont, ami legjobban fáj a célcsoportnak.

 

  • Mi kínozza annyira, hogy egy email cím megadása lényegtelen apróságnak tűnik a megoldáshoz képest?
  • Mi az, ami annyira provokatív, hogy nem tud ellenállni a labda lecsapásának?

 

A te célcsoportodnak mi a legnagyobb gondja? És mi az ígéret, amiért hajlandóak az első lépés megtételére és feliratkoznak nálad?

 

2. A termékrecept

Ha megvan a pain pont, kell egy termék, ami a megoldást rejti a csillapíthatatlan fájdalomra. Ez lehet könyv, ebook, hanganyag, tanfolyam, videó, demó, munkafüzet – de ezt te is tudod.

 

A feliratkoztató termék ingyenes, ezt azért szögezzük le. Ám ez nem jelenti, hogy kevesebb gonddal készül, mint egy fizetős termék. Ez lesz az első benyomás, amit a célcsoportra gyakorolni fogsz. És az első benyomásra nincs még egy lehetőséged.

 

A termék legyen

 

  • azonnal megkapható,
  • gyorsan elfogyasztható,
  • laktató,
  • és könnyen megemészthető.

 

3. Adj a szemnek is!

Eszembe jutott egy vicces történet. Van egy régi kedves ügyfelünk, aki weboldalszerkesztő csomagokat árul. (Júzer regisztrál, kártyával fizet, majd nekifog saját honlapja elkészítésének.)

 

Egyik nap bement az irodájába egy előfizető, és kérte a dobozt. Igen, a termék dobozát, amit a weboldalon a választott csomag mellett látott. Mondhatnám, hogy ez egy túl jól sikerült termékábrázolásunk volt:)

 

Hogyan is vásárolunk a boltokban? Ha megtetszik egy ruha, egy arckrém, egy cipő, biztos, hogy hozzáérünk, megtapogatjuk.

 

Fontos, hogy honlapodon is a lehető legplasztikusabban mutasd meg még a hírlevélsorozatod vagy könyvelési demóprogramod is.

 

Itt lehet egyedi(!) formába önteni különféle termékeket. Van ingyenes és van fizetős is, érdemes kipróbálni. A megvalósítást bízd profikra: mutasd meg grafikusodnak, merítsen ebből ötletet. Gagyival csak gagyi érdeklődőket fogsz szerezni.

 

Szóval, nem elég, hogy nélkülözhetetlen, amit adsz, hanem annak is kell látszania. Ez a jó designon múlik.

 

4. A mesterlövész

Hirdetni kell. Hirdetni KELL. Rengeteg feliratkozót kell gyűjtened, mert a legjobb online marketing módszer sem alkalmas arra, hogy minden feliratkozóból ügyfelet gyártson.

 

Kevés honlap képes hirdetés nélkül elegendő feliratkozót gyűjteni.

 

Amikor hirdetsz, legyél olyan pontos mint egy mesterlövész. Fogalmazz pontosan: kinek és mit kínálsz? Miért lesz az hasznos? Mit veszít, aki erről lemarad?

 

És még egy tanács: ne dőlj be a Facebook és az AdWords üzeneteinek, hogy “több lájkot is elérhetsz, ha…”, vagy “több kattintásod is lehetne, ha…” A sok kattintás nem neked jó, hanem a Facebooknak és az AdWordsnek.

 

Neked a minőségi kattintás jó, amit pontos célcsoport-meghatározással, és pontos hirdetésszöveggel (-képpel) fogsz elérni.

 

5. Landing page - i-re a pontot

Az ugye világos, hogy a hirdetésről a landing page-re érkezik az érdeklődő. Ennek célja, hogy ott és akkor, tehát AZONNAL konvertálja a látogatót. (Jelen esetben ez azt jelenti, hogy megadja email címét.)

 

Mi kell ehhez?

 

  • A plasztikus terméket csábítóan ábrázoló design
  • Egy baromijó cím és alcím
  • Egy rövid bevezető, ami a termék előnyét 1-2 mondatban leírja.
  • Egy rövid űrlap, ahol egy nevet és egy email címet kérsz be.

 

És…

 

Mindennek ki kell férnie úgy, hogy a látogató ezeket a fontos infókat görgetés nélkül lássa.


  • Plusz ezek alá még szoktam tenni a szkeptikusok kedvéért egy 4-5 mondatos, még inkább felcsigázó, ösztönző szöveget

  • és egy fotót, hogy arc is legyen a termék mögött. Sokat számít.


A landing page akkor lesz jó, ha minden apró eleme azért dolgozik, hogy feliratkoztasson. Minden szó, minden pixel számít.

 

Az a pár mondat, amit ide írsz, állítom, hogy nagyobb munkával kell, hogy elkészüljön, mint a régi szép idők hosszú sales oldalai.

 

Nézd át saját feliratkoztató oldaladat. Próbáld meg szűz szemmel, egyúttal kritikusan átnézni. Mindent rendben találsz, vagy van egy-két kérdőjel, hogy valóban OK-e amit csinálsz?

 

Kommentben írd le, válaszolni fogok!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook