Honlaptanácsadó blog

Interjú - kéményes trükk, mikuláskötény, rénszarvasmatrica

Interjú sikeres vállalkozókkal sorozat

Írta: Varga Klára

Ki az a vállalkozó, akinek olyan repülőrajtot vett az üzlete, hogy a honlap indulása után 2 héttel fel kellett vennie egy plusz alkalmazottat?

Ki az a vállalkozó, aki bár most indult, máris kedvére válogathat a tömegesen érkező partnerajánlatok közül?

Ki az a vállalkozó, aki egy konferenciára, hm… érdekes ruhában ment el - és ezzel a húzással rögtön szerzett magának 70 megrendelést?

Az elmúlt 11 év során, amióta a Mercus Stúdió létezik, több száz vállalkozóval dolgoztunk együtt, akiktől rengeteget tanultunk. Szeretném, ha te is megismernéd ezeket a különleges embereket.

 

Tervezem, hogy időről időre leülök beszélgetni azokkal az ügyfeleinkkel, akik gondolkodásmódja, habitusa, hozzáállása példaként szolgálhat. Ne csak én osszam mindig az észt, beszéljenek ők is, hisz érdemes tőlük tanulni.

 

Elsőként hadd mutassam be Toldy Évát, a Mikulásiroda ügyvezető-tulajdonosát.

 

 

Honnan jött az ötlet, hogy Mikulásirodát nyiss?

A kislányom mindig azzal nyaggatott, hogy ő miért nem kap soha olyan levelet, ami csak és kizárólag neki szól. Amikor jövünk haza az oviból, anya egyre-másra veszi ki a sok levelet (számlát) a postaládából, és egyik sem neki jött.

 

Tudni kell még, hogy nálunk az egész család mikulásmániás. Több honlapot ismertem, ahol levelet lehet rendelni a Mikulástól. Na, ez pont jó, Mikulás is, meg levél is Briginek, 2in1, ez kell nekem!

 

Kiválasztottam az egyik céget, megrendeltem a mikuláslevelet, de amikor megérkezett, nem volt benne öröme. Nekem sem, mert annyira gagyi volt: az én nevemre jött, feladóként egy bt. nevével, a levél pedig hemzsegett a helyesírási és stilisztikai hibáktól.

 

Meg is írtam a cégnek a véleményemet, akik azt válaszolták, ha nem vagyok elégedett, jövőre ne rendeljem meg. Részükről ezzel lezártnak tekintették a dolgot. Na, ekkor határoztam el, hogy majd én megcsinálom – jobban.

 


Milyen lépcsőfokai voltak a vállalkozás megvalósításának?

sikeres_vallalkozok_1.pngIdén január-februárban elkezdtem építeni a Facebookon a Mikulásiroda Hírcsizma oldalt. Maga a Mikulás, mint téma nagyon kötött a decemberi időszakhoz, de gondolnád, hogy minden áldott napra tudtam írni valamit, vagy egy éppen aktuális témához mindig hozzá tudtam kapcsolni a Mikulást?

 

Talán emlékszel, amikor az idén húsvétkor esett a hó. Akkor egy olyan fotót posztoltam, ahol a Mikulás és a Húsvéti Nyuszi szkanderozott.

 

A Facebookkal párhuzamosan készült a Mikulásiroda éves marketing terve, melyhez egy céget kértem fel, de teljesen felesleges kiadás volt. Én elmondtam a terveimet és ötleteimet, ők meg leírták ugyanazt hatvanezerért.

 

 

Olyan profin kitaláltad, hogy nem tudtak semmit hozzátenni?

Lehet, de akkor miért nem mondták meg nyíltan? Na, mindegy.

 

Közben kerestem egy grafikust-webest-marketingest – de itt is melléfogtam, mert a kiválasztott cég több hónapnyi elvesztegetett idő után visszamondta a munkát egészségügyi okokra hivatkozva.

 

Ekkor már május volt, és weboldalam még nem volt. Leültem a gépemhez és átolvastam a beérkező maileket. Ezek között találtam rá a honlapkészítő ajánlatotokra.

 

 

Éva, nem mondod, hogy addig nem volt napi betevőd a Honlaptanácsadó blog?:)

Tévedni emberi dolog:)

 

Szóval, elolvastam az ajánlatot, megnéztem a referenciáitokat és 2 percen belül már hívtalak is, hogy feltétlen beleférjek a 10 cég számára felkínált ajánlatba. Pár nap múlva pedig személyesen is találkoztunk. Egy hónapon belül kész volt a Mikulásiroda weboldal, amit azóta is imádok.

 

És ez itt a reklám helye: Attila nagyon készséges, azonnal segít, ha valamiben kell: ma telefonban megtanította nekem gyorsan, hogyan kell kampányhoz landing page-t létrehozni.

 

 

És az én szarkasztikus humorom smafu?... 

Mit gondolsz, mi a három legfontosabb dolog, amitől ilyen sikeres a Mikulásiroda?

A maximalizmusom és a szisztematikus munka. Harmadik így hirtelen nem jut eszembe.

 

 

Akkor segítek: nem csak az vezérelt, amikor a vállalkozást kitaláltad, hogy pénzt keress. Tudom, hogy legalább ugyanennyire fontos neked, hogy örömet okozz. Egy kicsit jobbá teszed a világot.

Ez így igaz. Ha ez átjön a vásárlóknak is, az plusz öröm nekem.

 

 

Voltak-e mélypontok, megingások, hogy valóban sikeres lesz-e a projekt? Mi lendített át ezeken?

Egy percig nem éreztem azt, hogy itt a vég, abbahagyom, mert nem volt ilyen. Alapjában véve egy vidám természet vagyok, így sikerül gyorsan túltennem magam azokon a dolgokon, amelyeken a vállalkozók általában meginognak, jó ötleteim vannak és sok-sok segítségem. Itt van pl. Mikulás, aki nem csak a gyerekek barátja:)

 

 

Milyen költségeid voltak a Mikulásiroda beindításakor?

A honlapkészítésen, a logó- és levélpapírtervezésen kívül egyelőre csak apróbb kiadások voltak. Pl. postafiókbérlés, ahová a gyerekek küldhetik a Mikuláshoz írt rajzos leveleket.

 

 

Hogy állsz a marketing-mumussal? Sok kisvállalkozást láttam már elvérezni amiatt, hogy kész az ötlet, kész a weboldal, marketingre viszont nem maradt pénz és energia.

online_marketing_sikeres_vallalkozo.jpgA Facebookon rendszeresen hirdetek meg posztokat, ez szinte filléres tétel és nagyon eredményes. Ehhez persze tudni kell jól célozni.

 

Mivel piros az autóm adott, hogy rénszarvasokkal lesz felmatricázva.

 

Az unokatestvérem szappanöntéssel foglalkozik, nagyon klassz mikulásszappanokat készített, amiket meglepetés-ajándékként küldünk ki az anyukáknak. Kevesen tudják, hogy a mikulás úgy jut be legkönnyebben az otthonunkba, hogy bebújik egy szappanba, megveszed, hazaviszed – ez sokkal egyszerűbb, mint a kéményes trükk.

 

A tartalommarketinget is fontosnak tartom: a weboldal blogjában pl. már több, mint száz Mikulásvers szerepel, egyszer majd talán ezekkel sikerül a Google első tíz találatában megjelenni.

 

Vendégbloggereket is hívtam az oldalra, akiket arra kértem, hogy írjanak nekem cikket a Mikulással kapcsolatosan. Egy állatorvos lány csak nézett, nem is értette, hogy mit szeretnék. Elmondtam neki, hogy írjon arról pl. hogy amikor ott van a rengeteg mikuláscsoki, ne etessék vele pl. a kutyát, macskát, mert nem tesz jót neki.

 

Marketing bármi lehet, csak ötlet kell hozzá. Múltkor egy női konferenciára mikuláskötényben mentem el. Ebből is lett rögtön 70 új megrendelésem. A keresztmarketing pedig akaratlanul talált meg: sokan keresnek meg jobbnál jobb együttműködési ötletekkel - de erről egyelőre nem szeretnék többet elárulni.

 

 

Naponta hány órát dolgozol a Mikulásirodán? Mi a te munkád, mi az, amit az alkalmazottak végeznek, mi az, amit kiszervezel?

Kevés a napi 8 óra, már alkalmazottunk is van, aki az ügyfélszolgálati feladatokat látja el, a könyvelőnknek pedig kiszerveztem a számlák megírását. Külsősként pedig grafikusunk, szövegírónk, ti mint honlapkészítők és online marketingesek, ill. a férjem végzi a linképítést.

 


honlap_marketing_csomagok.png

 

Honlap + marketing csomagok:

Az okos vállalkozó nem elégszik meg csupán egy jó honlappal, vevőket akar, lépéselőnybe akar kerülni. Erre találtuk ki a honlap + marketing csomagokat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Mik a távlati terveid?

Szeretnénk egy Mikulás Akadémiát alapítani, ahová tanulni várjuk azokat, akik a Mikulásiparban szeretnének tevékenykedni és megtanulni, hogyan legyenek tökéletes Mikulások. Az Akadémia kétnapos tréningeket szervez, aki elvégzi, annak munkalehetőséget kínálunk rendezvényeken, óvodákban, magánházaknál.

 

 

Több kisvállalkozói közösség tagja vagy: mit gondolsz, mi az a plusz, amiért te sikeres vagy, a vállalkozók többsége viszont nem az?

Sokan évekig csak gondolkoznak azon, hogy mivel is foglalkozzanak, mire van kereslet. Aki megtalálja a testhezálló ötletet, annak azonnal cselekednie kell, nem lehet várni, mert más megcsinálja helyetted. Én mindenképpen vállalkozásban gondolkodtam, szezonális munkában, mert nekem is kicsi gyerekem van, vele is sok időt szeretnék tölteni.

 

 

Ha egyetlen mondatban kellene megfogalmaznod egy jó tanácsot induló magyar kisvállalkozóknak, mi lenne az?

Ne add fel - az álmaidat valósítsd meg, de először kicsiben gondolkodj.

 

(Köszönet Toldy Évának, hogy elsőként kötélnek állt, és betekintést engedett a kulisszák mögé.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook