Honlaptanácsadó blog

Hogyan írj honlapkészítéshez jó szöveget?

Üdvözlöm, Kis Béla ipari tömlő-csatlakozó szakértő vagyok

Írta: Varga Klára

„Üdvözlöm, Kis Béla ipari tömlő-csatlakozó szakértő vagyok.” Ha szeretnéd megismerni a Béla teljes bemutatkozó szövegét és nem mellesleg az is érdekel, hogyan írj honlapkészítéshez szöveget, olvass tovább!

Evezzünk – legalábbis egy rövid időre – komolyabb vizekre! Ígérem, a Bélára is visszatérek a cikk végén.

 

A hivatalos vs. empatikus szöveg honlapkészítéshez

Az alábbi két szöveg létező honlapszöveg. Melyik tetszik? 

 

„A projekt átadását követően állunk ügyfeleink rendelkezésére, ha a honlap optimális működését érintő problémáik merülnének fel.”

 

Vagy:

 

„Ön is tart attól, hogy lesz egy szuper honlapja, de nem fogja tudni eredményesen használni? A honlap átadása nem jelenti azt, hogy hátra dőlhet: itt kezdődik el az Ön igazi munkája, az ügyfélszerzés. De jó hírem van: ekkor sem hagyjuk magára, hiszen mindkettőnk közös érdeke, hogy honlapja eredményesen működjön.


Az első verzió hivatalos („projekt”, „optimális”). Ígérete szerint a tudás birtokában álló cég majd elmagyaráz valamit, ha eléje járulnak az ügyfelek. Nem egy emberről beszél, hanem általában az ügyfelek halmazáról. A megfogalmazás tárgyilagos, nem életszagú. Nem alkalmas arra, hogy vágyat ébresszen az érdeklődőben, hogy megkapja a szolgáltatást. Senki nem vágyik arra, hogy "a projekt átadását követően rendelkezésére álljanak". Arra, hogy segítsék, már inkább. Nézzük, hogyan lehet ezt másképp:

 

Hogyan írj empatikus szöveget honlapkészítéskor?

A második honlapszöveg egy platformra helyezi a szolgáltatót és az ügyfelet. Emberi nyelven szól, a beszélt nyelv szóhasználatával. Így csináld:

 

  1. Egy emberhez szólj (hát persze, az ügyféljelöltek nem csoportokba verődve keresnek szolgáltatót), szólítsd meg az olvasót („ön”).
     
  2. Vesd fel a problémát, ami az ügyféljelöltet foglalkoztatja („lesz egy szuper honlapja, de nem fogja tudni eredményesen használni”).
     
  3. Pozícionáld magad egy térfélre az olvasóval, hangsúlyozd, hogy közös célért dolgoztok („mindkettőnk közös érdeke”).
     
  4. Kínálj megoldást a problémára („nem hagyjuk magára”).

 

Észrevetted, mennyivel életszerűbb szavakat használ a második verzió? Nem másodfokú ítéletet hozunk, hanem gyakorlatilag beszélgetünk az ügyféllel, és mi másról, mint róla!

 

Mutasd meg szöveged stílusával, hogyan állsz hozzá az ügyfélhez! Hogy érted őt, és mindent meg fogsz tenni, hogy elégedetten zárjátok le az együttműködést. Ha ez nem derül ki világosan és egyértelműen már honlapodon, a látogatók nem fogják észrevenni, hogy mennyivel többet nyújtasz versenytársaidnál. A legtöbb olvasó el sem fog jutni addig, hogy a kapcsolatot keresse veled.

 

Térjünk vissza Bélához – a bemutatkozó szöveg a honlapon

Így mutatkozik be Béla honlapján:

 

„Üdvözlöm, Kis Béla ipari tömlő-csatlakozó szakértő vagyok. Ha éjszakánként álmatlanul hánykolódik ágyában a sok gond miatt, amit ipari tömlő-csatlakozója okoz, ha már a barátai is kerülik deprimált hangulata miatt, ha már családja sem áll szóba Önnel, hívjon MOST, segítek!”

 

Ahelyett, hogy a telefon után nyúlnál, olvass el inkább még egy bemutatkozó szöveget:

 

„Célunk, hogy partnereinket maximálisan kielégítsük. Minőségi szolgáltatás reális áron.”

 

Melyik tetszik? Remélem, egyik sem.

 

Legyünk túl gyorsan a másodikon: ha a partner kielégülést keres, nem hozzád fog fordulni. Jó, tudom, nem pont így hangzanak ezek a tipikus, semmitmondó bemutatkozások, de virtuálisan annyira körbehízelgik az olvasót, hogy ez jut eszembe róla. Meg az, hogy semmit sem tudtam meg.

 

A bélás egy határozottan terjedőben lévő marketing-iskola bemutatkozás-típusa – kicsit (és tényleg csak egy kicsit) sarkítva. A szövegből süt, hogy az írónak fogalma sincs arról, a célcsoportot valójában milyen problémák foglalkoztatják. Gőze sincs sem az iparágról, sem a vevőkről, minimális fáradtságot se vette, hogy beleássa magát a témába, vagy legalább beleképzelje magát a célcsoport helyébe. Így előveszi a jó öreg marketing-kliséket, és elpuffogtatja őket jó pénzért.

 

Mintha egy Teleshop reklámba csöppentünk volna. Ugyanolyan személytelen, mint a semmitmondó üzenet. Ráadásul a reklámszag sok igényes ügyféljelöltet inkább taszít, mint vonz. Hát kérem, a nagyüzem!

 

Hogyan írj jó bemutatkozó szöveget?

  1. Legyél személyes: írd le azt, amiért valóban dolgozol, ne azt, amit 100 másik cég is ír, vagy amit a legtöbb cégvezető gondol, hogy elvárnak tőle az ügyféljelöltek.

  2. Legyél hiteles, ne használj üres reklámszólamokat.

  3. Fogalmazz úgy, ahogy az életben is fogalmazol.

  4. Az ügyfélről is szóljon a szöveg, ne csak rólad. 

  5. Ne csak az ügyfélről szóljon, hanem tudjunk meg valamit rólad is. Sem az akadémiai székfoglalódra, sem kisállatod nevére nem kíváncsi az olvasó. Sokkal inkább rád, mint emberre.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook