Honlaptanácsadó blog

A millió forintos blogcikk titka

A jó sztori elad

Írta: Varga Klára

Véleménye és blogja mindenkinek van – na jó, kis túlzással. De hány vállalkozónak van lyan blogja, ami az egyik fő bevételi forrása? Nem soknak, pedig lehetne.

Én nem vagyok író. Nem vagyok jó előadó. Nem vagyok tanító. Helyesírási hibákat is vétek.

Mégis, van olyan írásom, aminek hatására az egyik olvasóm 10(!) év után eldöntötte, hogy ügyfelünk lesz.

Van olyan, amit közel tízezren töltöttek le.

És van olyan írásom, ami több millió forint bevételt hozott.

És ezt te is meg tudod csinálni!

Ha a milliós blogcikk a célod, akkor egyet biztosan el kell felejtened: a kifogások keresését. Elmondom azt a 4 dolgot, amit eddig csak azokkal az ügyfeleinkkel osztottam meg, akiknek meggyűlt a bajuk a cikkírással. 

 

 

“Nincs ötletem, miről írjak”

Tudom, hogy sokszor nehezen ülsz le cikket írni.

 

Azt is sejtem, hogy a rengeteg napi teendőd között nem könnyű időt szorítani a blogolásra.

 

És gyakran ott van a görcs is: vajon érdekes vagyok-e másoknak?

 

Kezdjük az utolsóval: nem. Nem vagy érdekes, bocs. A vevő számára saját maga érdekes.

 

Ha napi kapcsolatban vagy ügyfeleiddel, vagy rendszeresen kikérdezed az ügyfélszolgálatot, az értékesítést az ügyfelekkel szerzett tapasztalataikról, önteni fogják a sztorikat.

 

Mi foglalkoztatja a vevőt? Milyen kételyeik vannak, miben bizonytalanok? Milyen kérdéseket tesznek fel? Mitől tépte ki a maradék haját az ügyfélszolgálat? Milyen furcsa, vicces, tanulságos dolog történt a múltkori tárgyaláson?

 

Ha az ügyfelekről írsz, az tetszeni fog. Aranybánya a jó cikkhez.

 

Ha magáról írsz, akkor is az olvasóról szóljon az írás. Ha a vállalkozásodról, akkor az az ügyfél vállalkozásáról szóljon. Ha a saját sikereidről, az az ügyfelek sikere legyen.

 

Még egyszer mondom: nem te vagy érdekes. Az inspiráció érdekes, amit tőled kapnak.

 

 

“A blogolás csak púp a hátamon”

Hadd kérdezzek valamit: csak azért lettél vállalkozó, hogy sok pénzt keress?

 

Vagy van egy mélyebb mozgatórugód is? Pl., hogy másoknak segíts. Vagy átadd tapasztalatodat. Hogy taníts. Hogy fejleszd az ízlésüket. Kicsivel jobbá tedd az életüket. Ahány sikeres vállalkozó, annyi mozgatórugó.

 

Hogy ez patetikus? Szerintem nem. Azt látom, hogy a sikeres (online) vállalkozók elsődleges mozgatórugója sosem a pénz. Az csak a nagyon is szerethető melléktermék.

 

Hiszek abban, hogy téged is motivál valami, amit tenni akarsz az emberekért. Hogy ez sok emberhez eljusson, a legjobb eszköz az írás.

 

Ne írni akarj. Ne a napi/heti penzumot akard letudni. A motiváció kifogyhatatlan forrás: ötletet ad, inspirál nap, mint nap.

 

 

“Nincs azonnali eredmény”

Nincs bizony. De vajon a te példaképeid a balatoni lángossütők, akik egy nyár alatt akarnak meggazdagodni?

 

Na ugye.

 

Egy vállalkozás sok minden másról is szól, mint az eladás. Miközben minden az eladásról szól.

 

Eladunk, amikor posztolunk a Facebookon. Eladunk, amikor bemutatkozunk egy vállalkozói társaságban. És eladunk akkor is, amikor blogolunk.

 

Minden egyes írás egy lépcsőfok a bizalomépítésben. Égy lépcsőfok az olvasók szíve felé. (Akár meg is utálhatnak, benne van a pakliban. De belőlük úgysem lett volna ügyfél.)

 

Tudod, mit mondott nekünk egy fiatalember, aki most hétfőn volt nálunk első megbeszélésen honlap-ügyben? Hogy az Örkény-cikk volt az a pont, hogy végképp eldöntötte, velünk akar dolgozni.

 

Fantasztikus, mire képes egy rövid írás!

 

 

“Egyáltalán nincs eredmény”

Tartalmat gyártani az írás szépségéért dicséretes dolog. De mi vállalkozók vagyunk, akiknek céljaik vannak.

 

És ez a cél nem az írás.

 

Ha – szélsőséges példa – újszülött kiscicákról blogolsz, hamar népszerű lesz a blogod, a Facebookon pedig a Túró Rudi népszerűségét is überelheted.

 

De a lájkolóból, mint ahogy az olvasóból, nem lesz automatikusan vevő.

 

Akkor lesz belőle vevő, ha te vevőt nevelsz belőle. Ez tudatosságot kíván.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


  

Minden témaötletnél legyen a fejedben, hogy ez vajon szolgálja-e ezt a célt? Vajon közelebb viszi-e az olvasót a vevővé váláshoz?

 

Csak azokat a témákat tartsd meg, amik egyértelmű választ adnak ezekre a kérdésekre.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook