Honlaptanácsadó blog

A 8 leggyakoribb online marketing hiba - 2. rész

Online marketing hibák, melyek közül már egyet is öngyilkosság elkövetni

Írta: Varga Klára

A helyzet fokozódik, íme, a 4 további online marketing-öngyilkosság!

A cikk első részét itt olvashatod.

 

Online marketing hiba #5: egy lábon állsz 

Remek, ha van stratégiád, remek, ha vannak ötleteid. Ennél is remekebb, ha meg is valósítod őket. Ha azonban igazán jó eredményt akarsz elérni, több platformon érdemes marketingezned.

 

Hogy miért?

 

  1. Célcsoportod valószínűleg különböző platformokon található meg. Nem minden internetező facebookozik, de attól még használja a Google keresőt. A célcsoport nem minden tagja olvassa az online szakmai lapokat, viszont lehet, hogy előfizetője a print példánynak. (Igen, az is online marketing hiba, ha csak online marketinget folytatsz.)

  2. Ha csupán egy platformon hirdetsz, mi lesz, ha az a platform megszűnik, vagy megváltoznak a kínált feltételek? Pár napos hír, hogy több tucat magyar oldalt törölt a Facebook, köztük számos nagy cég és KKV oldalát is. Remek helyen szerepelsz a Google-ban, legtöbb ügyfeledet a keresőoptimalizálásnak köszönheted. De mi lesz, ha egyszer csak a Google hátrébb sorolja weboldalad, vagy nem jeleníti meg egyáltalán, mint ahogy ez megtörtént a német BMW-vel?

    Változhatnak a játékszabályok, változhatnak a hirdetési tarifák, vagy akár meg is szűnhetnek ezek a felületek. A hirdetési felületek nem a te tulajdonodban vannak, legfeljebb használhatod őket. Ne tegyél fel egy lapra mindent.

  3. A márkaismertség fontos. Hogy márkád ismert legyen, nem elég egy helyen, pl. egy Startlap oldalon egy bannert futtatni. Fontos, hogy a célcsoportod több kontextusban is találkozzon márkáddal. Csak így tudsz igazán beférkőzni a tudatukba.

  4. Mindegyik médium másra alkalmas. Lehet, hogy Google Adwords hirdetéssel remek eredményeket érhetsz el termékértékesítésben, a Facebookon ezzel szemben a hírlevélfeliratkozás fog pörögni.

 

Online marketing hiba #6: nem méred, mire érdemes költeni

Hacsak nem szereted az ablakon számolatlanul szórni a pénzed, tisztában kell lenned azzal, melyik hirdetésed, marketing tevékenységed milyen eredményeket hoz. A legtöbb vállalkozás mérés (és gondolkodás) nélkül költi pénzét ugyanazokra a marketingeszközökre anélkül, hogy fogalmuk lenne arról, milyen eredményt hoznak. A piac azonban néhány év, sőt, néhány hónap alatt is nagyot tud változni. Ami régen működött, ma már lehet, hogy egy petákot sem hoz.

 

A drága és eredménytelen marketing stratégia akár csődbe is vihet egy céget. Ha úgy érzed, aránytalanul sok pénzt költesz el cserébe szerény eredményekkel, de nem vagy tisztában azzal, melyik lyukon folyik el a pénze, kérd minél hamarabb szakember segítségét!

 

Online marketing hiba #7: negatív hozzáállás, avagy itt valami bűzlik

A saját hozzáállásod az üzletedhezhez hatással van mindenkire. Erre mondják, hogy „átjön”. Átjön honlapodon, blogodon, hírleveleiden, Facebook bejegyzéseiden. Anélkül, hogy szavakkal mondanád, pontosan leveszik majd hozzáállásodat. Ha lelkes vagy, hiszel vállalkozásodban, értéket akarsz adni, érezni fogják. Ahogyan azt is, ha fásult és bizonytalan vagy, vagy csupán pénzt akarsz csinálni. 

 

Mik az intő jelek, hogy össze kell szedned magad, és változtatnod kell hozzáállásodon?

 

  1. Nem írsz blogbejegyzést, nem küldesz hírlevelet, nem posztolsz a Facebookon heteken keresztül.

  2. Nem találtál ki új ajánlatot, nem vezettél be terméket, nem indítottál új szolgáltatást 6 hónapja.

  3. Gyakran gondolod, hogy ha az ügyfelek nem lennének ilyen hülyék, mennyivel jobban menne a biznisz.

  4. Gyakran gondolod, hogy milyen kemény az üzleti élet. Bezzeg a piacvezetők, azoknak biztos jó barátaik voltak jó helyen, de minimum a fenekük alá toltak néhány tíz millát a kezdéshez.

 

Őszintén javaslom, ha nem úgy megy a szekér, ahogy szeretnéd, nézz körül saját házad táján, és tegyél meg minden tőled telhetőt, hogy javíts. CSAK ez fog eredményre vezetni.

 

Online marketing hiba #8: sikert, nagyot, azonnal

Baromi jó lenne feladni egy Adwords hirdetést 20 forintért, hogy aztán alig győzzük kiszolgálni az ügyfeleket, akik ölik egymást a 400.000 Ft értékű szolgáltatásunkért.

 

Ilyen azonban nincs. Először neked kell adnod, hiszen a vevőnek tökmindegy, kitől vásárol, a vevőnek te nem fogsz hiányozni. Ha kezdő vagy az online marketingben, talán furcsának tűnhet, hogy miért hirdess pénzért(!) olyan szolgáltatást, ami ingyen van (ilyen pl. egy hírlevél-feliratkozókat gyűjtő kampány). Hiszen te el akarsz adni. Most meg fizess azért, hogy ingyen adhass valamit?

 

Igen. Ugyanis nem lehet addig eladni, amíg nem építettél ki bizalmat és hitelességet. Minél bonyolultabb terméket vagy szolgáltatást kínálsz, annál hosszabb ez a folyamat. Amikor potenciális ügyfeleidet sikerült meggyőznöd, hogy igazi értéket kínálsz, ők fognak téged keresni.

 

Nem vagyok makulátlan én sem, már elkövettem az egyik hibát a 8-ból (sőt, ha a kezdeteket vesszük, talán többet is): amikor évekkel ezelőtt gyerekem született, egy teljes évig nem foglalkoztam a bloggal. Első kézből jön az infó tehát: kemény munkával lehet csak behozni a kihagyást.

 

Te melyik hibát követted már el? Sikerült korrigálnod?

 

 

Facebook