Honlaptanácsadó blog

6 hiba, amit honlapkészítéskor te, mint ügyfél elkövethetsz - 2. rész

Hogyan hozd ki a legtöbbet honlapkészítődből?

Írta: Varga Klára

Ugye te is jó munkát vársz el a pénzedért, amikor honlapot készíttetsz? Naná, és ez így is van rendjén. De vajon mi kell ahhoz, hogy ezt meg is kapd a honlapkészítőtől?

A cikk első részét a honlapkészítés hibákról itt olvashatod.

 

4. A honlapkészítő is ember (bár elismerem, hogy ez nem mindig látszik)

(Bocs a programozóktól, a buta sztereotípiák...)

 

Szóval, képzeld el, hogy van egy ügyfeled, aki rendre pénteken 4-5 körül hív fel problémájával. Akkor, amikor már fél lábbal kint vagy az irodából, amikor gondolataid a hétvégi pálinkázáson (lehet más is) járnak.

 

Hiába küldted át már hétfőn a megbeszélt anyagot, hiába küldtél emlékeztető mailt szerdán, a reakció csak nem jön korábban.

 

Vajon mit jelent ez, azon kívül, hogy kellemetlen neked? Azt, hogy a legutolsó helyen szerepelsz ügyfeled fontossági sorrendjében. Tedd szívedre a kezed: ha érzed, hogy az ügyfélnek egyáltalán nem fontos a projekt, ugyanolyan intenzitással veted bele magad, mint akkor, ha az ügyfél lelkes, érdeklődő, és elismeri munkádat?

 

A honlapkészítővel szintén így van ez: ha a honlapkészítés a vállalkozás életében nyűg, ha nincs a vállalkozáson belül egy megbízott ember, aki kézben tartja a projektet, hogyan várhatod el, hogy a honlapkészítő cég fontosnak érezze?

 

 

5. Érthetetlen feladat

Állítom, hogy a legnehezebb dolog a honlapkészítésben megérteni és átlátni, hogy mire van pontosan szüksége az ügyfélnek.

 

Szerintem a jó honlapkészítés nem azzal kezdődik, hogy te megmondod, milyen menüpontokat akarsz, aztán uccu neki, leprogramozzuk. Neked ugyanis nem a honlapkészítés a szakmád. Remek könyvelő, pályázatíró, kereskedő vagy orvos vagy, és a honlapkészítéshez nem szükséges értened.

 

Egy dolgot viszont muszáj neked, mint ügyfélnek megtenned: világosan, összefogottan beszélni saját vállalkozásodról, ügyfélkörödről, üzleti céljaidról. Akár egy rövid docban is összefoglalhatod a legfontosabb pontokat.

 

Ha nem tisztáztad még magában, mit szeretnél elérni, vagy ha céljaidat nem tudod átadni a honlapkészítőnek, akkor nincs értelme honlapot készíttetni.

 

A feloldhatatlan ellentétek sem segítenek: a „kéne egy blog, de nem lesz időm cikket írni”, vagy a „jó lenne egy webáruház, de nincs rá pénzem” kérdéskört szintén nem fogja tudni a honlapkészítő megoldani.

 

 

6. Késedelmes fizetés

Sok magyarázatra nem szorul a fenti cím: a honlapkészítő is pénzből él, és minden bizonnyal tervez a szerződésben szereplő bevétellel. Ha bizonytalan vagy abban, hogy határidőre teljesíteni tudod-e az esedékes összeget, szerintem inkább jelezd előre, és kérj hosszabb fizetési határidőt. Mindent meg lehet beszélni, ám előre könnyebb, mint utólag. Te sem szereted, ha nem fizetnek ki időben, és így van ezzel más is.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook