Honlaptanácsadó blog

5 bizarr dolog, ami befolyásolja az online vásárlói döntéseket

Pszichológiai segítség a magasabb konverzióhoz

Írta: Varga Klára

Szerinted mi hoz magasabb bevételt: ha árengedményt adsz, vagy ingyenes kiszállítást kínálsz? Ha 15-75% kedvezménnyel csábítasz, vagy az “akár 50% árengedmény” felirattal csalogatod az érdeklődőt?

Jól tudjuk, hogy a vásárlói döntések gyakran nem racionálisan születnek. Íme, 5 bizarr tényező, ami a honlapodon és hirdetéseiden befolyásolja az online látogatókat!

 

1. Nézz a szemembe, ha hozzád beszélek! (De ne a hirdetésemen.)

Teis nyilván tudod, hogy az emberi arcot ábrázoló fotók vonzzák a tekintetet. Sokan használják hirdetésekben, ám kevesen használják jól!

 

Vajon melyik eDM (direkt marketing email) hozott több érdeklődőt?

heatmap.jpg
 

Az a hirdetés eredményesebb, ahol a modell NEM a felhasználóval szemez. Jól mutatják ezt a heatmapek (az online felhasználók szemmozgását vizualizáló diagramok): a narancs foltok azok, ahová az emailes hirdetést olvasók tekintete szegeződött.

 

Nyilván nem az volt a hirdető célja, hogy az olvasók a cuki kisbabát nézegessék, hanem hogy a pelenka legfőbb előnye eljusson a tudatukig.

 

A modell tekintete vezeti az olvasó szemét: ha a vásárlóra néz, az vissza fog nézni, egyenesen a szemébe. Ha viszont oda néz, ahová a vásárlónak “kellene” figyelni, akkor ő is ezt fogja tenni.

 

Úgy állítsd be tehát a terméket/szöveget és a modellt, hogy utóbbi szeme a fontos információra nézzen!

 

 

2. –tól –ig, vagy akár?

kedvezmeny.jpg

 

Szerinted melyik reklám határosabb?

 

Akció! 15-75% árengedmény minden termékünkre!

vagy:

Akció! Akár 50% kedvezmény minden termékünkre!

 

Az első verzió eredménye, hogy a hirdetést olvasó arra számít, hogy 15% engedményt kap. Sorsjegyen is többnyire néhány száz forintot nyerünk, nem a főnyereményt visszük el.

 

A második verzió - bár kevesebb engedményt ígér - mégis ösztönzőbb hatású. "Akár még 50% is lehet a nyereség" - ez beindítja a vadászösztönt.

 

A hátulütője a második verziónak, hogy a vásárlók nem veszik észre, hogy “akár” 50% kedvezmény (tehát maximum ennyi), és csalódottak lesznek, ha egyes termékekre kevesebb kedvezményt kapnak.

 

 

3. Árengedmény vagy…?

ingyenes_szallitas.jpg

 

Vajon mi vonzóbb a vásárlónak? Ha 2.000 Ft kedvezményt kap a termék árából, vagy az 1.400 forintos kiszállítást kapja ingyen?

 

Elárulom: az utóbbi. Irracionális, ugye? Ám ettől még igaz.

 

 

4. Szájbarágás

call_to_action_gombok.jpg

 

Te is azt gondolnád, hogy minden webáruház-látogató számára evidens, hogy valahol lennie kell a termékoldalon egy “kosárba teszem gombnak”, így mindegy, hogy néz ki az a gomb?

 

Hogy ha hirdetésedben ingyenes letöltés kínálsz, akkor az érdeklődő az érkezési oldalon szófogadó kiskutyaként keresgélni fogja az oldal alján lévő gombot?

 

call-to-action gomb színének, méretének, formájának, pozíciójának, feliratának egyértelmű hatása van a konverziók számára.


(Itt olvashatsz arról, hogy saját weboldalunkon 67%-kal nőtt a konverzió a gombszöveg megváltoztatásának köszönhetően.)

 

A call-to-action gomb legyen minél nagyobb, minél feltűnőbb, minél egyértelműbb. Ne kelljen keresgélni, ne lehessen összekeverni a “további infó” vagy tudomisénmilyen gombbal. Told a látogató arcába, hogy megkerülhetetlen legyen!

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

 

5. Fogja? Nem fogja? Ha-ha.

call_to_action_felszolito_mod.jpg

 

Melyik megoldást választanád címsornak?


Havonta tízezreket fogsz megspórolni, ha feliratkozol a …-ra.
vagy
Spórolj havonta tízezreket! Regisztrálj most a …-ra!


Szerintem egymás után olvasva a kettőt, evidens, hogy a második az ösztönző megoldás.

 

Mégis, hány, de hány jövő időben (fogja) és feltételes módban (ha) íródott hirdetéssel találkozom!

 

A jövő idő és a feltételes mód bizonytalanságot sugall. A call-to-action formája a felszólító mód mind a honlapon, mind a hirdetésekben - fogalmazz tehát felszólító módban!

 

Mi az tapasztalatod? Milyen apróságok befolyásolják még a látogatókat az online vásárlásban, a konverziók végrehajtásában?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook