Honlaptanácsadó blog

3 betű, amit eddig elhallgattak előled

Ezért nem lesznek honlapod látogatóiból vevők

Írta: Varga Klára

Ha a honlapod nem termel elég vevőt vagy ügyfelet, annak két fő oka lehet: vagy nincs forgalmad, vagy pedig a látogatókból nem lesznek vevők. Slussz, más baj nem lehet.

Egyéjszakás kaland vs. lánykérés

Az első problémádat a SEO, azaz a keresőoptimalizálás oldja meg. A másodikkal egy jóval kevesebb figyelmet birtokló tudomány, a CRO, azaz a konverzió-optimalizálás foglalkozik.

 

honlaplatogatobol-vevo.png

 

A CRO azt vizsgálja, hogy a honlapodra érkező látogatókból hogyan lesznek vevők. Milyen útvonalakat tesznek meg weboldaladon, míg elszánják magukat a cselekvésre, hogy kitöltsenek egy feliratkozó-/megrendelő űrlapot vagy a kosárba tegyenek egy terméket.

 

A CRO arra ad megoldást, hogy a különböző típusú látogatóid hogyan fognak előbb vagy utóbb fizető vevővé válni.

 

Míg a SEO segítségével megszerzed a látogatódat egy egyéjszakás kalandra, a CRO megtanít, hogyan érd el, hogy a látogatód megkérje a kezedet. (Bocs, fiúk, nem tudtam rátok is érvényes analógiát találni, de szerintem értitek, miről beszélek.)

 

Miért nem beszélt neked eddig senki a CRO-ról?

Jogos a kérdés és kényes. Ha hagyományos honlapkészítői fejjel gondolkodom, akkor azt válaszolom, hogy amikor készen van a weboldal, akkor a honlapkészítő munkája véget ér.

 

Készen van a design, megvannak a kódok, kint van a weboldal és működik. Te kifizetted az árát, és többet nem biztos, hogy beszélsz a honlapkészítővel.

 

De tévedés azt gondolni, hogy attól, hogy a szoftver működik, pénzt is fog termelni. Ez a gyakorlatban dől el: amikor kampányokat tolsz rá, vagy amikor jönnek a látogatók a keresőből.

 

Ekkor mérettetik meg a weboldal igazán. Ekkor válik nyilvánvalóvá, hogy képes-e ügyfeleket termelni vagy sem.

 

Ha érdekel egy igazán bevállalós honlapkészítési módszer, ahol a honlapkészítő (mi) saját magát megméretteti a munkát követően, nézd meg ezt: adatvezérelt honlapkészítés.

 

Ezért nem lesznek a honlaplátogatóidból vevők

Szóval, ha már élesben működik a weboldalad, és a gyakorlat bizony azt mutatja, hogy a vevők finoman szólva is nem rohannak ájulva megvásárolni a cuccaidat, itt az ideje egy alapos felülvizsgálatnak. Keressük meg az okokat!

 

1. Nincsenek céljaid?

Értem, hogy a végső célod, hogy eladd a termékedet vagy szolgáltatásodat. De nem minden vásárlás történik meg azonnal és ezt tudomásul kell venned. Továbbá nem minden látogatód akarja azonnal a termékedet, nem mindenki áll a vásárlási folyamat azonos pontján.

 

Állíts fel sok kisebb célt, és tereld ezek felé a látogatóidat:

 

- értsék meg a termékedet, ezért olvassák írásaidat

- töltsék le a demódat

- töltsék le a csekklistádat

- keressenek meg személyesen

- menjenek el a boltodba

- rendeljék meg a legkisebb értékű termékedet, szolgáltatásodat.

 

Mindezt a Nagy Végső Cél érdekében: hogy később valamelyik nagy értékű termékedet is megvásárolják.

 

2. Nem követed az Analitikát?

A Google Analitika megmutatja, hogyan viselkednek a látogatók a weboldaladon.

 

- Honnan jönnek?

- Melyik oldalra érkeznek?

- Melyik oldalakról lépnek leggyakrabban ki?

- Hol időznek legtöbbet?

- Hányan járnak vissza hozzád?

- Megnézik a stratégiai fontosságú oldalaidat?

- Hol hajtanak végre konverziót és hol nem?

 

Az Analitika világosan megadja ezekre a kérdésekre a választ, így pontosan tudni fogod, weboldalad melyik oldalain kell még dolgoznod.

 

3. Túl hosszúak az űrlapjaid?

Konverziót többnyire űrlapon keresztül hajt végre a látogató. Itt iratkozik fel, itt rendel, ezt tölti ki vásárláskor.

 

Világos, hogy minél több infót szeretnél bekérni a látogatótól. De vedd figyelembe, hogy a ők viszont a lehető legkevesebb infót akarják megadni.

 

4. Unalmasak a címeid?

Ha nem tudod megfogni a látogatód figyelmét a címeiddel, nem fogják elolvasni írásaidat, legyenek azok bármilyen jók. Ha nem hiszel nekem, próbáld ki: küldj ki szuper hírlevelet egy unalmas és egy ütős címmel, aztán nézd meg az átkattintási rátát. Több kérdésed nem lesz:)

 

5. Rosszak a szövegeid?

A szövegírás nem csupán művészet, hanem tudomány. Jó, ha van hozzá veleszületett érzéked, de tanulható, hogyan sződd úgy a szálakat, hogy az előnyök és tulajdonságok felsorolásával élvezetesen vezesd el az érdeklődődet a vásárlásig.

 

Ha tesztelni szeretnéd, hány hol veszíted el az oldalaidon az olvasókat, azt javaslom, fordulj a hőtérképes elemzésekhez.

 

6. Nincs meg a bizalom a látogatódban?

Könnyen megtörténhet, hogy csak arra fókuszálsz, mit szeretnél te elérni. Közben elfelejted, hogy mire van szüksége a vevődnek. Ha nincs meg a bizalom, nem fognak vásárolni.

 

7. Nincs csalid?

A kofák régóta tudják, hogy legegyszerűbben úgy lehet a vevőt megfogni, ha kóstolót adnak a gyümölcsből. Ha ízlik, valószínű, hogy vásárolni fogsz, és ha már vettél egy kiló finom málnát, miért ne vennél az eperből is? Pont ezt a célt szolgálja weboldaladon a csali.

 

8. Homályosak az ajánlataid, nem egyértelműek a call-to-actionök?

Ne tudd meg, hány landing page-et láttam már, ahol az egyik gombbal a terméket lehetett megrendelni, a másikkal a hírlevélre feliratkozni, mellette fent virítottak a menüpontok gombjai. A címsorból nem derült ki pontosan, mi a termék, a mellette álló kép pedig egy teljesen más termék lelopott fotója volt.

 

Azokon az oldalakon, ahol cselekvést vársz el a látogatódtól, szóljon minden arról az egyetlen cselekvésről, semmi másnak ne adj ott helyet.

 

9. Fütyülsz a felhasználói élményre?

Minden a látogatóról szóljon weboldaladon. Találjanak meg minden infót könnyedén, szeressék a weboldalt, töltsenek el ott minél több időt. Muszáj profin kiszolgálnod a látogatóidat, hiszen a figyelmüket egyre nehezebb megfogni, a bizalmukat egyre keményebb munkával lehet csak megnyerni.

 

A felhasználói élmény a webdesigntól kezdve a navigáción és az értékesítési csatornák kialakításán át egészen a gombok színéig és méretéig terjed. Minden, ami webdesign a felhasználói élményt javítja vagy rontja.

 

10. Nem ismered a közönségedet?

Ha nem tudod pontosan, kik a látogatóid, honnan tudhatnád, mit és hogyan tálalj nekik úgy, hogy arra ráharapjanak. Ha nem tudod, kik a potenciális vevőid, akkor nem ismered a problémáikat, így jó megoldást sem fogsz tudni kínálni nekik, a konverzió pedig elmarad.

 

Tudj meg tehát mindent a közönségedről: nézd meg az adatlapjaikat Facebookon, keresd fel a weboldalaikat. Nézd meg, milyen más weboldalakon járnak, milyen Facebook oldalakat követnek? Ott milyen ajánlatokkal találkoznak?

 

Figyeld meg a meglévő vevőidet, ügyfeleidet: kik ők? Honnan jönnek? Mik a céljaik? Mik a problémáik? Miért választottak téged? És aki nem, az miért fordult máshoz?

 

Ajánlataid mindig adjanak megoldást hús-vér emberek valódi problémáira. Elég bátor vagy ahhoz, hogy szembe nézz azzal, hogy veszítesz el vevőket, ügyfeleket weboldaladon? Katt ide: hol folyik el a pénz a te saját weboldaladon? 

 

Miért veszítesz el vevőket honlapodon?

adatvezerelt-monitoring-boxkepAz adatvezérelt villámaudit megmutatja, miért lépnek le a látogatók honlapodról vásárlás nélkül.

 

Tudni akarom, hol folyik el a pénzem!

 

 

 

Facebook