Honlaptanácsadó blog

2x3 tipp, hogy drámaian megnőjön honlapodból származó bevételed - 2. rész

Hogyan kell aranyhalat fogni?

Írta: Varga Klára

Miért van szükséged horogra akkor is, ha nem horgászol? Mikor nem lehet egy terméket azonnal eladni? Hogyan változott meg a marketingkommunikáció a Facebook óta, és miért nem hagyhatod ezt te sem figyelmen kívül?

Jön a következő 3 bevételnövelő tipp!

Ahogy a cikk első részében, most is a csekklisták első kérdéssora a jelenlegi állapot feltérképezésére szolgál. A második kérdéssor abban segít, min kell változtatnod ahhoz, hogy maximalizáld honlapodból származó bevételedet.

 

4. Adatbázisépítés

Ez honlapod legfontosabb funkciója, mégis sok kisvállalkozásnál azt tapasztalom, hogy elhanyagolják. Nagy hibát vét, aki azt hiszi, hogy csak azért, mert a látogató látott valami érdekeset Jani honlapján, még holnap is emlékezni fognak arra, hogy Janinál látta azt és nem Pistánál.

 

Költhetsz egy vagyont AdWords hirdetésre, Facebook kampányra, bármire: ha honlapodon nincs olyan horog, amit már az első látogatáskor bekap az érdeklődő, jó eséllyel el fogod veszíteni.

 

Mi a teendőd, hogy felmérd jelenlegi honlapodat, majd javíts rajta?

 

Állapotfelmérés


  • Honlapodon van olyan pont, azaz horog, ahol a látogató nevéért és email címéért cserébe értéket kap? (Vigyázat: a kapcsolatfelvételi űrlap nem horog!)

  • Hány horog található honlapodon?

  • Mindhárom látogatótípus számára kínálsz horgot? (Tudod, a bámészkodók, az informálódók és a tudatos vásárlók.)

  • A honlap adott pontján a megfelelő horgot kínálod? (Példa: a nyitólapon kevés eséllyel fog bárki is hírlevélre feliratkozni, míg a blogcikkek oldalsávjában és végén elhelyezett feliratkoztató mező sok érdeklődőt bevonz.)

 

Tennivalók


  • Milyen értéket tudnál adni látogatóidnak cserébe egy névért és email címét?

  • Milyen értéket tudnál adni azok számára, akik többedik alkalommal látogatták meg honlapodat, olvassák hírleveledet, tehát feltételezhetően magasabb bizalmi szinten vannak, mint aki először erre tévedt?

  • Gondold azt is végig, hogy milyen fizetős szolgáltatást, terméket tudsz kínálni, ami rábírja az érdeklődőt egy (1) első, (2) kis értékű, tehát minimális rizikóval járó, (3) egyszerűen kivitelezhető vásárlásra?

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

5. Lead management

Ha szép nagy címlistád van, az egy jó dolog. Ám ez nem jelenti azt, hogy a feliratkozottak automatikusan vásárolni is fognak egyszer. Ez csupán annyit jelent, hogy nem tudtak ellenállni annak, amit ingyen kínáltál számukra. Ráharaptak a horogra.

 

Hogy a halak közül hány kerül a tányérodra, a következőkben dől el.

 

Leadnek nevezzük azt az érdeklődőt, aki valamilyen módon kifejezte érdeklődését az egyik terméked iránt. Pl. árajánlatot kért, részt vett egy rendezvényén, ingyenes konzultáción, eljött a termékbemutatóra.

 

Ha egyszer megvan a lead, még 5-8 “találkozó” szükséges ahhoz, hogy vásárló váljon belőle. Ezzel szemben az átlagos kisvállalkozás csupán a második(!) virtuális találkozóig jut el! Minél bonyolultabb, minél drágább a termék, annál több találkozó szükséges az eladáshoz, azaz annál több lépcsőfokot kell beépíteni az értékesítési folyamatba.

 

A lead managementről könyvnyi terjedelemben lehetne írni, így most csupán egy alapvető állapotfelmérés és tennivaló-lista következik.

 

Állapotfelmérés


  • Hány fős címlistád van?

  • Milyen információkkal rendelkezel a feliratkozottakról? Csupán egy email címet adtak meg, vagy rendelkezésére állnak egyéb adatok is?

  • Homogén listád van, azaz mindenkinek ugyanazokat az infókat, hírleveleket küldödi, vagy bizonyos szempontok alapján külön csoportokba soroltad a feliratkozókat?

  • Rendelkezel bármilyen információval arról, hogy a feliratkozók hányszor kattintottak egy cikkedre, ajánlatodra, letöltöttek-e demót, vagy léptek bármilyen módon interakcióba honlapjoddal?

 

Tennivalók


  • Akárhány fős is a címlistád, gondold végig, hogyan tudnál még több címet begyűjteni. A jövő vásárlói a mai feliratkozókból lesznek.

  • A listát válogasd szét aszerint, hogy kik azok, akik csupán feliratkoztak valamelyik ingyenes cuccodra, és kik azok, akik már interakcióba léptek veled. Ha jelenleg ezt nem tudod megtenni, érdemes megfontolni az áttérést olyan hírlevél vagy crm rendszerre, amivel ez követhető.

  • Szerencsés eset, ha névnél és email címnél több infóval rendelkezel az érdeklődőkről. Sok egyéb szempont - pl. mióta olvassák a hírlevelét, hányszor kattintottak rá, mekkora az árbevételük, hol a székhelyük/lakóhelyük, hány alkalmazottjuk van, stb. - alkalmas lehet arra, hogy csoportosítsd feliratkozóidat. (Hogy mely szempontok számítanak a te esetedben, nem tudom megmondani. Egy kis biobolt esetében a lakóhely nyilván fontos szempont, míg online értékesítésben lényegtelen.)

  • A fentiek alapján kialakított csoportok között eltérés van aközött, hogy milyen hajlandóságot mutatnak a vásárlásra. Ezért különböző módon kell megszólítani őket, különböző ajánlatokat érdemes küldeni nekik.

 

A puhításra a vásárlási folyamat elején tartó érdeklődő számára alkalmas lehet a hírlevél, míg a vásárlási folyamatban előrébb tartó feliratkozó esetében egy rövid határidős ajánlat valószínűleg nagyobb eredményt hoz.

 

Használd józan eszedet, és kísérletezz, hogy melyik csoport mire harap rá.

 

6. Közösségi média

A közösségi médiát a legtöbb kisvállalkozásnak érdemes használni.

 

Nem lehet elmenni amellett, hogy a blogok, majd a Facebook térnyerése miatt megváltozott a marketing kommunikáció – legalábbis jó esetben. Már nem elég, ha azt állítod, hogy a terméked jó. A vásárló véleménye ennél sokkal fontosabb.

 

A vásárlói véleményeknek éppen ezért muszáj teret engedni. Ha nem adsz nekik teret, majd találnak ők, ha úgy gondolják. Egy negatív vélemény, egy szerencsétlen ügyfélszolgálati mondat visszhangja órák alatt lerombolhatja a felépített képet. Ám hasonlóan ehhez, a pozitív vélemények, a barátságos problémakezelés segít abban, hogy jó kép alakuljon ki a potenciális vásárlókban.

 

Nézzük most, van-e javítanivalód e téren!

 

Állapotfelmérés


  • Van üzleti Facebook oldalad?

  • Van egyedi, márkához (cégarculathoz) illő arculata a Facebook oldalnak?

  • A választott timeline kép megszólítja a célcsoportot? Kifejezi azt, amit szóban egy-két mondattal el szeretnél mondani a potenciális ügyfélnek? Tükrözi a márka hangulatát? Kellőképpen egyedi?

  • Névjegykártyádon, email aláírásodban, egyéb céges anyagaidon szerepel a Facebook oldal címe?

  • Rendszeresen posztolsz?

  • Mindig reagálsz a kommentekre?

  • Vásárlóid hány százaléka jön a Facebookról? Azaz inkább PR jelentősége van az oldalnak, vagy az értékesítésben is szerephez jut?

  • Milyen speciális ajánlataid vannak a facebookos közösség számára? Vannak kidolgozott értékesítési csatornáid számukra?


Tennivalók


  • Ha még nincs Facebook oldalad, itt az idő, hogy indíts egyet.

  • Ha van, gondold végig, hogy milyen ajánlatokkal tudnád felkelteni az érdeklődést termékeid iránt, majd később a vásárlási kedvet? (Figyelem, aki lájkolta cégedet a Facebookon, még messze nem potenciális vásárló. Legtöbben valószínűleg azt sem tudják, milyen termékeid vannak. A facebookosok többsége fényévekre áll attól, hogy vásárló váljon belőle, így a te feladatod lesz, hogy ezen a hosszú úton végigvezesd őket.)
     
  • Tudatosan posztolj olyan tartalmakat, amik nem csupán izgalmasak, tanulságosak vagy viccesek, hanem a a mezei lájkolódat előbb-utóbb beterelik az értékesítési csatornádba.

  • Ha még nincs YouTube csatornád, érdemes mérlegelni, hogy megérné-e erre időt, energiát, esetleg pénzt szánni. Hasonlóan jól működhet a LinkedIn, a Pinterest de akár az Instagram is. Kísérletezz!


Nem mondom, hogy kis munka a 6 pont alapján végigrágni az online kommunikációt, ám nem lehet megspórolni, ha jobb eredményt szeretnél elérni honlapoddal.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook