Honlaptanácsadó blog

2016-os honlapkészítés trendek

Harc a vevőkért

Írta: Varga Klára

5 honlapkészítési trendet szeretnék mutatni, ami a 2016-os évben fontos lesz. A cikk nem honlapkészítőknek szól, hanem vállalkozásoknak. Neked, a vállalkozónak, akinek elsődleges szempont a konverzió.

Nem honlapkészítési truvájokról írok tehát idén sem, hanem olyan trendekről, amik hatással lesznek arra, hogy weboldalad hány vevőt fog hozni neked idén.

 

honlapkeszitesi-trendek-2016.jpg

 

Szemléletváltás: nem honlapra van szükséged, hanem rendszerre

Mielőtt belemegyünk a részletekbe, fontosnak tartom elmondani, hogy 2016-ban a legtöbb iparágban már nem lehet késlekedni a szemléletváltással: másfajta honlapokra, másfajta ajánlatokra van szükség ahhoz, hogy a vevők folyamatosan jöjjenek.

 

Attól, hogy van egy honlapod ugyanis, még nem biztos, hogy lesznek vevőid. Ha van egy jó honlapod, az sem garancia a magas konverzióra.

 

2016-ban a honlapkészítés a vevőkért vívott harcról fog szólni. Te és a konkurenseid is tudjátok, hogyan kell látogatókat szerezni. Tudjátok, hogyan kell Facebook követőket gyűjteni. Hogyan kell blogolvasótábort kiépíteni.

 

De egy tízezres Facebook követői tábor sem garancia arra, hogy elég vevőd lesz.

 

Azok a weboldalak fognak jó arányban konvertálni, amik a látogatót a vásárlási folyamat minden egyes pontján tökéletesen ki tudják szolgálni.

 

Milyen ajánlatokat adsz hirdetéseidben, hogy az érdeklődők hajlandóak legyenek átkattintani weboldaladra?

 

Mihez kezdesz azokkal, akik jártak ugyan weboldaladon, de nem vettek semmit, nem adták meg az email címüket?

 

Hogyan veszed rá a vevődet, aki megvásárolta belépő termékedet, hogy lépjen egy szintet, és legyen szíves jobban kinyitni a pénztárcáját, mert van számára egy sokkal szuperebb cuccod?

 

Hogyan oldod meg, hogy a nyitott pénztárcával a kasszádnál álló vevő nagyobb összeget költsön el, mint eredetileg tervezte?

 

Ezek egyrészt stratégiai kérdések: már honlapkészítés előtt választ kell adnod rájuk.

 

Másrészt honlapkészítési kérdések is: olyan weboldalba érdemes beruháznod, ami lépésről lépésre követi az elméletedet, és ami kellően rugalmas ahhoz, hogy folyamatosan új landing page-eket tudj létrehozni a hirdetéseidhez.

 

A szemléletváltás után pedig jöjjenek a részletek:

 

1. Landig page-szerű honlapoldalak

Biztos feltűnt neked is, ahogy az elmúlt években a kattintás szerepét átvette a görgetés. Sorra jönnek ki honlapkészítők a hosszú, akár egyetlen oldalon minden infót tartalmazó weboldalakkal.

 

honlapkeszitesi-trend-landig-page-szeru.jpg

Landing page-szerű weboldal, ahol a kattintás szerepét átveszi a görgetés

 

És valóban jól működnek, ha jól használod őket. A siker titka két dolog:

 

1. Ne építs zsákutcákat!

Minden egyes oldalnak legyen egy fő célja. Mondd meg a honlaplátogatónak, mit vársz tőle: tegyél megrendelő űrlapot az oldal végére, hatalmas vásárlás vagy kapcsolatfelvétel gombot, adj lehetőséget anyagod letöltésére – attól függően, hogy mit vársz tőle.

 

honlaptrend-nincs-zsakutca.jpg

A Dr.Kelen Horsemed weboldalának végén a megrendelési űrlap található

 

honlapkeszites-trend-kapcsolatfelvetel.jpg

Ha nem terméket árulsz, akkor is ajánlj minden oldal végén útvonalalternatívát

 

2. Jeleníts meg kevés szöveget, de azt tagold jól!

Igaz, hogy a honlaplátogató nem olvas csak szkennel. Legalábbis amíg meg nem találja azt az információt, ami érdekli. Ami szükséges a vásárlási döntés meghozatalához.

 

A szkennelési szokását tartod szem előtt azzal, hogy írsz egy jó címet hatalmas betűkkel, alá kétsoros összefoglalót, majd három rövid mondatban elmeséled a témád lényegét. Aki kíváncsi a részletekre, egy gombra kattintva elmerülhet a témában úgy, ahogy a képen látod:

 

honlapkeszitesi-trend-szovegelrendezes.jpg

Jól tagolt honlapszöveg

 

Aztán jöhet a következő rész: jól különválasztva az előzőtől, hogy a felületes görgetés során is kiderüljön, már másik címszónál, a történet következő fejezeténél tart a látogató.

 

Évek óta papolom, hogy mennyire fontos, hogy hogyan tálalod a szöveget. Ha landing page-szerű oldalakból álló weboldalt választasz, még fontosabb a szöveg tagolása, hiszen nem külön oldalakra osztva jelenik meg a tartalom, hanem egyetlen oldalon belül.

 

A honlapkészítés egyik legfontosabb eleme tehát, hogy hogyan rendezed el a tartalmat. Mert ha nem áttekinthető, nem szkennelhető, nem fogják elolvasni.

 

És akkor lehet csudajó a terméked, csak éppen nem fognak tudni róla.

 

Példa:

 

Ügyfelünk, a Dr.Kelen új termékcsaláddal állt elő: a humán kozmetikai termékek mellett a lóápolás terén is nyitnak. A honlap célja, hogy a termékhez háttérinformációt kereső vevők tájékozódjanak és akár azonnal megrendelhessék a terméket.

 

(Zárójelben jegyzem meg, hogy a full egyoldalas weboldal – tehát ahol a teljes weboldal egyetlen oldalból áll – a legtöbb kisvállalkozás számára nem jó megoldás: leginkább azért, mert nincsenek aloldalai, amiket a Google indexelhetne, vagy ahol promóciókat lehet futtatni. Illetve nincs lehetőség bővebb magyarázatokra, amik a vásárlási döntést elősegíthetik.

 

A Dr. Kelen esetében azért működik, mert a termékekkel első sorban a legnagyobb sportáruházak polcain fognak találkozni.)

 

2. Tipográfia: hatalmas betűk

Tudom, hogy nem vagy grafikus és nem szeretnél belemászni a grafikai tervezés részleteibe. De mivel a honlapkészítés 2016-ban a figyelem megragadásáról szól, fontos pár szót ejteni a tipográfiáról.

 

honlaptrend-nagy-betumeret.jpg

A Just 3D nyitóképén a hangsúly a videón és a továbblépésre ösztönző gombon van

 

Ha a látogató információdömpingben szenved és emellett nincs ideje, akkor úgy tudod legjobban kiszolgálni, ha rövid, egyértelmű üzeneteket fogalmazol meg.

 

Ha telezsúfolod szöveggel az oldaladat, ha mindent el akarsz mondani, akkor egyetlen dolgot érsz el: nem fog átmenni a lényeg.

 

honlapkeszites-trend-hatalmas-betuk.jpg

A Justfitart az elsők között tért át a landingpage-szerű honlapra

 

Fogalmazz meg minden témádhoz jól pozicionáló üzenetet. Fogj egy karakteres betűtípust, válassz a háttérrel kontrasztos színt és hatalmas betűméretet. Legyen súlya annak, amit mondasz. Üzeneted üsse ki a látogatód szemét.

 

Példa 1.:


Régi kedves ügyfelünk, a Justfitart még évekkel ezelőtt, az elsők között tért át a landing page-szerű oldalra. A nyitóképen a videó előtt csupán a rövid, nagy betűkkel kiírt szlogen ismétlődik.

 

Példa 2.:


Épp készítjük új weboldalunkat, a honlapkészítés aloldal nyitóképe így fog kinézni (hacsak át nem tervezem még ötször publikálás előtt:))

 

honlapkeszites-trend-betumeret.jpg

Mi a fontos az ügyfeleinknek? Hogy vevőket szerezzenek honlapjukkal. Erről fog szólni saját weboldalunk honlapkészítés aloldala

 

3. Mobil – még jobban

2015-ben a Google bejelentette, hogy a mobilról érkező keresések száma meghaladta az asztali gépekről érkező keresések számát.

 

honlapkeszites-trend-mobil.jpg

Mobilnézet nélkül sok pénzt veszít egy weboldal

 

A tavalyi volt ez első év, amikor már cikinek számított, ha nem reszponzív a honlapod, vagy nincs mobilverziója. Idén már súlyos összegekben lesz mérhető azoknak a weboldalaknak a bevétele, amik nem készültek fel a mobilos látogatókra.

 

Példa:


A Boldogságban Felcseperedni Alapítvány tavaly váltott reszponzív weboldalra. Bár nem a versenyszférában játszanak, mégis elkerülhetetlennek ítélték a mobilos látogatók kiszolgálását.

 

4. Transzparencia

Nem a szó grafikai jelentésére gondolok most. Hanem arra, hogy a honlaplátogatód a valóságra kíváncsi.

 

Arra kíváncsi, milyen a céged?
Hogyan beszélsz a vevőiddel?
Hogy nézel ki?
Milyenek a munkatársaid?
Hol dolgoztok, milyen az üzleted?
Hogyan kezeled a panaszokat?
Mennyi a valós tudásod?
Mennyire vagy megbízható, szavahihető?

 

A vevő nagyon nem értékeli, ha mást mutatsz, mint ami vagy. Ha többet mutatsz, mint amit adni tudsz. Vagy ha nem mutatsz semmit.

 

De mit jelent a transzparencia a honlapkészítés esetében?

 

Rendszeresen blogolsz, van közösségi oldalad, ahol posztolsz. Ha kérdést kapsz, rövid időn belül válaszolsz.

 

Ne adja isten, van online chated, ahol valós időben tudsz reagálni a vevőd kérdésére. Weboldaladon nem stock fotókat használsz, hanem saját képeidet.

 

Minimum, hogy a kapcsolati részben megmutatod magad és legfontosabb kollégáidat vagy akár az irodai/üzleti mindennapjaitokat.

 

A jó vevő olyan helyen vásárol, ahol tudja, mi vár rá: kikkel fog találkozni, hol, és hogy milyen kompetenciával bírnak ezek az emberek. Ahol biztos lehet abban, hogy a termék vagy szolgáltatás értéke pontos összhangban lesz a kifizetett összeggel.

 

Ha nem akarsz az alkudozó, felületes, legolcsóbbat kereső vevőkkel bajlódni, akkor lépj előtérbe és mutasd meg magad!

 

Példa:

 

Nézd meg, hogy a Portobello Chef Főzőiskola egyetlen oldalon belül hány különböző módon mutatja meg magát az ügyféljelöltnek:

 

  • galéria a tanfolyamról
  • videó
  • Niki, a tanfolyamvezető arccal, személyes telefonszámmal várja a kérdéseket
  • link a Facebook oldalra
  • ügyfélvélemények
  • online chat

 

5. Használj sok egyedi képet!

A honlaplátogató 13 milliszekundum alatt felfog egy képet. Míg egyetlen rövid mondat elolvasása 2 másodperc, addig egy kép 13 milliszekundum alatt átmegy.

 

A képeknek jelentőségük van, gyakran nagyobb, mint a szövegnek. Az illusztráció az információátadás leggyorsabb módja. Emellett hangulatával, stílusával érzelmeket ébreszt.

 

És mi kell ahhoz, hogy megvegyék a cuccodat? Bingó: hogy a vevőd eszére is szívére is hass.

 

weboldalkeszites-trend-sok-kep.jpg

A Weinorpartner rengeteg, jó minőségű termékfotóval hat a vevő érzékeire

 

Rossz hír, hogy a semmitmondó stock fotókat örökre elfelejtheted. Egyszerűen nem pazarolhatod el a jó illusztráció lehetőségét tucatképekre.

 

2016-ban minden honlapelemnek jelentősége van. A mai weboldal nem a díszes fejlécről, a cizellált árnyékolásról és az aprólékos rajzművészetről szól.

 

A honlapkészítés lényege a nagy gesztusok, az információ hatékony átadása.

 

A honlapkészítés annak művészete, hogy hogyan vedd rá a látogatót, hogy pár percre figyeljen. És erre az egyik legjobb lehetőség a jó, egyedi illusztráció közvetlenül a szöveges tartalom mellett.

 

Példa 1.:


Ismét egy részlet készülő weboldalunkból: a honlapkészítés menüponton belül animált drótvázon fogjuk bemutatni, hogyan működik egy jó weboldal. 


Itt láthatsz egy képet az animációból:

 

honlapkeszitesi-trend-illusztracio.jpg

Szöveg helyett egyedi animáció

 

Sok duma helyett egy látványos gesztussal érhetővé fog válni, mit és hogyan csinálunk. Hogy hogyan készítünk honlapot.

 

Példa 2.:


De említhetem a Weinorpartner weboldalt is: abból a szempontból egyszerűbb dolguk van, hogy termékforgalmazók, tehát az illusztráció adott. Nézd meg, hogy az ő weboldalukon hogyan erősíti egymást a szöveges és képi tartalom egyetlen oldalon belül!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook